Jump to content

Voyager på SVT, del 3

Jocke

Recommended Posts

Jag har varit borta, i Frankrike, för en dryg vecka. Har nu sett de två avsnitten (igen).

Message in a bottle: Ett av de bättre, det håller jag med om. 9,5/10 - jag gillar sammankopplingen med DS9 på detta enkla sätt. EMH-2 gillade jag skarpt!

Hunters: Det kommer bli fler avsnitt med Hirogen i fortsättningen, det är alltid positivt med avsnitt som ger en framtidskänsla. Hela avsnittet, med dess mystiska prägel på Hirogen, skapar en längtan efter att få se mer av dem. Mycket bra avsnitt, det får 9/10 av mig.

Jag tyckte att det var ett mycket bra avsnitt, undrar vad det stog i brevet till Tom. Får man reda på det någon gång?

Jag gillade Sevens insatser med, hon är verkligen iskall.

Sen måste jag ju ge min romantiska syn på det också... :)

Underbar scen mellan Janeway och Chakotay där i slutet, om det inte hade varit för det hon sa om att inte vilja (eller var det kunna?) ha ett förhållande... krossa killens hjärta bara, gör det...

9/10 får det av mig.

//Ella

Citat: från Ella den 7:40 pm den maj 1, 2001

Jag tyckte att det var ett mycket bra avsnitt, undrar vad det stog i brevet till Tom. Får man reda på det någon gång?

Det får man inte veta. Meddelandet var helt förstört efter det att stationen exploderat. Däremot, utan att säga för mycket, är det nog väntat att Voyager någon gång i framtiden kommer att få kontakt igen med Starfleet Command. Med tanke på att Toms far är Amiral är det väl möjligt att han på något sätt utnyttjar denna kommunikation till ett privat meddelande. Men det förstås, man vet aldrig. Amiralen kanske är en envis gammal gubbe, som Tom tror?

Citat: från Quiet den 9:07 pm den maj 1, 2001

*Haha* Han har fått stå ut med Janeways kalla agerande i fyra år vid det laget. Stackars kille. Och bättre blir det inte…

(Eller får man säga så ?)

//Lollo

NEJ! Det får man inte! Okej att det kanske stämmer, men du behöver ju inte *säga* det! *gråter i ett hörn*

Fast å andra sidan, hade jag varit Chakotay hade jag gett upp för länge sen...

//Ella

Ok ok, f´låt.

Men det är väl medvetet av manusförfattarna att skapa ett sk. "Scully & Mulder-förhållande" i serien. Det håller ju OSS fastklistrade vid tv-apparaterna i alla fall... :dance:

//Lollo

Prey - avsnittet får 8/10 av mig. Ett såntdär som man nästan drar upp knäna mot magen för att skydda sig. Spännande alltså.

Men ojoj, det var ord och inga visor för Seven. Janeway visade ingen pardon med henne den här gången.

//Lollo

Tyckte avsnittet var bra, kul med Hirogerna. Tycker inte m Janeway när hon hela tiden ville skydde 8472:an. Annars var det kul när dom gick och jagade på däck 11.

Avsnittet får 8/10 av mig.

Avsnittet är helt klart bra. 8/10.

Kommentaren från Tuvok när han plötsligt börjar att flyta iväg i luften, om att gravitationskontrollen inte fungerar. Kallt och utan känslor. Inte ens överraskning över att han plötsligt inte kan stå på golvet. Härligt!

En annan Tuvok-kommentar detta avsnitt var när 7/9 sköt i luften för att hon trodde att det var art 8472. När de upptäckte att det bara var en padd, så sade han:

"You missed". Humor från en Vulcan? Det kan inte vara möjligt.

Citat: från Mikael den 9:40 am den maj 7, 2001

Tycker inte m Janeway när hon hela tiden ville skydde 8472:an.

Jag tycker att avsnittet hänger til stor del det moraliska dilemmat, att de inte kan lämna "bytet" till Hirogen-jägaren.

Det är en viktig frågeställning. Jag förstod hennes medkänsla för 8472:an.

//Lollo

Tyckte också om Tuvoks kommentar när 7/9 missade "padden" och när gravistasionen förvan från däcket. En annan favorit var deras rymd dräkter, liknade dem i "Star Trek First Contakt".

(Ändrad av Mikael kl. 7:20 pm den maj 8, 2001)

Prey: 8,5 av 10. bra stämning, intressant återknytning till art 7482 och deras invasionsförsök.

Ser verkligen fram emot kommande veckas "The Killing Game 1-2".

"Sättet en varelse beter sig på när det är skadat, är nyckeln till dess undergång."

-Hirogenfilosofi

Jag kan förstå SVT:s beslut, då Krook var en aktad skådespelerska och en stor personlighet. Stora personligheter sätter större prägel på ett samhälle än en Star Trek-serie. (Sorgligt, men sant ;( )

Vad ska det bli för uppskjutning i morgon, då - M Krook del 2, eller? Allvarligt talat, visst är det tråkigt att människor går bort, men fanns det verkligen inget annat program att ta bort, än just Voyager *snyft*...

Ella

Är det verkligen det definitiva slutet, eller finns det ingen möjlighet att serien fortsätter? Hur som helst, vi som baserar vår Voyagerupplevelse från svt har ju ett bra tag kvar dit :).

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Create New...