Gå till innehåll
Daniel

Seven Of Nine

Rekommenderade inlägg

Hej.

Undrar om det är fler änn jag som tycker att Seven Of Nine är en otroligt aktraktiv och kompetent borg , eller ska jag säga människa eller kanske något av varje. Vad tycker ni...

Jag undrar vad " Stjärnan " på hennes kind uppfyller för funktion, jag vet att metallbiten över ögat gör så att hon får bättre syn.

Jag tycker att Seven (jeri Ryan) spelar väldigt bra, hon är verkligen en häftig nykomling. Trode aldrig att en borg skulle få komma ombord på Voyager.  Visste ni att hon har en fantastisk röst, en gåva från kollektivet. Ni får allt se i kommande avsnitt hoppas jag.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har märkt att typ alla killar som följer Voyager har en fallenhet att gilla Seven of Nine.

Inte så konstigt. Trippar man runt med metallicskimrande tajta kläder och högklackat så.

Jaa.. jag kan inte påstå att jag inte är lite avundsjuk. ;)

Hon e tuff.

Sen diggar jag hennes `Jag är förvånad-min´. Den e jättetuff.

//Lollo

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Stjärnan på hennes kind är ett implantat som inte gick att ta bort. Med tiden tror dock doktorn att det skall vara möjligt, när hennes kropp har anpassats till mänskliga mått.

Ingen kommentar om 7/9 i övrigt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag kan oxå hålla med om att hon är väldigt vacker, speciellt i den blå/grå dräkten ;)

Hon har en väldigt bra röst. Det finns ljudfiler på sidan om ni vill höra den.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag gillade nästan Kes bättre. Men hennes ´sorti´ var lite tafatt. Och hon va sötare i det korta håret.

Stackars Neelix.

Veckans avsnitt på SVT (The Raven) tyckte jag var något av en besvikelse. Långtråkigt. Men jag antar att mina åsikter i det här ämnet är rätt så irrelevanta.;)

//kortklipptamörkhårigaLollo

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja, "The Raven" var inte lysande, men var ändå bättre än flera avsnitt från säsong tre, ex. "Fair Trade".

Håller med Mathias om 7 av 9. Men om man bortser från den övermarkerade bysten är hon inte direkt finare än varken Kes eller Torres (den senare ser faktiskt otroligt nog bättre ut i klingonsmink än privat! Kanske börjar jag bli trekkersjuk, eller något ;))

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Citat: Kanske börjar jag bli trekkersjuk, eller något ;))

Trekkersjuk blev jag 1994. ;)

Sen.. övermarkerad byst ? Eh... övermarkerad kropp skulle jag säga. Varför denna strumpa ? Burr.. bekvämt kanske, men lite för stort blickfång enligt mig.

Men Jeri Ryan verkar ju inte behöva dölja något. ;)

//Lollo

många emicons där.. *haha*

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Quiet

1994? Då har du varit "sjuk" längre än jag. Även om jag såg på TOS ibland, så var det i och med TNG som jag blev förälskad i hela konceptet.

Angående Jeri Ryan. Okej, övermarkerad kropp är nog mer korrekt. Kanske är den även "korrigerad", då jag såg ett kort på henne tillsammans med Melissa Joan Hart (Sabrina - tonårshäxan, en underbar serie ;)) och bystmåttet verkade märkbart mindre.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Herman

1994 ja. Fast då var jag inte direkt så "kapitalstark" (fniss) som jag är nu (studiebidraget) så jag kunde gå med i ST Communicator. Så min sjukdom yttrade sig bara i att jag slaviskt följde avsnitten på kanal 5.

Jo, det ingår nog rätt mycket korrigeringsteknik i det filmteamet. Jag har själv erfarenhet av att korrigera bort diverse fel och brister på bilder jag jobbar med i datorn.

Men med lite tejp och en bra dator fixas det mesta.;)

Men hon är ju fruktansvärt snygg, det kan jag ju inte säga annat.

//Lollo

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Quiet

Ja, du har nog rätt, men jag tror även att hon på egen hand kanske gjort vissa kirurgiska ingrepp.

Det verkar som flera här köper Voyageravsnitt, men jag nöjer mig (oftast, i alla fall) med att spela in dem från SVT. Det enda problemet är att ibland behovet av Star Trek är så stort att man inte kan vänta en vecka på en ny dos ;).

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Herman

Kirurgiska ingrepp ja.. mycket möjligt. Fast man vill ju inte tro att det är så.

Jag funderar på att börja köpa ett par avsnitt. Har nästan sett alla avsnitt säsongerna 2 - 4 nu. Men det känns så meningslöst att köpa dem som kommer att gå på SVT senare. Kan bli dyrt liksom. Men de där abstinensbesvären känner jag igen. ;)

//Lollo

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Quiet

Ja, det är just det att det kostar en hel del. Även om man vet att det är en god "investering", så känns det litet kluvet. Köpte ex. spontant två band (fyra avsnitt) från säsong 5, vilket totalt gick på över 300 kr, alltså över 75 kr./avsnitt. De var väl okej, men man har ju inte råd att lägga ned för mycket pengar på episoder som sedan ändå kommer på tv. Ex. är kvällens avsnitt "year of ####" efterlängtat sedan jag först läste om det. Och vips, så är det här :biggrin:.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

En av de coolaste grejerna sever of nine gjort va ju i helgens avsnitt när hon bara stövlar in till chefen o börjar prata o sedan går hon bara när hon e klar... helt underbart bra.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Steinhammer

*hehe* jag gillade det också.. annars tycker jag som sagt att avsnittet i helhet var tråkigt.

Herman

Jo, jag har också tänkt på det. Jag kommer antagligen inte kunna hålla fingrarna borta från  de sista avsnitten (i säsong 7 som inte sänts i USA än), när de kommer ut på marknaden. Nyfikenheten kommer nog att segra.

Och som man brukar säga, den som väntar på nåt gott... ;)

//Lollo

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.