Gå till innehåll

144 medlemmar har röstat

1. 1.

• Jag tycker inte om Borger, jag gillar de inte!
      17
    • De är så coola!
      59
    • Ok, men lite för onda eller nåt.
      15
    • Va?! Borger??
      1
    • Rätt åt alla som blir Assimilerade! Rätt åt dom!
      15
    • 8472 spöar dom!
      33

Rekommenderade inlägg

• Svar 207
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Postad
Art 8472 är ju inte onda. Om du sett "In the Flesh" så framgår detta ganska tydligt

Jag retade mig på In the Flesh. Här hade de äntligen lyckats skaka fram rymdbovar som var lika farliga som borgerna - om än inte med samma charmerande sinnelag - och så blev de med ens förvandlade till några missförstådda, skrämda stackare!

Ulric

Postad
Art 8472 är ju inte onda. Om du sett "In the Flesh" så framgår detta ganska tydligt

okej... kanske ska se avsnittet innan jag uttalar mig... det lät bara på beskrivningen som att det var så...

• 3 veckor senare...
Postad

Det skulle vara kul om dom gjorde en serie om borgerna som dom gör av voyager, st, m.m.

Men man får väll bara någon glimt av dom i mellan åt :(

Det skulle vara roligt med en film om kolektivet och deras framfart.. :D

Postad

Jag tror manusförfattarna vill ha kvar lite av mystiken med borgerna, även om den delen tyvärr blir mindre och mindre. Det skulle nog vara svårt att göra en serie om borgerna. De är svåra att göra motstånd mot, den personliga utveckligen blir inte så avancerad och de kommunicerar ju inte egentligen, så varför skulle de ha en dialog?

• 2 veckor senare...
Postad

kanske..

Men jag minns ett avsnitt där voyager träffade några borger som hadde kopplat bort sig från borgerna och levde på en planet.. (eller var det st).. Har för mig att det var voyager..

avsnitt 3.17.. "Unity"..

Med ett sånt stort kolektiv som borgerna, så måste det finnas motstondare i sin egen ras(borg) som lyckats frigöra sig..

Postad

mjo... har för mig att jag oxå sett det avsnittet...

*** möjlig spoilervarning (vet ej vilket avsnitt det är) ***

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

deras kub hade sprängts, och de hade transporterat sig till planeten och tappat kontakten med övriga borg eller nåt sånt... men de kunde fortfarande använda möjligheten att kommunicera som borger och använda borg-tech... kan inte komma på om det var i voyager eller tng men iaf...

Postad
deras kub hade sprängts, och de hade transporterat sig till planeten och tappat kontakten med övriga borg eller nåt sånt... men de kunde fortfarande använda möjligheten att kommunicera som borger och använda borg-tech... kan inte komma på om det var i voyager eller tng men iaf...

Det var i Voyager och avsnittet heter Unity från säsong 3.

• 4 veckor senare...
Postad
Så igentligen så kunde manusförfattarna bygga på det.. Några borger som tappar kontakten och upptäcker en annan värd (lite som seven) och deras kamp för att kunna vara skälvständiga..

Tycker du på riktgt att man skulle kunna basera en serie på det?

Postad
Så igentligen så kunde manusförfattarna bygga på det.. Några borger som tappar kontakten och upptäcker en annan värd (lite som seven) och deras kamp för att kunna vara skälvständiga..

Tycker du på riktgt att man skulle kunna basera en serie på det?

Varför inte...

Jag tycker borgerna är ett intressant folkslag och g??ra en film så man får lite mera inblick i varför dom är som dom är vore inte dumt...

Postad
Jag tycker borgerna är ett intressant folkslag och göra en film så man får lite mera inblick i varför dom är som dom är vore inte dumt...

Nog är dom intressanta alltid men det finns två saker jag undrar lite över?

1. Är det praktiskt genomförbart? Alltså skulle man kunna göra en bra film om dom som alla kan se på. För det du snackar om just nu verkar vara en film för en liten skala Borg-fans, glöm inte att vanligt folk också går på bio.

Har dock inte fattat om vi snackar kollektiv film eller en liten grupp skiljde från kollektivet. det första alternativet känns ju helt ogenomförbart och det andra känns riktgt tråkigt.

2. Skulle inte en Borg film förstöra borgerna ännu mer? Alla har vi väl hört hur borgerna gått från skräckinjagande skurkar i TNG till patetiska losers i Voyager(kanske lite överdrift) även om inte alla håller med om det måsta man väl erkänna att ju mindre mystik som kretsat kring borgerna desto sämre har allt involvernade dom blivit.

Postad

Jag håller med nx01 till 100%

2. Skulle inte en Borg film förstöra borgerna ännu mer? Alla har vi väl hört hur borgerna gått från skräckinjagande skurkar i TNG till patetiska losers i Voyager(kanske lite överdrift) även om inte alla håller med om det måsta man väl erkänna att ju mindre mystik som kretsat kring borgerna desto sämre har allt involvernade dom blivit.

Det skulle absolut förstöra dem ännu mer (enligt min mening).

Jag vill ha hemska och genomonda borger, inte några vecklingar.

Men en film om när borgerna invaderar Jorden, och Janeway, Kirk  och de andra kaptenerna med besättningar får slåss tillsammans för att rädda sin kära jord.

Det vore kul att se.   :)  :)

• 3 veckor senare...
Postad

Unimatrizar??? Vet nån??

I det förra avsnittet ( Survailvul instickt) (stavas inte så) fick man ju se 7/9 i unimatrix 01. Hur stor är en unimatrix????

Är det typ från one of one till twelve of twelve. Eller nåt??

Eller att det bara finns "Sevens" (som Seven of nine, seven of three)

Och sen alla assistenter??

Alla smarta nu som säkert vet detta, som läst någon gång för 7 år sedan säg det om ni vet..??

Proton

• 3 veckor senare...
Postad
Är det typ från one of one till twelve of twelve. Eller nåt??

Jag tror nog att talen går högre upp.

Tycker mig ha läst om 43/12 på någon hemsida, men det kanske bara är inbillning eller vimsighet från min sida.  ???

• 3 veckor senare...
Postad

:borgdrottning:  Borg Queen säger i First Contact att Borg en gång var ungefär som människor men förbättrade sig själva (det kan man ju diskutera om dom nu gjorde?) genom cybernetik, och sen utvecklades det hela till den grad att de blev Borg.

"Growth for the sake of growth alone is just like cancer" har ngn snubbe sagt, detta används ibland för att beskriva Borg. Även om de är rätt coola, men det stämmer inte bara att de blev töntar i VOY, i TNG ep "I Borg" och "Descent" finns ju några Borg som inte alls är så farliga. Fast de va kul att se Borg få smisk av 8472 men trams att de ingick allians med Janeway, de skulle nog ha assimilierat henne. Det vore kul, haha Locutus först och sen en Janeway-Borg....

*

*

spoiler

**

...iofs blev hon ju det i Unimatrix Zero va? Men hon va ju inte Borg "på riktigt"

WHAT IS THE UNIMATRIX?

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa nytt...