mekarn Posted March 5, 2002 Report Share Posted March 5, 2002 Kan någon hjälpa till med vilken film eller avsnitt det är när Picard blir assimilerad av borgerna Janne Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lis@ Posted March 5, 2002 Report Share Posted March 5, 2002 Kan någon hjälpa till med vilken film eller avsnitt det är när Picard blir assimilerad av borgerna Janne Tror att avsnittet heter "Best of both worlds". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Blondie Posted March 5, 2002 Report Share Posted March 5, 2002 ja, det heter "Best of both worlds", och det ligger på band 37 och 38 av next generation serien. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morn Posted March 5, 2002 Report Share Posted March 5, 2002 Kan någon hjälpa till med vilken film eller avsnitt det är när Picard blir assimilerad av borgerna Janne Sen så finns ju också first contakt med flachbakt till när bicard var en borgare. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quiet Posted March 5, 2002 Report Share Posted March 5, 2002 Hallå mekarn! Välkommen till st:voyager databas. Det finns fler diskussioner om Borg här, Numrering av arter?, tankar om Borg och Borger Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nx01 Posted March 5, 2002 Report Share Posted March 5, 2002 ja, det heter "Best of both worlds", och det ligger på band 37 och 38 av next generation serien. 3.8 och 4.1 är det väl Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supertreck Posted December 12, 2006 Report Share Posted December 12, 2006 Nu har nästan alla avsnitt visats och det är några kvar. Antingen har jag missat något eller så verkar jag sett i syne för flera år när kanal5 visade TNG. Men ingen beskrivning nämns om detta i databasen nånstans och handlingen borde ju vara mycket väsentlig. I avsnitt tillfångatas någon om det var Worf eller någon annan. ( vet ej ) Eller om den person ställde upp frivilligt i tävlingen (vet inte) Där publiken satt så spelades allt upp i hologram medan dom tävlande utförde sitt på en hemlig plats som sändes ut med vilseledande signalen. Besättningen höll på länge med att försöka spåra signalen vad jag kommer ihåg Det var inte så stort utrymme för dom tävlande att fajtas när dom kom ut på arenan på var ände. Om det var Picard eller Riker ( vet ej ) och så dök Worf upp i sin räddning och så sade den uttröttade att han mjukade upp personen åt honom, vad jag minns. Ganska komisk Är det inte någon som känner igen detta? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted December 13, 2006 Report Share Posted December 13, 2006 Det låter som Voyager-avsnittet Tsunkatse, men det är säkert så att avsnittstemat har upprepats från andra serier. Tyvärr så kan jag inte minnas just det TNG-avsnittet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nakh Posted December 13, 2006 Report Share Posted December 13, 2006 Enda TNG avsnitt med liknande handling jag kan komma på är Code of Honor(säsong1), men det låter onekligen som Tsunkatse.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supertreck Posted December 13, 2006 Report Share Posted December 13, 2006 (edited) Enda TNG avsnitt med liknande handling jag kan komma på är Code of Honor(säsong1), men det låter onekligen som Tsunkatse.... Omöjligt. Kanal5 har väl inte visat Voyager vid år 1995 - 1997, och vad jag minns så var det TNG-bestättningen. Här en skiss hur allt ungefär såg ut där dom tävlade Länk Där begicks tävlingen längre ner medan publiken satt högre upp. Jag sa ju också att det inte var så stort utrymme.. Det finns väl ingen i Voyager som är stark och kraftig eftersom någon kom ditt och hjälpte till att fajtas. Och vad jag minns så var det Worf som dök upp i sin räddning. Om det var Riker som slog (vet ej) men den sade till Worf att personen är uppmjukad så det borde vara enkelt för Worf. Worf tog det som något löjligt med en konstig min. Jag sa ju också att fajten pågick på en hemlig plats medan ett hologram visades för publiken.. Bestättningen höll på länge att spåra var signalen kommer ifrån. Edited December 13, 2006 by Supertreck Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted December 13, 2006 Report Share Posted December 13, 2006 Okej, då är det alltså ett TNG-avsnitt som säkert låg som förlaga till Tsunkatse (även i Tsunkatse var det hologram och så var de på ett annat ställe och besättningen försökte spåra dem). Worf var ju självfallet inte med i Tusnkatse, dock. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supertreck Posted December 13, 2006 Report Share Posted December 13, 2006 (edited) Okej, då är det alltså ett TNG-avsnitt som säkert låg som förlaga till Tsunkatse (även i Tsunkatse var det hologram och så var de på ett annat ställe och besättningen försökte spåra dem). Worf var ju självfallet inte med i Tusnkatse, dock. Vad kan det vara för avsnitt då om jag blandat ihop med något annat men någon strålade ner ( eller kom dit ) och den person av besättningen som fajtade sade att motståndaren borde vara uppmjukad så fortsatte den nyligen kommen av besättningen att fajtas på arenan. Edited December 13, 2006 by Supertreck Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted December 13, 2006 Report Share Posted December 13, 2006 I dagens avsnitt (Gambit, del 2) har Riker och Picard blivit bortförda. Kan det vara det avsnittet? Jag såg det inte själv. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supertreck Posted December 13, 2006 Report Share Posted December 13, 2006 I dagens avsnitt (Gambit, del 2) har Riker och Picard blivit bortförda. Kan det vara det avsnittet? Jag såg det inte själv. Kan det vara ett avsnitt som plockades bort senare men Kanal5 hade avsnitten då? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supertreck Posted December 14, 2006 Report Share Posted December 14, 2006 Den här da. Kan vara TNG hmm Det måste ju vara Data eftersom personen inte hade rymddräkt på sig. Personen gömmer sig i en liten grottöppning i en astroid för att inte bli upptäckt av fiender. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts