Quiet Postad 19 Maj, 2001 Rapport Postad 19 Maj, 2001 Jag tycker ochså att de kunde plocka bort NÅGOT annat än voyager. Typ nån gammal språka-repris eller nåt. Endgame ter sig bara längre och längre bort för varje vecka som går utan Voyager på tv. *suck*//Lollo
Ella Postad 20 Maj, 2001 Rapport Postad 20 Maj, 2001 Ja, det är det definitiva slutet, om det nu inte kommer massa filmer... Och tyvärr är det ju länge kvar innan vi får det här... *suckar*Vad tyckte ni om dagens avsnitt då? Jag tyckte det var bland det sämsta på länge... Seven tar alldeles för mycket plats i alla avsnitt...
Archangels Postad 20 Maj, 2001 Rapport Postad 20 Maj, 2001 Ja 7/9 är lite för mesig och tar lite för mycket plats anas gilar jag översättningen av "he violated me" han gjorde våld på mig
Mikael Postad 21 Maj, 2001 Rapport Postad 21 Maj, 2001 Tyckte det var ett medel bra avsnitt. Det var lite ovanligt att Seven hade fel där, standarden är ju att hon skulle ha rätt där.Det får 8/10 av mig.
Nettan Postad 21 Maj, 2001 Rapport Postad 21 Maj, 2001 Avsnitt "Retrospet" : 6,5/10. Dilemma! Vem skall man tro på ? "Lagförbrytare" Seven of Nine eller vapenhandlare Kovin ? Det är svårt att vara opartisk hela tiden trots att man "värnar" (involverar) sin besättning. (Lustig . Tuvok har redan rätt från början när det gäller minnesbild hos Seven of Nine ). Ursäkt för min dålig svenska.
Quiet Postad 21 Maj, 2001 Rapport Postad 21 Maj, 2001 Retrospect var väl ok. ... Småtråkigt nästan. Typ 6/10 i betyg. Annars tycker jag att Jeri gjorde en bra isats. Ella Klart det kommer massa filmer ! *hoppas, hoppas*//Lollo
Archangels Postad 22 Maj, 2001 Rapport Postad 22 Maj, 2001 Jag tror att 7/9 hade rätt inte tror jag att hon ljuger bara för att slippa straff. Hon vet ju att hon inte får något speciellt straff så därför har hon ingen anlednig att ljuga, och hon kan ju inte ljuga. och man viste ju från början att de inte skulle köpa vapnen då skulle de ju bli oövervineliga...
Ella Postad 22 Maj, 2001 Rapport Postad 22 Maj, 2001 Citat: från Archangels den 9:07 pm den maj 20, 2001 Ja 7/9 är lite för mesig och tar lite för mycket plats anas gilar jag översättningen av "he violated me" han gjorde våld på migROFL! Missade den översättningen!
Herman Postad 24 Maj, 2001 Rapport Postad 24 Maj, 2001 Ett ganska alldagligt avsnitt, även om det kunde artat sig bättre. 6,5 av 10 (alla kan ju inte vara toppavsnitt). Ser nu bara fram emot "The Killing game I och II". Ska bli intressant om det läggs samman till en hållbar handling...
Archangels Postad 24 Maj, 2001 Rapport Postad 24 Maj, 2001 jag är inte lika nyfiken på the killing game det värkar inte så bra men jag ska se det annars får jag ju inte veta.
Pjotr'k Postad 25 Maj, 2001 Rapport Postad 25 Maj, 2001 Killing game, del 1 är det sämre av de båda avsnitten, IMM. Killing game, del 2 är helt klart ett avsnitt att se fram emot. Lösningen på avsnittet är lika överraskande som bra och jag fick se om avsnittena tre-fyra gånger för att riktigt få med allt. Kanske var det för att jag var trött i skallen, men jag vill gärna tro att det var för att det var ett bra avsnitt (det sista).
Herman Postad 25 Maj, 2001 Rapport Postad 25 Maj, 2001 Peter Utan att avslöja för mycket, på vilket sätt skiljde sig I:an från II:an? Det är ovanligt att dubbelavsnitt blir helt olika i värde, men du har kanske rätt (vilket vi får se om mindre än två dagar ). Just detta med att dra in nazism i ST är väl förvisso originellt, men jag har samtidigt svårt att se vad hirogenerna finner för "jaktinspiration" i denna obehagliga kultur...
Quiet Postad 25 Maj, 2001 Rapport Postad 25 Maj, 2001 Vi får se på söndag. Idag är jag faktiskt rätt glad att vi är så efter här i Sverige. Typ fyra år liksom. Om ni fattar. Vi har ju så mycket kvar att se !!! Det är ju inte slut för våran del än. :dance://Lollo
Jocke Postad 25 Maj, 2001 Författare Rapport Postad 25 Maj, 2001 Citat: från Herman den 7:16 pm den maj 25, 2001 Just detta med att dra in nazism i ST är väl förvisso originellt, men jag har samtidigt svårt att se vad hirogenerna finner för "jaktinspiration" i denna obehagliga kultur...Liten Spoilervarning! * * * * Det visar sig faktiskt att Hirogen inte gillar nazisterna speciellt mycket och nazisterna får sig en liten överaskning :rocketkill:The Killing Game är faktiskt ett hyfsat bra dubbel-avsnitt. Hirogens är ju alltid coola.
Pjotr'k Postad 27 Maj, 2001 Rapport Postad 27 Maj, 2001 SPOILERVARNING !!!!!!!!! (angående del 1) * * * * * * * * * * * * * * * * Citat: från Herman den 7:16 pm den maj 25, 2001 Utan att avslöja för mycket, på vilket sätt skiljde sig I:an från II:an? Det är ovanligt att dubbelavsnitt blir helt olika i värde, men du har kanske rätt (vilket vi får se om mindre än två dagar ). Det jag fram för allt ser som avgörande skillnad är att första avsnittet på intet sätt (nåja, i varje fall inte på många sätt) är överraskande. Man kan vänta sig det mesta som sker, även om en och annan detalj som "stor mage redo att föda fram barn" är rätt så intressant och kul. Del 2 är betydligt mer överraskande, speciellt i frågan om lösningen av hela historien. Dessa oväntade lösningar är lite av kryddan, anser jag.
Mikael Postad 27 Maj, 2001 Rapport Postad 27 Maj, 2001 Vad tyckte ni om "The killing game" del I?Gillade den väldigt mycket, Hirogerna är väldigt coola och mer av dem vore kul, de skulle passa väldigt bra "hemma" i Alfa kvadranten. Tycker att avsnittet är otroligt bra med den bästa cliffhanger hittills.Avsnittet får 9/10 av mig.
Quiet Postad 27 Maj, 2001 Rapport Postad 27 Maj, 2001 Jag tycker det var rätt ok på gränsen till jättebra. Roligt med lite andra kläder. ;) Bra miljöer och dekor. Men det kändes som en enda stor upptakt till del II. 8,5 / 10//Lollo
Archangels Postad 28 Maj, 2001 Rapport Postad 28 Maj, 2001 jag gillade inte the killing game så mycket och det får 6/10 från mig. Jag tyckte att det saknades en del och blir ett standard avsnitt.
Pjotr'k Postad 28 Maj, 2001 Rapport Postad 28 Maj, 2001 När diskussionen om Killing game del 1-2 är över, stängs detta forum. Jag kommer då att starta en ny diskussion med namnet ""Voyager på SVT, del 4". Om någon annan hinner före att skapa den så är ni välkomna att göra det. Var då noggranna med att benämna den med "Voyager på SVT, del 4" så blir det lättare att hitta rätt. Skapa inte den nya diskussionen förrän efter det att Killing game del 1-2 börjar ta slut.
Quiet Postad 2 Juni, 2001 Rapport Postad 2 Juni, 2001 Hörde ni vad den inkompetenta tv-hallåan sa innan senaste Voyageravsnittet ? Jaa nu i år firas 40 år av Star Trek... ... och nu ska vi över till rymdskeppet Enterprise. (2001-1966 = 35 år) Fel serie. Fel årtionde åt både ena och andra hållet. //Lollo
Archangels Postad 2 Juni, 2001 Rapport Postad 2 Juni, 2001 Jag trode att man behövde bra betygg för att jobba på tv men det värkar inte så...
Quiet Postad 2 Juni, 2001 Rapport Postad 2 Juni, 2001 Nja, en kurs i populärkultur isåfall. det ingår ju inte i grundutbildningen direkt. Hon hade ju kunnat säga vad som helst, inte sånt man behöver kunna en del detaljer för att uttala sig om.. //Lollo
Rekommenderade inlägg