wylder Posted May 26, 2001 Report Share Posted May 26, 2001 Nu känns det ledsamt. Har suttit varje vecka hela våren o laddat hem avsnitt efter avsnitt på divx. Måste nog säga att säsong 7 varit den bästa, bara några få sega avsnitt. Nu har man inget mer att se fram emot. Endgame var helt klart bästa avsnittet jag sett på grymt länge. Får väl vänta på nästa star trek serie nu då. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikael Posted May 26, 2001 Report Share Posted May 26, 2001 Vart hittade du Star Trek avsnitten på divx? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Archangels Posted May 28, 2001 Report Share Posted May 28, 2001 är det någon som vet hur man kan se på en .avi fil? det funkar inte på min dator. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted May 28, 2001 Report Share Posted May 28, 2001 Är inte det en macintosh-fil? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Archangels Posted May 28, 2001 Report Share Posted May 28, 2001 det är någon typ av media video fil som jag inte får att fungera. Det ska vara en pc fil som borde fungera i windos. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke Posted May 28, 2001 Report Share Posted May 28, 2001 Om .avi filen är komprimerad med hjälp av DivX så behöver ni installera DivX Codec som ni hittar hos http://www.divx-digest.com/ Är det en vanlig .avi fil så skall det inte vara några problem med att spela upp den med Media Player. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Archangels Posted May 29, 2001 Report Share Posted May 29, 2001 Okej får väll testa med det. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted June 1, 2001 Report Share Posted June 1, 2001 Jag undrar också var man hittar Star Trek-avsnitt på nätet. Om någon kunde upplysa mig om det, via e-post kanske, så vore jag glad.Jag såg precis sista VOY-avsnittet (två gånger i rad) och det var verkligen ett wow-avsnitt. Tyvärr var finalscenen inte tillräckligt stark. Jag minns sista avsnittet på DS9 - hela det avsnittet var otroligt tätt. Riktigt så bra var alltså inte Endgame (mest p g a den sista halvminuten). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Archangels Posted June 1, 2001 Report Share Posted June 1, 2001 jag har mailat dig det på meddelanden på den här sidan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted June 1, 2001 Report Share Posted June 1, 2001 Tack! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Archangels Posted June 2, 2001 Report Share Posted June 2, 2001 ingen orsak. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pelle28k Posted June 15, 2001 Report Share Posted June 15, 2001 Men var hittar ni avsnitt på voyer.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Archangels Posted June 15, 2001 Report Share Posted June 15, 2001 K****(Ändrad av Peter kl. 3:19 pm den aug. 27, 2001) Link to comment Share on other sites More sharing options...
pelle28k Posted June 18, 2001 Report Share Posted June 18, 2001 Finns det någon sida där alla avsnitt på voyer finns så kan någon tala om det... Tungt att vänta en vecka på ett ansnitt... det skulle kunna sändas varje dag i stället... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted June 19, 2001 Report Share Posted June 19, 2001 *** är bästa tipset. Sök annars på nätet på "+Episodes +Voyager +download" eller dylikt. (Ändrad av Peter kl. 3:18 pm den aug. 27, 2001) Link to comment Share on other sites More sharing options...
pelle28k Posted June 19, 2001 Report Share Posted June 19, 2001 Tackar.. Man blir lite fast i filmen och vänta en vecka på nästa avsnitt är olidligt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Archangels Posted June 19, 2001 Report Share Posted June 19, 2001 Ime** fungerar oxå men är inte lika bra. (Ändrad av Peter kl. 3:20 pm den aug. 27, 2001) Link to comment Share on other sites More sharing options...
pelle28k Posted June 20, 2001 Report Share Posted June 20, 2001 Oj.. Tackar för svaren.. Kul att se andra med samma intresse och att kunna prata (skriva) med likasinnade.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumle Posted July 22, 2001 Report Share Posted July 22, 2001 Svaret på frågan om hur man skafafr avsnitt tycker jag e ganska enkel...irc....alla voyageravsnitt och tng-avsnitt finns att få tag på på DalNet i #StarTrek-Sweden och #StarTrek-Central. Två guldgrukor för dom som vill fuska Link to comment Share on other sites More sharing options...
Archangels Posted August 25, 2001 Report Share Posted August 25, 2001 jag var hos en kompis och laddade ner del 1 och 2 när jag sett klart på 1 så funkave inte 2 mer än 2 min gissa om jag blev besviken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted August 26, 2001 Report Share Posted August 26, 2001 Då nedladdning av filmer är olagligt och möjligen även dåligt på andra sätt, bör sådana diskussioner inte pågå här. Vi vill ju inte försätta Jocke i en konstig sits, eller hur? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Archangels Posted August 27, 2001 Report Share Posted August 27, 2001 okej förlåt då men jag blev bara så besviken jaja får väll vänta 2 säsonger innan jag kan se den. Jocke radera det förra meddelandet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Borg Posted October 9, 2002 Report Share Posted October 9, 2002 Varför får ni inte ha kvar länkar och sådant till nedladdnings ställen, man får ju ladda ner, det är upload som är förbjudet. Då kan jag ju säga så här. Att spela in på video, kassett, CD och dylikt är också olagligt. Offentlig visning är olaglig vad det än gäller, offentlig visning menas med minst tre personer i rummet, och då krävs det tillstånd för det. Så det är ju bara bullshit det här tycker jag. Det är bara att ladda ner, varför finns Kazaa då och Direct Connect och sådant? Men ni som inte har något på video, kassett, cd inspelat eller har en orginal film som ni visar för tre personer kan känna er dåligt samvete fria. Jag studerar film/audio och känner till lagarna mycket väl... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke Posted October 9, 2002 Report Share Posted October 9, 2002 Varför får ni inte ha kvar länkar och sådant till nedladdnings ställen, man får ju ladda ner, det är upload som är förbjudet. Då kan jag ju säga så här. Att spela in på video, kassett, CD och dylikt är också olagligt. Offentlig visning är olaglig vad det än gäller, offentlig visning menas med minst tre personer i rummet, och då krävs det tillstånd för det. Så det är ju bara bullshit det här tycker jag. Det är bara att ladda ner, varför finns Kazaa då och Direct Connect och sådant? Men ni som inte har något på video, kassett, cd inspelat eller har en orginal film som ni visar för tre personer kan känna er dåligt samvete fria. Jag studerar film/audio och känner till lagarna mycket väl... När det gäller film och musik så är det lagligt att kopiera för eget bruk. Vilka regler som gäller för att ladda hem musik/film är det nog ingen som riktigt vet, vissa anser att du bryter mot uppphovsrättslagen men andra inte, så det är en gråzon. Vi (jag) har beslutat att vi ska försöka undvika att diskutera sådant, ni vill väll inte att det ska gå likadant för oss som för Aftonbladets forum (handlade inte om samma sak, men ändå)? Den största anledningen till att Kazaa, DirectConnect etc. finns kvar är att dom är PeerToPeer-nätverk, det är i stort omöjligt att kolla kommunikationen mellan enskillda datorer, när det inte finns någon "huvudserver". Några lagar som kan vara bra att läsa ;) Upphovsrättslagen Yttrandefrihetslagen Brottsbalken Lagen om elektroniska anslagstavlor Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted October 10, 2002 Report Share Posted October 10, 2002 Jag såg precis sista VOY-avsnittet (två gånger i rad) och det var verkligen ett wow-avsnitt. Tyvärr var finalscenen inte tillräckligt stark. Jag minns sista avsnittet på DS9 - hela det avsnittet var otroligt tätt. Riktigt så bra var alltså inte Endgame (mest p g a den sista halvminuten). Jag håller med dig! "End Game" är superpt. Kan öven hålla med om att de sissta sekunderna är lite...okänslosamma, men det är ändå ett bra slut tycker jag. Bara tänk tanken, de är hemma, de har lyckats återvända till Jorden. Efter alla avsnitt, 7 sesonger så har det lyckats. Att tänka den tanken käns nästan lite alien efter alla äventyr. Men effter alla sinna försök att ta sig hem har de till slut lyckats. Betänk det nästa gång du ser de sissta sekunderna i "End Game" Då blir det kanske inte så Okänslosammt. Jag har bara sett Sissta avsnittet av DS9 en gång. Tyckte att det kändes lite udda. Kanske inte så jättebra som jag hadde räknat med. Men det är mäjligt att jag skulle se det igen innan jag säger för mycket. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts