Captain Proton Posted January 18, 2006 Report Share Posted January 18, 2006 (edited) På BBC kan man läsa att William Shatner sålde sin njursten som han opererade bort för ett tag sedan. Njurstenen som Shatner beskriver som "så stor så att man kan bära den på sitt finger" såldes för ca 200000 kronor av GoldenPalace.com. Shatner sa också att om man utsatte njurstenen för extrem hetta så skulle den kanske bli en diamant. Läs hela artikeln på BBC. Edited January 18, 2006 by Captain Proton Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted October 18, 2006 Report Share Posted October 18, 2006 Kul grej, visst är det lite weird och äckligt, men pengarna gick till välgörenhet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Commander Michels Posted September 16, 2007 Report Share Posted September 16, 2007 Urg, vem slängde ute så mkt pengar på en sten som en annan männsiska haft i magen, äcklgt, om han så är Shatner eller inte. Vad ska man ha den till? På display på en kudde i en glas pedistal med en spotligt på? Hmmmm Wierdoooo :blink: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander ricochet Posted September 16, 2007 Report Share Posted September 16, 2007 (edited) Nu är det ju så här att det var självaste Kirk det handlar om. Alltså kan man lungt utgå ifrån att det var en meteor/meteorit som han hade inuti sej. Då var den säkert värd sina pix! ...star trek är på riktigt! :blink: Edited September 16, 2007 by michael ricochet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted October 16, 2007 Report Share Posted October 16, 2007 Ok, Kirk i alla ära, EN NJURSTEN!!!!! Min skapare, folk är verkligen helt veck. Vad är nästa steg? Bortopererade tumörer...?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander ricochet Posted October 16, 2007 Report Share Posted October 16, 2007 Om det nu ger pengar till välgörenhet så spelar väl det ingen roll? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted October 16, 2007 Report Share Posted October 16, 2007 Om det nu ger pengar till välgörenhet så spelar väl det ingen roll? Nej det har du helt rätt i. Tycker dock att det är ganska så makabert att någon köper en njursten, bara för att den är bortopererad ur en känd person. Det upphör aldrig att förvåna mig, hur fixerade mäniskor är av berömmelse och kändisskapet. Förbluffande!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander ricochet Posted October 16, 2007 Report Share Posted October 16, 2007 Om det nu ger pengar till välgörenhet så spelar väl det ingen roll? Nej det har du helt rätt i. Tycker dock att det är ganska så makabert att någon köper en njursten, bara för att den är bortopererad ur en känd person. Det upphör aldrig att förvåna mig, hur fixerade mäniskor är av berömmelse och kändisskapet. Förbluffande!! Håller med dej också. MAn kan ju fråga sej vad någon är känd för...t.ex: har varit med i finalen i idol år 2004 och kom tvåa..släppt en platta OH då är man ju dyrkansvärd! NOT! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
K´hogh son of Klintoch Posted October 16, 2007 Report Share Posted October 16, 2007 (edited) Om det nu ger pengar till välgörenhet så spelar väl det ingen roll? Nej det har du helt rätt i. Tycker dock att det är ganska så makabert att någon köper en njursten, bara för att den är bortopererad ur en känd person. Det upphör aldrig att förvåna mig, hur fixerade mäniskor är av berömmelse och kändisskapet. Förbluffande!! Håller med dej också. MAn kan ju fråga sej vad någon är känd för...t.ex: har varit med i finalen i idol år 2004 och kom tvåa..släppt en platta OH då är man ju dyrkansvärd! NOT! Håller med helt . dessa Dokusåpakändisar är inte alls vad jag kallar kändis ! vem som helst kan bli känd på det , man behöver inte kunna sjunga eller göra ett dugg vettigt ! göschelöv att inte de här progamledarna för momento och liknande blivit kända(med undantag för Linda Bengtzing då , fast hon har ju gjort annat med .) :klingon: -------------------- ''tlhIngan jIH!Heghlu'meH QaQ jajvam!'' K´hogh son of Klintoch av huset Koragh Edited October 17, 2007 by K´hogh son of Klintoch Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Commander Michels Posted November 2, 2007 Report Share Posted November 2, 2007 Hmmmm.... Om jag är med i idol kanske jag också kan sälja en njursten (eller kanske en mjölktand eller något) och få en massa pengar hehehe :ferengi: :visslar: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
duck-dead Posted February 29, 2008 Report Share Posted February 29, 2008 välgörenhet eller inte rätt sjukt att köpa en njursten bara för att den kommer från en kändis den som köpte den nåste ju ha något fel i huvudet :lol: tycker jag jag skulle alldrig köpa den Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted May 15, 2009 Report Share Posted May 15, 2009 Ja, John DeLancie sålde ju sitt glas med vatten på en välgörenhetsauktion på convention. Han var förkyld så det innehöll vad han då kallade för "The Q virus". Vissa fans är totalknäppa helt enkelt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander ricochet Posted May 15, 2009 Report Share Posted May 15, 2009 Haha jag skulle kunna ha fått en förmögenhet för min farsas njursten! Det såg precis ut som Neros´s skepp! Taggig som....självcensur! Men grym var den! Aajaj! Har för övrigt för mej att det var ett fan som helt enkelt knep det utan hans vetskap eller samverkan. Har för mej att jag läste det nån´stans på nätet om det var i konventionsammanhang. Nån som vet? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Trek Posted May 15, 2009 Report Share Posted May 15, 2009 Ja, John DeLancie sålde ju sitt glas med vatten på en välgörenhetsauktion på convention. Han var förkyld så det innehöll vad han då kallade för "The Q virus". Vissa fans är totalknäppa helt enkelt. Han sålde det inte, han var för sjuk för att vara med, men coventionledaren sålde det och från början var det ett skämt från hans sida! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted May 16, 2009 Report Share Posted May 16, 2009 John De Lancie var där men var inte med på auktionen. Historien kommer från filmen Trekkies och har man inte sett den ska man nog se den snarast. Och när man ändå håller på tycker jag att man ska ta sig en flukt på Galaxy Quest. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Trek Posted May 16, 2009 Report Share Posted May 16, 2009 Ja den filmen är riktigt kul, såg den kvällen innan premiären för den nya filmen! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Trek Posted May 16, 2009 Report Share Posted May 16, 2009 Förresten, en annan jättekonstig sak man fick veta i Trekkies var att det någon gång hade varit en kvinna som frågat en av skådespelarna(minns dock inte vilken)hur det kändes att bli strålad?! Nästan ännu värre... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gronkal Posted July 4, 2009 Report Share Posted July 4, 2009 jag säger bara att hade jag haft pengar hade jag skaffat den njurstenen och sedan haft den ingjuten i glas för att sedan sätta den i en monter visst lite skumt. just glömde bort att säga kvinnan som frågade hur det var att bli transporterad via en transporte till en av skådespelarna, hon är ju bara hysterisk, undra ifalll hon gjorde det med flit bara för att ha skoj? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Trek Posted July 5, 2009 Report Share Posted July 5, 2009 Alla borde se Trekkies, om inte annat som en varning. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts