Gå till innehåll

Borger


Wrogie

  

144 medlemmar har röstat

  1. 1.

    • Jag tycker inte om Borger, jag gillar de inte!
      17
    • De är så coola!
      59
    • Ok, men lite för onda eller nåt.
      15
    • Va?! Borger??
      1
    • Rätt åt alla som blir Assimilerade! Rätt åt dom!
      15
    • 8472 spöar dom!
      33


Rekommenderade inlägg

Undrar lite hur en Drottning blir utsedd i ett kollektiv som Borg sades utgöra?

/ Hugh

Jag tror inte det handlar om att bli "utsedd" i ordets rätta mening iaf. :D

Jag vet inte om det finns något utöver scerierna som klargör detta. Inofficiella böcker lär väl ha tagit upp det...

Jag kan tänka mig två möjliga scenarion;

1) Antingen var hon/det med och skapade Borg-kollektivet, eller iaf från väldigt tidigt, och designade då in en tydlig ledare i kollektivets struktur, där hon självklart satte sig själv. Hon verkar ju inte dö, som jag även nämner i alternativ #2, så det finns inte nödvändigtvis några begränsningar när det kommer till livslängd.

2) Kanske går vi händelserna lite i förväg när vi tittar på henne som en individ som du och jag. Hon verkar ju t.ex. inte dö när hennes kropp förstörs, utan hon laddas väl bara upp(? Eller har de bara en backup-kopia för detta?) och sen ner i en ny kropp, om jag inte missuppfattat hennes återuppståndelse i VOY efter hennes död i ST:FC.

Är det då inte möjligt att drottningen, även om hon beter sig och ser sig själv som en individ som står över kollektivet, kanske bara är någon slags personifiering av kollektivet och givits större frihet att vara en individ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...
  • Svar 207
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Håller med dig orville. På något vis blev dom mindre farliga av det.

Eller om det för mig också var att man lärde känna dem så bra. Det man känner till är ju oftast inte lika skrämmande. Lite av mystiken försvann kanske.

Gillar ordet vårdnadstvist.. Men det är ju faktiskt det det var på sätt och vis.. :D

Redigerad av Kellin
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, det är klart att ingen visste något om Borg då... *s*

Min väninna var så arg för att det inte verkade som avsnittet hade någon upplösning. Tror jag har sett alla avsnitt med Borg inblandade och på något sätt så det kändes närmast troligt att Borg var skyldiga. Även det näst sista avsnittet i TNG säsong 1 verkade sakna upplösning. Men det kändes inte direkt som Borg var skyldiga i det fallet.

Vad är lite senare i serien för oss som inte har tillgång till alla säsongerna?

Vänligast / Hugh

Jag har för mig att detta var just vad manusförfattarna hade i åtanke att plantera borgerna inför nästa säsong.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 månad senare...

Mmm...

Kanske har någon ställt frågan eller funderat på hur Borger klarar sig i rymden utan rymddräkter? Det handlar ju om både obefintligt tryck och låga temperaturer. Var det något man glömde av när man spelade in First Contact ?

Hugh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...