Jump to content
Sign in to follow this  
Tofumannen

Dåligt ST-skämt

Recommended Posts

Tjena Patte!

Hmmm... de har ju aboretum. Det är väl rätt lätt att fixa gödsel till grödorna i alla fall.;) ;)

Ibland talas det om biomateria i samband med sådana här diskussioner (troligtvis inte canon dock). Dvs en typ av slurry som används för att ta annan biomateria och göra om den till annat... ev. i matsyntetiserare.... lol.... :D:)

Håller med orville. De har väl något av ett slutet kretslopp.. männskligt avfall filtreras och går tillbaka till vattentankar och tankar för replikator råämne..

Frågan är om de kan stråla det direkt ur kroppen? Jag menar för att slippa replikera toapapper. :sjuk:

He he, det kan man säkert :)

Skitkul! lol Men skämt åsido så vore det intressant att se en st toalett i någon serie (ok, jag vet att tv/filmfolk inte gör det men ändå!). Säkert har de någon smart teknik, förslag? J.

Jo det finns en sådan kommentar någonstans i voyager

Har för mig att det finns ytterliggare någon referens, men jag tror helt enkelt att man ansett att det inte var ett ämne värt att tillbringa så mycket tid på i manusskrivandet ;)

Har för övrigt för mig att vi hade en diskussion om hur det skulle sett ut om plötsligen någon kom springandes från dasset vid red alert, känner man för det kan man ju gräva upp den

i något avsnitt mins jag att neelix kommenterar att alla toaletter är trasiga förutom 1 eller 2 :P

Jag har har att detta ska vara enda tillfället man nämner något om toaletterna på skeppen, i alla serier?

i något avsnitt mins jag att neelix kommenterar att alla toaletter är trasiga förutom 1 eller 2 :P

Jag har har att detta ska vara enda tillfället man nämner något om toaletterna på skeppen, i alla serier?

Avsnittet är Course: Oblivion. Allt på skeppet håller på att lägga av inklusive toaletterna , vilket Neelix säger huvudsakligen skappar problem för besättningsmedlemar av nårgon art jag inte kan minnas.

Avsnittet är Course: Oblivion. Allt på skeppet håller på att lägga av inklusive toaletterna , vilket Neelix säger huvudsakligen skappar problem för besättningsmedlemar av nårgon art jag inte kan minnas.

Bolians vad det väll?