Jump to content

Borg-avsnitt

Trident

Recommended Posts

hej

jag letar efter filmer med borg i,framför allt när kapten picard blir en borg.

finns det avsnittet i en singel dvd eller måste man köpa en box.

tacksam för alla tips,för jag är ganska grön inom detta område även om jag har kollat star trek i 20 år.

:borg2:

Eftersom att detta verkar handla om att köpa DVD-film, så flyttar jag det till Quarks ...

inte i gentligen ville bara i första hand veta i vilka episoder borgs är med i,,,men okej då.

Ok, då testar vi med en flytt till Allmänt om Star Trek

hej

finns det  avsnittet i en singel dvd eller måste man köpa en box.

tacksam för alla tips,för jag är ganska grön inom detta område även om jag har kollat star trek i 20 år.

<{POST_SNAPBACK}>

Best of both worlds.. star trek the next generation. Där blir Picard assimilerad av borgerna. Antagligen så måste du köpa en box eller köpa avsnitten på vhs. Obs! Dubbelavsnitt.

Sen finns det en biofilm som heter Star trek First Contact där borgerna är skurkarna.

Sen finns det flertal voyager avsnitt med borger. Ett Enterprise avsnitt vid namn Regeneration där borger e skurkarna.

Voyager: Scorpion Del 1 och 2:

Det enda bra Borg avsnittet i Voyager. Borgerna möter en fiende som är mycket starkare än dom själva. Janeway måste genom borgrymd - två starta viljor måste samarbeta för att överleva...

Enterprise: Regeneration:

Om du gillar att man vrider upp och ner på tidslinjen, samt bankar den hårt i huvudet så kan du nog gilla det här avsnittet. Hade man inte känt till att dom var Borg hade avsnittet var riktigt bra.

The Next Generation: Best of Both Worlds 1 & 2:

Otroligt bra avsnitt där Riker får mycket spelutrymme. Avsnittet har även en koppling till Kapten Sisko i Deep Space Nine. Ett måste att se, även om man inte tittar på TNG vanligtvis. Finns att hyra/köpa som tv-film.

hej

finns det  avsnittet i en singel dvd eller måste man köpa en box.

<{POST_SNAPBACK}>

Best of both worlds.. star trek the next generation. Där blir Picard assimilerad av borgerna. Antagligen så måste du köpa en box eller köpa avsnitten på vhs. Obs! Dubbelavsnitt.

Sen finns det en biofilm som heter Star trek First Contact där borgerna är skurkarna.

Sen finns det flertal voyager avsnitt med borger. Ett Enterprise avsnitt vid namn Regeneration där borger e skurkarna.

<{POST_SNAPBACK}>

Du måste köpa TVÅ dvd boxar. En med säsong 3 och en med säsong 4. Dyrt, men å andra sidan får du med ett 50tal bra star trek avsnitt på köpet! :w00t: J.

Fanns en box med bara borgavsnitt, den var formad som en kub och var till vhs.

Vad tycker ni om borgavsnittet i enterprise? Sabar det tng:s introduktion av borg eller? Vad tycker ni?

<{POST_SNAPBACK}>

Borg avsnittet i Enterprise tycker jag inte om. Hela historien känns så blek och borgerna är så bleka. :borg1: Hallå! Borg ska ju vara skräckinjagande. Historian fokusrear ganska mycket på teamet med polarforskare som vi inte får lära känna så mycket karaktärsmässigt. Nej, dåligt avsnitt. Orkar inte ens gå in på samband med First contat...... som för övrigt är en av de bästa filmerna! :borg2: :borg2: :borg2:

Jag tycker avsnittet var helt OK, men det som var lite kasst var när de injektiserade nanoprobes i dr phlox tycker att de dära nanorobotarna skulle assimilerat honom, mena att assimiliring är inget man direkt kommer undan såvidare man inte har teknologin i tng/ds9/voy universumet.

De borde göra en mer ingående och detaljerad information om borgerna hur det ser ut när de assimilerar andra varelser, planeter, skepp och teknologier. Tyckte de assimilerar skeppen rätt snabbt. räcker bara med att injektisera nanorobotar direkt på maskindelarna på skeppet så börjar de små rackarna bygga.

De hade ett spel på g som verkade asfräckt där man kunde spela som borger o assimilera alpha och beta kvadrantens invånare och till sist erövra de kvadranterna, men det spelet las ner :(

Fanns en box med bara borgavsnitt, den var formad som en kub och var till vhs.

Vad tycker ni om borgavsnittet i enterprise? Sabar det tng:s introduktion av borg eller? Vad tycker ni?

<{POST_SNAPBACK}>

Jag gillade det avsnittet, det kändes ju nästan som en avlägsen uppföljare till "First Contact" Dock så vann Enterprise alldeles för enkelt över dom vilket gör att det inte blir nån fullpoängare.