Jump to content

Bra science fiction-serier för TV6?

Supreme Commander JAF

Recommended Posts

Tv6 funderar på att fortsätta att visa sciencefiction efter att star trek: The next generation gått klart vid årskiftet. Själv har jag föreslagit Star trek: Deep space 9 som en naturlig fortättning. Men förutom det självklara valet, vilka andra sci fi serier skulle ni vilja att dom visade och varför? Motivera gärna! J.

Precis som du skriver är ju DS9 det naturliga valet (BSG hade varit ett annat om inte femman visat det nu). Blir det inte mer Star Trek så förespråkar jag Sliders eller möjligtvis Babylon 5.

Om det inte bara gäller TNG:s tider så vore det fruktansvärt kul att se "Mystery Science Theater 3000" på lördag/söndag-eftermiddagar, eller kanske nån sen helgkväll.

Motivering känns ju överflödigt då anledningen till att man vill se dem knappast kan vara annat än att man tycker att de är bra.

Skulle vara kul om tv6 kunde visa Stargate SG-1 (eller atlantis) fast 16.05 är väl tidigt tycker jag. Den sänds i över 120 (mer eller mindre) länder men inte Sverige. :( Annars blir DS9 bra det också, jag har bara sett delar av den.

Jag har själv inte sett serien, den har ju inte sänts i sverige
det har den faktiskt, men bara nån säsong.

Som sagt vore DS9 en naturlig fortsättning. Jag gillar verkligen tanken att fler får se hela DS9 och dess hela prakt.

Jag kan dock, tänka mig flera serier som vore intressanta. Jag har inte sett allt och i kronologisk ording av Andomeda som kankse vore intressant att sånda igen för Viasat?

Stargate SG-1 tror jag skulle kunna ge en ganska stor publik i Sverige, så den ser jag gärna att man visar. Men då får man kanske visa 2 avsnitt om dagen, annars skulle det väl ta ett år att visa alla avsnitt B)

Men annars som ni redan har skrivit så är Deep Space Nine en ganska självklar fortsättning

Skulle vara kul om tv6 kunde visa Stargate SG-1 (eller atlantis) fast 16.05 är väl tidigt tycker jag. Den sänds i över 120 (mer eller mindre) länder men inte Sverige. :( Annars blir DS9 bra det också, jag har bara sett delar av den.

Stargate sg-1 HAR gått i tv. åtminstonde de första säsongerna (Spoilervarning: fram till att ett rymdskepp är på väg för att invadera jorden.) Då vore det intressantare att se stargate: Atlantis som mig veterligen inte har gått på svensk tv. J.

Kommer tv6 visa den första star trek serien?

dom visar ju nu TNG och är inne på den sjätte säsongen.

vad kommer dom visa efter serien är slut?

kommer dom med något nytt eller kommer dom plåga oss med repriser?

(nog för att jag älskar allt som har med star trek att göra. men alla repriser efter repriser efter repriser tv-kanalerna i det här landet trycker ner i halsen på oss är verkligen irriternade!! :arg: :arg: :arg: :arg: :arg:

Stargate sg-1 HAR gått i tv. åtminstonde de första säsongerna (Spoilervarning: fram till att ett rymdskepp är på väg för att invadera jorden.) Då vore det intressantare att se stargate: Atlantis som mig veterligen inte har gått på svensk tv. J.

Stargate: Atalntis skulle vara intressant, men personligen anser jag att SGA förlorar något enormt i värde om man inte redan sett SG1. (Har sett allt utom de allra senaste 2-3 avsnitten av båda serierna MINST 2-3 gånger)

SG1 skulle vara lite svårt att starta upp nu, de skulle nästan vara tvungna och starta från början och det är nu inne i sin 10:e säsong.

Jag skulle ha förespråkat Andromeda om det inte var för att 4:an redan visat den (de tre första säsongerna iaf). Någit som är totalt nytt (såvitt jag vet) för svenska titare är dock Farscape som jag gärna skulle se på svensk TV.

Men DS9 skulle också vara utmärkt, särskilt om de fortsätter med ett avsnitt om dagen. Problemet är att de första säsongerna inte är 100% och det skulle kunna förlora en hel del tittare på det.

Hmm, blandar alltid ihop Andromeda och Farscape av någon anledning. Men jag säger stort NEJ till den som har Kevin Sorbo (heter han så, Herkules-killen?) och ett rungande JA till den som har en massa Henson-dockor i sig...

Det skulle alltså vara Farscape... ;)

farscape.jpg

Och här har vi Andromeda...

Andromeda.JPG

Tycker inte de har så mycket gemensamt så jag vet inte varför du blandar ihop dem. :P

Men då var det som jag trodde. Andromeda går bort men Farscape vore kul att se igen.

Att jag blandar ihop dom beror nog på att jag inte sett dem så mycket som andra serier. Dessutom var det länge sedan, därför har jag inga klara minnesbilder kopplade till respektive namn.

Till skillnad från vissa andra så tycker jag inte Andromeda var en dålig serie. Själv så tycker jag att ska TV6 visa mer Sci-Fi så hoppas jag de visar Star Trek TOS och Voyager men DS9 skulle inte vara så dumt eftersom det var evigheter sen jag såg serien sist. I övrigt så skulle jag gärna se den klassiska Sci-Fi komedin Red Dwarf.

• 2 weeks later...
  • 1 month later...