Wrogie Posted November 4, 2001 Report Share Posted November 4, 2001 Vad tycker ni om Borger?? ? Jag själv tycker att det inte vinns något häftigare i hela Voyager serien. Deras sätt att agera, målvetenhet och styrka. De är helt klart Superior för mig! Hade man fått veta lite mer om 8472 hade jag nog tagit dom som vinnare. Jag har hört i Voyager avsnitten att dom snackar om Wolf 345 eller nåt. Snälla säg till om ni vet något om det avsnittet(en) (om dom nu är inspelade) Captain Proton Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nx01 Posted November 4, 2001 Report Share Posted November 4, 2001 Jag har hört i Voyager avsnitten att dom snackar om Wolf 345 eller nåt. Snälla säg till om ni vet något om det avsnittet(en) (om dom nu är inspelade) situationen vid Wolf 359 inträffar under TNG avsnittet "Best of Both Worlds part 2" vilket är det första på säsong 4. hursomhelst som titlen avslöjar så finns det en del 1 som antagligenm är bäst att se först... Jag lyckades hyra dessa avsnitt i min lokal video butik men jag vet inte hur det gårt för dig? Som en liten parantes kan jag väl tillägga att "Best of Both Worlds" avsnitten antagligen är bland det bästa och mest klassika Star Trek avsnitten någonsin. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wrogie Posted November 4, 2001 Author Report Share Posted November 4, 2001 Tack! :P Vet någon här föressten, vilket program man kör .wmz filer i??? Captain Proton Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nx01 Posted November 4, 2001 Report Share Posted November 4, 2001 .wmz? du menar inte .wmv? vet faktiskt inte men sök på filförkortnigen här det brukar funka ibland Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumle Posted November 4, 2001 Report Share Posted November 4, 2001 .wmz är "skins-filer" (utseende-filer) för Windows Media Player 7... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wrogie Posted November 4, 2001 Author Report Share Posted November 4, 2001 Tack Mumle , jag misstänkte det. I så fall har jag laddat ner Borg skin filer till Windows media Player:p Captain Proton Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peak Posted November 4, 2001 Report Share Posted November 4, 2001 Ok... Har alltid gillat borgs... Fram till efter Scorpion 1 & 2. Enligt min mening de sista bra borgavsnitten... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quiet Posted November 4, 2001 Report Share Posted November 4, 2001 Unimatrix Zero då? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nx01 Posted November 4, 2001 Report Share Posted November 4, 2001 unimatrix Zero var kass....enligt mig iaf. Personligen tror jag att det är väldigt mycket fansens fel att borgerna blev så tråkiga. Man ville ha mer och mer borger, och det slutade med att man använde borger ganska regulärt i Voyager. Vilket i sin tur ledde till dels att hela mysteriet och gåtan med borgerna försvann. Sen blev det givetvist för tjatigt med dom hela tiden. Hursomhelst när fansen sen fick sina alla sina borger så blev det som skrivit ovan och då började man istället gnälla över det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ella Posted November 5, 2001 Report Share Posted November 5, 2001 Borger är extremt otäcka, men samtidigt bäst!! Och allra allra bäst är ju Borgdrottningen, hon har ju härligast karaktär av alla... *suck* Jag har First Contact på dvd liggandes framför mig, men kan jag se den? Nej... inget vill fungera... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SevenofNine Posted November 5, 2001 Report Share Posted November 5, 2001 Hej! Vill bara införa det här att, Borger är det bästa med startrek Och vill samtidigt säga att scorpions episoderna 1 & 2 är "sådanna" episoder som jag skulle viljat se mera utav ??? Med det menar jag mera borger inblandade och även få veta ännu mer om rasen som inte kan assimileras...ännu :sigh: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pelle28k Posted November 5, 2001 Report Share Posted November 5, 2001 Jag måste nog säga att borgerna är lite av grundstenen för startrack.. När man ser startrak så förväntar man sig lite av borgerna och lite humoider (aliens).. Så jag röstar på borgerna.. Framtiden skulle vara mycket mer spännande med dom i krokarna Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morn Posted November 5, 2001 Report Share Posted November 5, 2001 Ni vet väll att enligt DN så handlar first contact om några borgare som åker tillbaka i tiden. och frågan är ju om dom hade så himla fel? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wrogie Posted November 9, 2001 Author Report Share Posted November 9, 2001 det måste väl vara fler än ca 8 st som tcker något om Borger?? ? eller hur? säg nåt Peter. "We want to hear your voice" tex Avsnittet "DArk Frointer" som kommer efter Bliss, det verkar som...... Spoiler! (inte farligt) (att läsa) (en liten detail typ) * * * * * * * * * * * * * * * ......att 7/9 kommar vara hos Borg drottingen.....spännande.... Proton Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pelle28k Posted November 9, 2001 Report Share Posted November 9, 2001 Jo.. Jag har väntat på det avsnitt nu i ett par månader.. Hoppas bara men inte blir besviken.. Brukar vara så ibland när man läser om kommande avsnitt och väntar förbrilt på dom och sen är dom inte vad man hoppas.. Men avsnitt med borger brukar vara bra så hoppet uppe och naglarna börjar bli ett forna minne Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wrogie Posted November 9, 2001 Author Report Share Posted November 9, 2001 ....månader.... True, True, True!!! Proton Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ENEMiX Posted November 11, 2001 Report Share Posted November 11, 2001 mjo... visst e borger coola, men jag vill hellre se mer om 8472... de e ju definitivt råare... mer 8472 tack, och gärna lite mer om dem, tycker man får för lite grepp om vad de är för några och vad de egentligen vill... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wrogie Posted November 11, 2001 Author Report Share Posted November 11, 2001 mjo......... Det ligger nåt i vad du säger. Men jag tror inte att man får se 8472 mer i någon serie (tror jag). Det är väldigt synd. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ENEMiX Posted November 12, 2001 Report Share Posted November 12, 2001 Citat från Wrogie, skickad Nov. 11 2001,09:59Det ligger nåt i vad du säger. Men jag tror inte att man får se 8472 mer i någon serie (tror jag). Det är väldigt synd. de e alltså bara med i scorpion? jo, det e ju verkligen synd isf... jag skulle lixom vilja veta lite mer om deras bioteknologi och sånt, och om de verkligen har den inställningen att massakrera alla varelser de hittar (som man får intrycket av) eller om de vara var pissförbannade på att borgerna skulle bråka med dem och därför gick bärsärkargång på allt och alla så fort de hittade ut i vår dimension... för den bilden man fick se av borg space i det avsnittet var ju rätt unik... resistance is futile? hoppas det blir mer av 8472 i framtida serier... det hade nog satt lite eld i röven på vilken starfleet-kapten som helst... *ler* Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ella Posted November 13, 2001 Report Share Posted November 13, 2001 Citat från Wrogie, skickad Nov. 07 2001,20:44 ......att 7/9 kommar vara hos Borg drottingen.....spännande.... Borgdrottningen!! Borgdrottningen!! Borgdrottningen!! Finns det nån coolare figur??! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pelle28k Posted November 20, 2001 Report Share Posted November 20, 2001 Quote from Wrogie, posted on Nov. 09 2001,18:06....månader.... True, True, True!!! Proton Brukar förhanstitta på stvoyagers sida.. Så man får lite vad som kommer.. Länktar till alla avsnitt med borgerna.. så man räknar avsnitten mellan.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Me Posted November 26, 2001 Report Share Posted November 26, 2001 de e alltså bara med i scorpion? jo, det e ju verkligen synd isf... Dem är väl med i nåt annat avsnitt oxå.. kommer inte ihåg vad den hette.. då de förberedde sig för att invadera Jorden, å 'klätt' ut sig till människor..?.... 'In the Flesh' hette den! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ENEMiX Posted November 26, 2001 Report Share Posted November 26, 2001 de e alltså bara med i scorpion? jo, det e ju verkligen synd isf... Dem är väl med i nåt annat avsnitt oxå.. kommer inte ihåg vad den hette.. då de förberedde sig för att invadera Jorden, å 'klätt' ut sig till människor..?.... 'In the Flesh' hette den! hmm... låter farligt... så de e rätt genomonda ändå... varför e det jämt så...? de mest intressanta varelserna e oftast ondast... tidigare var det ju borgerna... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nx01 Posted November 26, 2001 Report Share Posted November 26, 2001 Art 8472 är ju inte onda. Om du sett "In the Flesh" så framgår detta ganska tydligt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janson Posted November 26, 2001 Report Share Posted November 26, 2001 Vad definierar en ras som ond då? De flesta raser har andra mål än att bli enväldiga härskare och döda alla andra. Alla rasens handlingar och tankar behöver ju inte vara onda. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts