Kristian Posted March 8, 2006 Report Share Posted March 8, 2006 Om ni har sett det sista avsnittet av Star Trek Enterprise så vet ni hur dårligt det slutade. Man kan försöka göra något åt detta genom att skriva på en lista om att återuppta serien. http://www.petitiononline.com/mod_perl/signed.cgi?STENTDVD&1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Odo II Posted March 9, 2006 Report Share Posted March 9, 2006 Kommer detta vekligen ha någon effekt? Det var ju ett himla hallaballo när serien lades ner och nu har det ju dessutom gått ett tag. Var det inte något rykte som sade att man skulle göra fortsättningen i Kanada med stöd av fansens pengar? Jag tror det mest är wishful thinking, men hoppet är det sista som överger människan! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OnO Posted March 9, 2006 Report Share Posted March 9, 2006 Hmm, det är ju viktigt att det är PARAMOUNT som gör den. Annars är det ju inte kanon... tyvärr... Tyvärr har vi ju accepterat dessa paramounts spelregler.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kristian Posted March 9, 2006 Author Report Share Posted March 9, 2006 Man måste ju försöka Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andy79 Posted March 9, 2006 Report Share Posted March 9, 2006 Jag ser också gärna att kampen fortsätter, men ska man vara realistisk finns det nog inte mycket att uppnå med det, speciellt med all denna tid som förflutit sedan beslutet att lägga ned. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
T'Pol Posted March 17, 2006 Report Share Posted March 17, 2006 ha skrivit på nu. dess värre va ja typ den 4315:de som skrev på. så man kan ju inet säga att det e så många så e så sugna på det. ja menar hela världen kan ju skriva på... :gråter: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Asil Stargazer Posted March 17, 2006 Report Share Posted March 17, 2006 Nu är det 4327 stycken på litan, kommer nog inte att bli någon fortsättnign men i alla fall. Jag har just tittat på fjärde sesongen under de senaste dagarna och tycker att det verkligen är synd att serien lades ner just när den började bli riktigt bra. Väldigt synd /Loth Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andy79 Posted March 18, 2006 Report Share Posted March 18, 2006 (edited) Ja, det är verkligen synd! Själv får man vänta till slutet på maj för att se sista säsongen, om den nu verkligen kommer då d.v.s. Kommer verkligen sakna Phlox lustigheter, T'Pol:s utforskande av diverse mänskliga beteenden och den allmänna stämningen i serien, däribland lite mer *****r anamma. Edited March 18, 2006 by Andy79 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
T'Pol Posted April 3, 2006 Report Share Posted April 3, 2006 asså det går illa, kollade listan idag. å det e bara 5718 st i hela världen som bryr sig... :gråter: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bromma_Herman Posted April 13, 2006 Report Share Posted April 13, 2006 (edited) Jag håller på o kollar säsong nr 3 nu. SKulle helst velat se det på TV men att kunna se det när man vill är också trevligt. Skulle också vilja se en fortsättning efter "theese are the voyages..." Edited April 13, 2006 by Bromma_Herman Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
T'Pol Posted July 31, 2006 Report Share Posted July 31, 2006 vi kan nog glömma en fortsättning på ENT.. sorgligt men antagligen sant. bara 10613 i världen som vill se en fortsättning på denna underbara serie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Commander Michels Posted August 12, 2006 Report Share Posted August 12, 2006 Jag vet inte om jag skulle vilja se mer om just Enterprise, tyckte serien urartade mot slutet, det var allt för mkt rädda världen tema (Enterprise var bäst i de första säsongerna) , det skulle vara kul med lite mer upptäktsresande, kanske en serie om en resa till universums centrum eller an annan galax? Något nytt i varje fall. Hoppas det kommer en till serie snart Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anders Posted August 12, 2006 Report Share Posted August 12, 2006 Jag hoppas att dom börjar göra en ny Star Trek-serie, det var längesen Voyager slutade nu och vi har bara haft låtsas-Star Trek (Enterprise) istället, men det tittar jag självklart inte på. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tom_Hell Posted August 12, 2006 Report Share Posted August 12, 2006 Hmm, det är ju viktigt att det är PARAMOUNT som gör den. Annars är det ju inte kanon... tyvärr... Tyvärr har vi ju accepterat dessa paramounts spelregler.... vad menar du med det sista? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tom_Hell Posted August 12, 2006 Report Share Posted August 12, 2006 Jag håller med Commander Michels, det var uppfriskande att se den första säsongen där man inte översköljs av lååånga story arcs utan där episoderna kan stå för sig själva, som i TOS och TNG. Jag har egentligen inget emot det. Tycker t o m att DS9 lyckas riktigt bra, men man får inte underskatta styrkan i att kunna lägga ner all energi på att berätta en historia för att sedan gå vidare till nästa. Till Anders kan jag bara säga att jag beklagar. Mest får man givetvis ut ur Star Trek om man anammar alla serierna och låter sig översköljas av dess olika sidor. Själv tillhör jag t ex minoriteten som tycker att Voy bara blev sämre och sämre (överexploaterade Borger, kommersiell action etc.) men för den sakens skull kan jag fortfarande se bra saker i det som gör att jag ändå uppskattar den serien. Vad det gäller en fortsättning av ENT är det inte så troligt. Att TOS var på väg tillbaka berodde på en kampanj vars like vi tyvärr nog aldrig kommer att få se igen, detta mest på grund av den mördande konkurrensen därute. En sådan kampanj är knappast möjlig idag. Enterprise var som jag fattat det aldrig uppe på de stora publiktopparna och man fick kämpa för varje säsong som gjordes. Detta talar emot serien. Fast lika osannolikt bedömde jag tidigare att en fortsättning av Futurama var och den är som bekant på väg tillbaka. Så visst, det är inget hopplöst företag men man skall nog inteförvänta sig något... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Commander Michels Posted August 15, 2006 Report Share Posted August 15, 2006 Jag hoppas att dom börjar göra en ny Star Trek-serie, det var längesen Voyager slutade nu och vi har bara haft låtsas-Star Trek (Enterprise) istället, men det tittar jag självklart inte på. Det är egentligen inget fel på Enterprise, som jag sa är de första säsongerna riktigt bra, Enterprise handlar egentligen om hur allting började och i säsong fyra bildas federationen. Det enda som egentligen skiljer är uniformerna, teknologins utvecklingsstadium och det faktum att det inte finns någon federation eller prime directive än, annars är det sig likt. Enterprise är värt att se, även om säsong 4 urartar... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Brunt Posted August 15, 2006 Report Share Posted August 15, 2006 Jag tycker att Paramount nu borde göra en serie som utspelar sig efter Voyager. ENT var ju inte dåligt men det är svårare att gilla prequels( hoppas jag stavade det rätt) det är lätt att det bara förstör det som var innan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
everybodyknows Posted August 15, 2006 Report Share Posted August 15, 2006 håller med föregående talare om att det är dags för en serie som utspelar sig efter voyager nu. skulle gärna se den i samma format som sista säsongen av enterprise, dvs mindre (men ändå sammanhängande) story arcs om tre eller fyra avsnitt. tyckte enterprise verkligen lyckades med sin sista säsong (avslutningen undantagen) och utöver sina större story arcs slängde de in ett antal bra fristående avsnitt också. men vad serien ska handla om, det är en annan fråga. det känns lite som det mesta är gjort. missförstå mig rätt nu; jag skulle verkligen vilja se en star trek serie i stil med tng eller ds9 igen men det känns bara som det redan är gjort. tos var banbrytande eftersom star trek universat var nytt, tng för att en star trek serie (märk väl, inkluderar inte filmerna nu) för första gången hade genomgående bra manus och storytelling och ds9 för att den erbjöd ett nytt koncept (rymdstation istället för utforskning. även om jag tyckte b5 var snäppet bättre). voyager har enligt mig massa enskilda avsnitt som är riktigt bra, men det blev aldrig en större enhet av det hela. läste en intressant artikel som hävdade att med takten som voyager färdades hade de mycket väl kunnat komma in i betakvadranten efter några säsonger. detta hade varit mycket intressant. tänk att behöva ducka för romulans och att ha klingons sniffande runt kölen. tyvärr blev ju så inte fallet. som många redan har påpekat led enterprise lite av att den var en prequel, men på det hela taget tyckte jag den var mycket bra. mitt förslag är att förlägga en större story arc till betakvadranten. främst för att området i fråga nästan bara omtalas utan att besökas i serierna. nytt romulan war? kanske det. eller efter händelserna i nemisis så kan romulanernas imperium destabiliseras och en ny möjlighet för öppet samarbete med federationen kanske kan komma till? jaja, den som lever f??r se, men jag hoppas innerligt att de tar sig i kragen snart och producerar nåt nytt innan abstinensen blir för stor...;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts