Gå till innehåll
Janson

Zakdorn

Rekommenderade inlägg

Det är så att i min sim-grupp så ska vi ha en Zakdorn som gäst, och jag ska göra iordning hans hytt.

Men nu är det ju så att jag aldrig har hört talas om dom innan. Lite problematiskt.

Får väl se om nån i den gruppen vet vad dom är för några. Vad jag har förstått så är dom lite aggressivare än människor iaf.

Cadet Mike Janson

USS Cousteau NCC-2701

(Ändrad av Janson kl. 7:05 pm den sep. 23, 2001)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag slog upp Zakdorn i The Star Trek Encyclopedia och fick fram detta:

Zakdorn. Humanoid civilization. Sirna Kolrami was Zakdorn ("Peak Performance" [TNG]), as was Klim Dokachin ("Unification, Part I" [TNG]).

Det är all info jag kan hitta i uppslagsverket, hoppas det hjälper :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

http://acalltoduty.org/ACTDAlienDatabase/HTML/zakdorn.htm står det att inte mycket är känt om Zakdorn. De verkar vara med i spelen, men inte mer. Det står om dem i Star Trek: The Encyclopedia (1999 edition): "Humanoid civilization.  Sirna Kolrami was Zakdorn (Peak Performance -TNG), as was Klim Dokachin (Unification, part 1 -TNG)."

Tydligen är de en strategisk ras, men man vet av osäker anledning inte mycket om dem.

Däremot finns en Zakdorn-strateg med i avsnittet Peak Performance http://www.docs.uu.se/~johantj/StarTrek/TN...sodes/peak.html

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Citat: från Quiet den 8:28 pm den sep. 23, 2001

Nu fattar jag ärligt talat ingenting.

Seven säger: Explain.

Om du menar det där med min sim-grupp så är det så här:

RPG står för Role Playing Game

Med "play-by-email" menas det att man spelar genom att skicka ett email till en grupp.

Man låtstas helt enkelt vara en senior officer på ett skepp, och så skriver man vad han säger och gör.

För mer information gå in på http://www.antares-project.com och klicka på "Manual" (är på engelska). Man behöver ingen tidigare erfarenhet av "simming".

Cadet Mike Janson

USS Cousteau NCC-2701

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

OK, då tror jag att jag fattar lite bättre..  Men vem är det som hittar på "storyn" då? Jag kanske ska läsa lite innan jag börjar fråga mera. :)

Tack.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Alla som är med bidrar till storyn. Självklart kan man ju inte skriva helt orimliga saker, och ens karaktär vet ju bara det han ser och hör, inte allt du läser. Det låter kanske invecklat, men det blir mycket lättare att förstå om du läser där jag föreslog.

Cadet Mike Janson

USS Cousteau NCC-2701

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det är inte så svårt som det verkar. Man får idéer när man läser andras mail, och man måste inte komma på något nytt varje gång.

Man måste inte skicka varje dag, men 2 - 3 gånger i veckan tycker jag behövs, NÄR MAN ÄR IVÄG. Ibland har man shore leave och då kan man ta det lugnt bara och ha "semester" i ett par veckor. Och om det skulle vara någon vecka man inte kan så får man skriva det och så förstår dom andra. Man har ju ett liv utanför datorn också.

En sak till är ju att allt är på engelska, man måste inte vara bra på det men man ska ju kunna förstå något ;)

Det blir iaf skitkul när man kommer in i det.

Cadet Mike Janson

USS Cousteau NCC-2701

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Federationen grundades av Människorna, vulcanerna, andorianerna och tellariterna precis efter kriget mellan romulanerna och jorden (med dessa allierade plus just the zakdorn league) år 2161. Zakdorn tror jag sedan var den 5:e rasen som anslöt sig till federationen.

Här är en karta över united nation of earth och dess allierade, precis innan kriget. 2155.

Rätta mig gärna om jag har fel. Detta är intressant.

Om kartan inte visas klicka på denna dirketlänk http://www.st-minutiae.com/academy/history162/map_3_1.jpg

map_3_1.jpg

Redigerad av OnO

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Zakdorn ja, dom kommer jag ihåg. De är korta humanoider med enorma rynkor in ansiktet som hänger ner i lager :D. I 9000 år har de haft rykte om sig att vara galaxens främsta strateger (och eftersom alla trodde det har de aldrig blivit anfallna :D ). De är självsäkra men inte ofta utan anledning. De är de som driver federationens överskottslager vid Qualor II.

Sirma Kolrami som nämndes ovan var en mästerstrateg och en tredje klassens mäster i spelet "Strategma" (TNG Peak Performance) och Klim Dokachin var kvartersmästare vid Qualor II (Unification Part I)

Allt här ovan är canon och kommer från de båda nämnda episoderna. De är med säkerhet medlemmar i Federationen men att de skulle vara den 5:e medlemmen har jag inte lyckats bekräfta.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg