Jump to content

Kira Nerys

Vad tycker du om Kira Nerys ?  

8 members have voted

1. 1.

• Har svårt för henne och hennes stil.
      1
    • Hon är inge snygg men har en skön stil.
      2
    • Hon är ok, men inge mer.
      1
    • Hon är snygg, men jobbig.
      0
    • Hon är både snygg och har en skön stil.
      4
    • Hon är den hottaste kvinnan i Star Trek.
      0

Recommended Posts

Kira tillhör en av mina absoluta favissar från DS9. Jag tyckte det var lite kluriga frågor i denna röstníng...jag menar, vad är det egentligen som gör Kira så bra?

Jag röstade på "snygg o har en skön stil", men egentligen så skulle jag vilja ha röstat på alternativ som heter "Vacker och har en stark personlighet". Hon står liksom över "snygg". Jag tycker att det är konstigt att grabbarna på DS9 blev kära i Jadzia när Kira fanns...för mig är valet självklart. :rolleyes:

En reflektion: Bilden i detta topic upplevs som fejkad...kan inte tänka mig Kira gjort någon så "pin-uppig" bild. ;)

Hon är snygg med en skön stil. Min favorit bland Star Trek damerna. Hon har skinn på näsan (och rynkor), vet vad hon vill och ger sig aldrig. Det är väl det som gör henne till tjejen som har DET. :)

Jag tycker också att bilden ser hemsk ut, men den illustrerar på ett effektivt sätt en poäng som jag försökt göra i en annan tråd, nämligen Överste Kira Nerys, En hyllning Till Kira! . I mitt första inlägg i den debatten så skrev jag att jag tyckte att det var konstigt att folk inte reagerar på att hon har tight och utmanande klädsel när det är så många som stör sig på 7of9 och T'Pol. Den här bilden tycker jag illustrerar att jag hade rätt (:D -- såklart, jag har väl aldrig fel?? ;)): även Kira kan se pin-uppig ut, för att låna ett uttryck av Eoneel...

Men då kvarstår min fråga: varför reagerar inte folk på det innan man får se såna här bilder? Är det en fråga om BH-storlek? :)

Bilden ser hemsk ut ? va ända in i glödheta pratar ni om <_<

Den är ju uber läcker

MrsRiker

konstigt att folk inte reagerar på att hon har tight och utmanande klädsel

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Den här bilden tycker jag illustrerar att jag hade rätt

Hehe, kanske det. Men hon passar bra i tajt :D

*Klagar inte*

nja, jag håller med mrs Riker om att det är underligt att man aldrig reagerade på Kira, fast å andra sidan så anspelar men väl inte lita mycket på att Kira är tjej som med 7of9 och t'pol, både seven och t'pol har ju vart med i sener som är gjorda för att anspela på sexualitet istället för på historian i avsnittet. Det har jag aldrig sett Kira i, och vad det gäller röstningen så tycker jag ju inte Kira är den snyggaste tjejen på DS9, men hon har helt klart personlighet, och jag gillar både hennes och Siskos stil.

Jag tycker också att bilden ser hemsk ut, men den illustrerar på ett effektivt sätt en poäng som jag försökt göra i en annan tråd, nämligen Överste Kira Nerys, En hyllning Till Kira! . I mitt första inlägg i den debatten så skrev jag att jag tyckte att det var konstigt att folk inte reagerar på att hon har tight och utmanande klädsel när det är så många som stör sig på 7of9 och T'Pol. Den här bilden tycker jag illustrerar att jag hade rätt (:D -- såklart, jag har väl aldrig fel?? ;)): även Kira kan se pin-uppig ut, för att låna ett uttryck av Eoneel...

Men då kvarstår min fråga: varför reagerar inte folk på det innan man får se såna här bilder? Är det en fråga om BH-storlek? :)

<{POST_SNAPBACK}>

Att kira inte fått så mycket sådan publicitet handlar nog ganska mycket om dels henes klädsel. Verkar som att om man har tajt upptill så... genereras rubriker och reaktioner från bägge könen.

Nog är hon väl attraktiv och men jag tycker inte att en diskussion kring en star trek karaktärs "pin-uppighet" hör hemma här. Dt är min personliga åsikt.

Det finns blider på Nana Visitor som gör en rättvis bild av henne istället för denna som är på gränsen till motbjudande. En sådan här diskussion kan enklast beskrivas som pubertal och om man skulle vända på det ... säga att connor trinner är den bästa star trek karaktären för att han ser bäst ut i starfleet issue kalsonger skulle jag störa mig på det med.

<{POST_SNAPBACK}>

Tja, ja för min del tycker inte att bilden ser hemsk ut. Det är väl inte fel att killarna får något trevligt att titta på. Vi tjejer har ju Trip och Malcolm att titta på i Enterprise.

Jag tycker att Kira är en bra karaktär och att de inte anspelar för mycket på sexualitet. Vad jag minns så liknar hennes uniform det andra bajorans har på sig i DS9 ganska mycket så detta är kanske inte så konstigt.

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Create New...