Quiet Posted May 31, 2001 Report Share Posted May 31, 2001 Finns det några grymma chatrum där folk snackar Star Trek ? (Förutom Star Wars på Aftonbladet)Svensk-språkiga är kanske omöjliga att hitta. Eller är chat på väg att dö ut ? Var brukar ni vara ? //Lollo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Archangels Posted June 1, 2001 Report Share Posted June 1, 2001 jag brukar vara på msn messenger. där kan du hitta kompisar att snacka vad som helst med.(Ändrad av Archangels kl. 11:46 am den juni 1, 2001) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikael Posted June 3, 2001 Report Share Posted June 3, 2001 På vissa ställen på engelska DoBoDo kan man ha tur att hitta några Trekkers som chattar men annars är det svårt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quiet Posted June 3, 2001 Author Report Share Posted June 3, 2001 Det är ju det. Star Wars-folket är ju inte intresserande av Star trek och tvärtom.//Lollo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikael Posted June 6, 2001 Report Share Posted June 6, 2001 Måste säga imot dig där. Jag är Mycket intresserad av Star Wars och Star Trek. Tycker både två är mycket bra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quiet Posted June 6, 2001 Author Report Share Posted June 6, 2001 Jaja, kan hända. Jag gillar också Star Wars. Men de som är sådär jättefanatiska över Star Wars är inte alltid sci-fi intresserade. Som de flesta på Star Wars-chatten på Aftonbladet. //Lollo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ella Posted June 10, 2001 Report Share Posted June 10, 2001 Star Trek rum vet jag inget om, men det finns ett (eller 3 beroende på hur man räknar) J/C rum på IRC, där pratas det iofs om andra saker också, men det går ju alltid att diskutera Star Trek, även fast det är mest fokuserat på Voyager och J/C. Det där blev en lång mening... är nån intresserad så finns det på undernet, och heter #jetc //Ella Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quiet Posted June 11, 2001 Author Report Share Posted June 11, 2001 Inget för Mac asså. Jag får köpa mig en pc. Här är iofs rätt bra. ;)//Lollo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ella Posted June 12, 2001 Report Share Posted June 12, 2001 Kan vi inte starta ett chatrum nånstans då? Jag är väldigt för IRC, men då måste man ju ladda ner nån programvara innan man kan använda det...Bara en tanke... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quiet Posted June 20, 2001 Author Report Share Posted June 20, 2001 Jocke Hur mycket jobb är det att lägga upp en chatt på ST:Voyager databas ?Iofs.. hur många av oss brukar vara online samtidigt, fasta öppettider månne ?//Lollo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pelle28k Posted June 20, 2001 Report Share Posted June 20, 2001 Instämmer.. En tjatt vore inte dumt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted June 20, 2001 Report Share Posted June 20, 2001 Citat: från Quiet den 2:11 pm den juni 20, 2001 Iofs.. hur många av oss brukar vara online samtidigt, fasta öppettider månne ? Vi är inte särskilt många samtidigt. Tre stycken på sin höjd, vad jag har sett. Det funkar nog inte, om ni inte är övertygade att det blir en större anstormning. Jag tror inte det. Själv trivs jag med fora framför tjatt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pelle28k Posted June 20, 2001 Report Share Posted June 20, 2001 Oki.. när brukar ni alla vara på forumet.. Jag är här på dagarna Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quiet Posted June 20, 2001 Author Report Share Posted June 20, 2001 I en chatt finns det plats för "inlägg" som det ovan, såna där spontana inslag. Det finns ju ingen plats för "övriga utsvävningar" liksom. Egentligen så ska vi inte diskutera Stargate här heller. Inget förutom Star Trek. Men det är Jocke som bestämmer.//Lollo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted June 21, 2001 Report Share Posted June 21, 2001 Men om jag ser att du, Lollo, är uppe på nätet tjattar vi ju via ICQ. Räcker inte det? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quiet Posted June 21, 2001 Author Report Share Posted June 21, 2001 Kanske det, men då får vi ju snacka också. //Lollo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quiet Posted June 21, 2001 Author Report Share Posted June 21, 2001 Annars finns det ett "diskus" om Star Trek på Lunarstorm. Lite intelligensbefriat kanske, men helt ok. //Lollo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ella Posted June 21, 2001 Report Share Posted June 21, 2001 På Lunar? Har aldrig sett *går genast iväg och kollar* ICQ är iofs bra, om det nu vill funka... Mitt har inte funkat på flera veckor av nån oförklarlig anledning så jag har ingen chans att chatta... Men *är* det svårt att lägga upp en chat här? Tyckte inte jag såg nåt svar på det... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke Posted June 22, 2001 Report Share Posted June 22, 2001 Archangels har redan frågat mig om detta i 'Frågor, Kommentarer & Förslag' och då så svarade jag att det inte finns några planer för en chat förtillfället, men eftersom det nu är fler som är intresserade så skall jag fundera mer på att lägga upp ett chat program. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quiet Posted June 22, 2001 Author Report Share Posted June 22, 2001 Great !//Lollo p.s. Snacket på Lunar är rätt ok menar jag. De som snackar där är inte så kunniga i ämnet bara, det var det jag menade.:dance: d.s. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikael Posted June 27, 2001 Report Share Posted June 27, 2001 Det är som ÖverGuden och stvoyager skaparen Jocke menade: -Chatta här nu.Och det kanske det vi ska göra? När det finns folk där vill säga...(Ändrad av Mikael kl. 7:04 pm den juni 27, 2001) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumle Posted June 27, 2001 Report Share Posted June 27, 2001 Det bästa och seriösaste sättet o chatta (bortsett från IRL ) e IRC (enligt min synpunkt) om intresset finns kan jag kanske fixa en kanal på Undernet. Quiet, inte så kunniga på lunar? *GRRR* ;) /mumle ps. irc funkar på alla plattformar ds. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quiet Posted June 28, 2001 Author Report Share Posted June 28, 2001 Mumle Jag menade inte dig då förståss. :dance:Undernet ? Jag bara måste verka totalt okunnig, men vad är detta ?Mikael Chatta här nu ?//Lollo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ella Posted June 28, 2001 Report Share Posted June 28, 2001 Mumle- IRC är klart bäst! Men dig har jag aldrig sett på undernet, kallar du dig för mumle där med?? Jag hänger i #startrek ibland, men oftast är det så dött att jag håller mig till #jetc... Fixa en kanal där låter superbra! Kan vi inte göra det? På Undernet förstås Lollo- Undernet är en av alla jättemånga servrar man kan chatta på på IRC. ... det där lät förmodligen helt obegripligt... men jag och förklaringar *suck* Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quiet Posted June 28, 2001 Author Report Share Posted June 28, 2001 Jag kollar in IRC.comMen är det nåt jag måste ladda ner ? Jag och min Mac du vet.. //Lollo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts