Jump to content
Sign in to follow this  
MrsRiker

5 grader från Trek, del 2

Recommended Posts

Ingen som nappar på "Hon dansade en sommar". Som trivia till denna film kan jag berätta att min mamma var med och hällde vatten på skådespelarna så att de skulle föreställa att de varit i regn i flera timmar  :)

<{POST_SNAPBACK}>

Med andra ord är din mamma trekrelaterad! :)

Hon har slängt vatten på Ulla som spelat mot Khan Noonien Singh! :w00t:

I'M NOT WORTHY, I'M NOT WORTHY! :w00t::w00t: :rodna: ;)

Hon dansade en sommar -> Ulla Jacobsson -> Love is a Ball -> Ricardo Montalban som spelar Khan Noonien Singh i Star Trek II och TOS "Space Seed" :)

Ny: Randie Wilder

Ingen som nappar på "Hon dansade en sommar". Som trivia till denna film kan jag berätta att min mamma var med och hällde vatten på skådespelarna så att de skulle föreställa att de varit i regn i flera timmar  :)

<{POST_SNAPBACK}>

Med andra ord är din mamma trekrelaterad! :)

Hon har slängt vatten på Ulla som spelat mot Khan Noonien Singh! :w00t:

I'M NOT WORTHY, I'M NOT WORTHY! :w00t::w00t: :rodna: ;)

Ah, det borde göra Durator till någon sorts hedersmedlem här tycker jag :lol:

Ny: Phil Oakey :D

<{POST_SNAPBACK}>

Phikl -> Grand Theft Auto:Vice City -> Dennis Hopper -> Apocalypse Now -> Martin Sheen -> Beyond the Stars -> Olivia d'Abo som spelade Amanda Rogers i TNG episoden "True Q" :)

Ny Sten Gester

<{POST_SNAPBACK}>

Tänkte skaka liv i den här roliga tråden igen genom att ge ett alternativ till en av de tidigare inläggen. Jag tyckte den var lite väl "klicka fram genom imdb", men det är bara för att jag råkade kunna en kort en som involverar Buzz Aldrin!! Wee! Iofs har den inte Trek nummer 5, utan 2 men ändå ...

Phil Oakey var med i TV filmen "Hunting Venus", där Neil Morrisey (engelska rösten till Byggare Bob) var med

Neil Morrisey är med i en tv film om månlandningskonspirationer (som jag såg häromdagen medans jag läste den här tråden) "The Truth Behind the Moon Landings" där Buzz Aldrin är med, och Buzz är med i "Trekkies", filmen om trekkies!

Den ni!

(hej förresten, har lurat (eng. lurk) omkring på detta forum länge men kunde inte låta bli nu)

Här kommer min favorit (går med Trek nummer 2, 3, 4, 5, 6 ...):

NY: Mitsuo Iwata (Kanedas röst i Akira)

Ny: Eva Remaeus

<{POST_SNAPBACK}>

Eva -> Sven Klangs kvintett -> Anders Granström -> Den enfaldige mördaren -> Stellan Skarsgård -> Jakten på röd oktober -> Gates McFadden som ju är Dr. Beverly Crusher i TNG

Ny: Hon dansade en sommar

<{POST_SNAPBACK}>

Stop där! :o Vilken roll hade Gates Mcfadden i The hunt for red october? (som för övrigt är en jättebra tom clancy rulle och bok. J.

<{POST_SNAPBACK}>

Hon spelade Caroline Ryan en liten mindre roll ;) The Hunt för Red October

(som verkligen är en jättebra tom clancy rulle och bok)

Courtney B. Vance ...... Seaman Jones (USS Dallas)

James Earl Jones ...... Admiral James Greer

Sean Connery .....Marko Ramius

Peter Firth .........Political Officer Ivan Putin (Red October)

Scott Glenn ......Commander Bart Mancuso

Alec Baldwin .....Jack Ryan

Sam Neill ......Captain Vasily Borodin

Stellan Skarsgard...... Capt. Tupolev

Sven-Ole Thorsen..... Russian Chief of the Boat - Red October

Gates McFadden.............Caroline Ryan

EN bra text om alla byten på filmrollerna finns här Patriot Games

<{POST_SNAPBACK}>

Där ser man. Kul att flera gillar tom clancy = for president! J.

Tänkte skaka liv i den här roliga tråden igen genom att ge ett alternativ till en av de tidigare inläggen. Jag tyckte den var lite väl "klicka fram genom imdb", men det är bara för att jag råkade kunna en kort en som involverar Buzz Aldrin!! Wee! Iofs har den inte Trek nummer 5, utan 2 men ändå ...

Phil Oakey var med i TV filmen "Hunting Venus", där Neil Morrisey (engelska rösten till Byggare Bob) var med

Neil Morrisey är med i en tv film om månlandningskonspirationer (som jag såg häromdagen medans jag läste den här tråden) "The Truth Behind the Moon Landings" där Buzz Aldrin är med, och Buzz är med i "Trekkies", filmen om trekkies!

Den ni!

(hej förresten, har lurat (eng. lurk) omkring på detta forum länge men kunde inte låta bli nu)

Här kommer min favorit (går med Trek nummer 2, 3, 4, 5, 6 ...):

NY: Mitsuo Iwata (Kanedas röst i Akira)

Ok, nu vet jag inte om det är ok att göra så här, men ändå:

1. Mitsu Iwata gjorde även rösten till Itsuki Takeuchi i Initial D

2. I denna serie gjorde Lex Lang den engelska rösten till Ryousuke "Ry" Takahashi

3. Lex Lang har gjort röster i tre olika Star Trek-spel (Elite Force II, Armada II och Klingon Academy)

Ny: Daniel Radcliffe

Hoppas jag fattat reglerna rätt:

Bouvet skall spela med i Taxi 4 där allas vår svenska Emma Sjöberg medverkar. Emma var med i pinsamma Simon Sez med basketstjärnanDennis Rodman har huvudrollen. Basketspelare är även gamle Michael Jordan som efter basketkarriären gav sig på Baseball, en sport som är hyfsat flitigt förekommande i DS9 samt högt aktad av dess kommendör benjamin Sisko.

Ett nytt namn: P.G. Hylén

Edited by Tom_Hell

Ett nytt namn: P.G. Hylén

Aha, oddset PG... PG spelade vakt i "Petri Tårar" där Izabella Scorupco hade en huvudroll.

Izabella var med Bondrullen "Golden Eye" där Famke Janssen spelade en annan Bondbrud.

Famke spelar ju som bekant Kamala i TNG episoden "The Perfect Mate". :)

Ny: Julius Caesar

1. i den klassiska filmatiseringen av shakespeares drama om julius caesar spelade marlon brando rollen som markus antonius.

2. marlon brando spelade också rollen som överste kurtz i filmen "apocalypse now". i denna film hade även harrison ford en mindre roll.

3. harrison ford är som bekant även känd som allas vår indiana jones. i den första indiana jones rullen, "raiders of the lost ark", medverkar john rhys-davies.

4. john rhys-davies spelade leonardo da vinci i några avsnitt av voyager.

5. ny: josef stalin

Edited by everybodyknows

1. Josef Stalin medverkade i dokumentären "One Inch from Victory" från 1944, där var Quentin Reynolds berättare.

2. Quentin Reynolds medverkade också i filmen "The Miracle of the Bells" från 1948 det gjorde också Lee J. Cobb.

3. Lee J. Cobb var med i Exorsisten från 1973, precis som vår egen Max von Sydow.

4. Max spelade Dr. Kynes i "Dune" från 1984, där medverkade Star Trekbekantingarna Brad Dourif (Lon Suder) som Piter De Vries, Virginia Madsen (Kellin) som Prinsessan Irulan och Patrick Stewart (Picard) som Gurney Halleck. :)

Ny: Beverly Long

Hehe, drar upp en gammal tråd nu.

Beverly Long>As Young as We Are>Majel Barrett>Star Trek

Nytt namn(Har inte läst den låååånga listan med namn så det kanske redan använts förut, men spela roll): Lydia Bushfield

edit: man skulle inte kunna svaret i huvudet va? för jag använde imbd och bara imdb. :P

Edited by thamupp