Jump to content

Sista avsnitten

Talar

Recommended Posts

Nu när det är klart att det ska läggas ner behöver ju producenterna inte bry sig om att försöka maximera tittarsiffrorna längre. Jag hoppas att dom släpper lite på "reglerna" och gör ett par riktiga ST-avsnitt, vågar ta lite chanser som originalserien gjorde, kanske leta lite i högen med manus som nekades för att dom var för kontroversiella. Om inte annat för att vi ska få något att komma ihåg dom sista avsnitten för :)

Vad vill ni se i dom sista Enterprise-avsnitten?

Jonathan Frakes (Riker) har ju nu bekräftat att han och Marina Sirtis (Troi) ska vara med i sista avsnittet...samtidigt så säger Manny Coto att det inte ska handla om tidsresor. Undrar hur de ska få ihop det??? :blink:

Men jag protesterar ju inte över att få se mer av Will Riker förstås :wub::D

Jag vill se upptakten till Romulanska kriget. Det skulle vara skit fräckt om Enterprise offrade sig själva för att rädda något stort. De behöver inte alls dö, men skeppet försvinner bort. Jag tror nämligen att det är rätt att lägga ner serien fast den är som bäst just denna säsong.

Ett Cliffhanger-slut skulle vara att föredra framför något puss-i-puss avsnitt. Det skulle också ge öppningar för framtiden. Filmer och Miniserier. För jag är helt övertygad att ST-kommer tillbaka.

Jo Trip kan få dö, Det skulle leda till ett mycket intressant perspektiv på T'Pols känslor - förlåt logik. Men detta är knappats troligt men man kan ju få hoppas.

Jo, det kan bli spännande att se vad som händer med Enterprise och besättningen i slutet. Nu finns det ju faktiskt en risk att dom dör och förblir döda till skillnad från alla andra gånger under serien när dom räddats av "reset-knappen".

Jag skulle iallafall inte ha något emot att få se lite Romulans.

• 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
Ett storkonflikt där Romulanerna skickat en jätteflotta för göra hela alfakvadranten till ett Romulanskt imperium.

Hur Federationen inför detta hot skapas och lyckas ge Romulanerna på nöten.

<{POST_SNAPBACK}>

Det vore riktigt roliga avsnitt det!

Ett storkonflikt där Romulanerna skickat en jätteflotta för göra hela alfakvadranten till ett Romulanskt imperium.

<{POST_SNAPBACK}>

Det vore riktigt roliga avsnitt det!

<{POST_SNAPBACK}>

Hjälp...

<{POST_SNAPBACK}>

Men då kommer vu ju veta redan på förhand att federationen kommer bildas och vinna. Jag skulle mycket hellre se att dom gör något oväntat så att man för första gången sen Skin of evil kan få se ett ST-avsnitt som faktiskt överraskar lite utan reset-knapp.