Gå till innehåll

Favoritavsnitt


Mathias

Rekommenderade inlägg

  • 1 månad senare...

Har ni kanske börjat tröttna på att höra  "tjat" om avsnitt 'Message in a Bottle' ?

'Message in a Bottle ' är en av mina favoritavsnitt, därför att  avsnitt lyckades att locka skratt fram . :lol:

Blir aldrig trött på denna avsnitt, trots att jag  har sett avsnitt minst 8 gånger.

Ursäkt för min dålig svenska...

// Nettan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jocke/Nettan

Sann, genuin star trekkärlek i att se samma avsnitt så många ggr. Fast 10 ggr. är kanske nästan för mycket ;). Två brukar räcka. Då har man fått med alla detaljer (ex. språkliga som inte alltid översätts bra etc).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har som "standard" att titta på avsnitten två ggr. innan jag uttalar mig om dem.

Caretaker tittade jag däremot på typ 5 ggr.;)

"Twisted" är en annan favorit. Gillar när de håller sig på Voyager, det är en skön, soft atmosfär där. :dance:

//Lollo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trekker = ser ett avsnitt några ggr. och går vidare

Trekkie = ser ett avsnitt om och om igen. Eller? ;)

Caretaker var faktiskt en bra inledning på serien. Såg början för någon månad sedan och det enda otypiska för ST är väl den Star Warsinfluerade textslingan i början...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, den passar liksom inte riktigt in där. Skulle varit som texterna innan Star Trek IV: The Voyage Home, där man beklagade olyckan med Challenger där en massa människor dog.

Jag ser inte varför en trekker inte får se ett favoritavsnitt massa gånger ? *flinar*

//Lollo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har glömt detta i Star Trek IV, men får väl undersöka saken...

Jag har för mig att någon uttryckt det som att en trekkie (vilket skulle vara en sorts fanatiker) tillber Kirk som "den sanna Guden" och Picard är hans profet, eller något annat vitsigt. Läste för kanske sju år sedan en artikel där denna extrema fascination tog sig uttryck i att folk inredde källaren som en Enterprisebrygga :o och andra suspekta aktioner. Någon måtta får det väl vara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 månad senare...

bästa avsnittet är helt klart The Measure Of A Man. Det gjordes visserligen för sådär 11 år sen, o voyager e det ju inte heller....så jag har ingen aning om varför jag skriver det här...men nu e det försent

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter att jag köpt en hel del avsnitt från filmmix.com (tack, Peter!), så får jag nog säga, att det starkaste och mest genomtänkta avsnittet är "Nothing human". Bra skådespeleri, fängslande handling och en moralisk vändpunkt som slår knut på sig själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 månader senare...
Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...