Gå till innehåll

Chat


Rekommenderade inlägg

Star Trek rum vet jag inget om, men det finns ett (eller 3 beroende på hur man räknar) J/C rum på IRC, där pratas det iofs om andra saker också, men det går ju alltid att diskutera Star Trek, även fast det är mest fokuserat på Voyager och J/C.

Det där blev en lång mening... :)

är nån intresserad så finns det på undernet, och heter #jetc

//Ella

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Citat: från Quiet den 2:11 pm den juni 20, 2001

Iofs.. hur många av oss brukar vara online samtidigt,

fasta öppettider månne ?

Vi är inte särskilt många samtidigt. Tre stycken på sin höjd, vad jag har sett. Det funkar nog inte, om ni inte är övertygade att det blir en större anstormning. Jag tror inte det. Själv trivs jag med fora framför tjatt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I en chatt finns det plats för "inlägg" som det ovan, såna där spontana inslag. Det finns ju ingen plats för "övriga utsvävningar" liksom.

Egentligen så ska vi inte diskutera Stargate här heller.

Inget förutom Star Trek.

Men det är Jocke som bestämmer.

//Lollo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På Lunar? Har aldrig sett *går genast iväg och kollar*

ICQ är iofs bra, om det nu vill funka... Mitt har inte funkat på flera veckor av nån oförklarlig anledning så jag har ingen chans att chatta... :(

Men *är* det svårt att lägga upp en chat här? Tyckte inte jag såg nåt svar på det...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Archangels har redan frågat mig om detta i 'Frågor, Kommentarer & Förslag' och då så svarade jag att det inte finns några planer för en chat förtillfället, men eftersom det nu är fler som är intresserade så skall jag fundera mer på att lägga upp ett chat program.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det bästa och seriösaste sättet o chatta (bortsett från IRL :)) e IRC (enligt min synpunkt) om intresset finns kan jag kanske fixa en kanal på Undernet.

Quiet, inte så kunniga på lunar? *GRRR* ;)

/mumle

ps. irc funkar på alla plattformar ds.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mumle- IRC är klart bäst! Men dig har jag aldrig sett på undernet, kallar du dig för mumle där med?? Jag hänger i #startrek ibland, men oftast är det så dött att jag håller mig till #jetc...

Fixa en kanal där låter superbra! Kan vi inte göra det? På Undernet förstås :)

Lollo- Undernet är en av alla jättemånga servrar man kan chatta på på IRC. ... det där lät förmodligen helt obegripligt... men jag och förklaringar *suck*

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...