Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postad (redigerade)
Ja ni, här snackar vi om bra service! Svaret från Star Trek Experience tog endast 1 arbetsdag! Jag mailade och berättade om mitt problem, att jag ville skicka tillbaka min Tribble & få en ny i utbyte, och frågade vad jag skulle göra härnäst (till vilken adress den skulle skickas tillbaka till och vad jag skulle skriva på boxen). Fick detta svar:

Dear Mr AxelFoley:

I am sorry you had a problem with the smaller one I am sending you out a replacement today DHL International Express. I did test it and switched it off before I sent it. DHL Tracking #XXXXXXXXXXXX

Thank You,

ed

Jag behöver alltså inte ens skicka tillbaka min Tribble för att få den nya, de tog mitt ord och återgärdade problemet direkt. Oerhört bra kundservice, har nog inte varit med om liknande tidigare. Star Trek Experience rekommenderas alltså riktigt varmt utav mig :)

Det käns skönt att veta om man ska beställa. Vet aldrig hur seriösa olika företag är i sådana situationer.

Redigerad av Unkas
  • Svar 93
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Postad
Ja ni, här snackar vi om bra service! Svaret från Star Trek Experience tog endast 1 arbetsdag! Jag mailade och berättade om mitt problem, att jag ville skicka tillbaka min Tribble & få en ny i utbyte, och frågade vad jag skulle göra härnäst (till vilken adress den skulle skickas tillbaka till och vad jag skulle skriva på boxen). Fick detta svar:

Dear Mr AxelFoley:

I am sorry you had a problem with the smaller one I am sending you out a replacement today DHL International Express. I did test it and switched it off before I sent it. DHL Tracking #XXXXXXXXXXXX

Thank You,

ed

Jag behöver alltså inte ens skicka tillbaka min Tribble för att få den nya, de tog mitt ord och återgärdade problemet direkt. Oerhört bra kundservice, har nog inte varit med om liknande tidigare. Star Trek Experience rekommenderas alltså riktigt varmt utav mig :)

riktigt skoj att det gick så bra, önskar bara att det alltid var så när man beställde nåt. har dock själv inte råkat ut för problem när jag beställt på nätet mer än typ 2 gånger och båda ggr löste det sig även fast det tog tid. men brorsan hade världens tur när han beställde ett spel, typ tre veckor efter utsatt leveranstid skickade morsan ett mail och bad om pengarna tillbaka då vi inte fått spelet (vi trodde det försvunnit med posten), dom trodde på oss direkt och några timmar senare satt pengarna på morsans konto igen. det roliga var att två dagar efter det så föll spelet ner i postlådan ändå, posten måste tappat bort det och sen hittat det. vart ett billigt spel :lol:

Postad

Sökte på kolli-numret jag fick på DHL's hemsida för att se vart paketet var, då hade de tydligen varit o ringt på hos mig redan idag, alltså efter endast 2 dagar. De hade varit här kl 12 på dagen, och det är väl inte alltför ofta man är hemma vid den tiden :rolleyes:

Hoppas de inte skickar tillbaka Tribblen nu som RTS (return to sender), min vän åkte på det en gång (kanske med ett annat bolag). De ringde och sa att de skulle komma inom en viss tid, de kom inte på hela dagen. Istället kom de dagen efter då han inte var hemma, då skickade de tillbaka paketet som RTS :blink:

Ska ringa DHL imorgon och kolla med dom hur det blir.

Postad

Fick min ersättnings Tribble idag, börjar tro att de har fått slut på andra färger för utav de 3 jag fått hemskickat av dom har alla varit vita/beiga :lol: Denna reagerar heller inte på ljud som klappningar/nysningar, vilket den större gör. Men det är bara skönt :)

Beställ kära Trekkies, det är en affär att räkna med :)

Postad

min tjej fick kontakt med sin bror via skype igår, han är just nu på jordenrunt resa och är nu i USA. han skickae en videofil och visade vad han köpt åt henne, nämligen en tribble! den var typ ljusgrå med ränder eller nåt och pep till när man skakade på den :lol: helskoj tyckte jag, och ja Emelie också för den delen :P

Postad
Din flickvän är alltså en Trekkie? Lyckost! ;)

nja Trekkie vet jag väl inte direkt det bäst passande ordet, men hon tyckte iaf att det var riktigt skoj med en tribble. hon skoja med sin bror och sa att skulle ta hem en Picarddocka från staterna. men när picarddockorna var slut på ST Experience i Vegas så fick det bli en tribble istället, och både jag och Emelie tyckte faktiskt att det var coolare. och garanterat mysigare :lol:

Postad
Fick min ersättnings Tribble idag, börjar tro att de har fått slut på andra färger för utav de 3 jag fått hemskickat av dom har alla varit vita/beiga :lol: Denna reagerar heller inte på ljud som klappningar/nysningar, vilket den större gör. Men det är bara skönt :)

Menar du att de permanent har fått slut på tribbles i olika färger?

Postad

Nej, nej, var bara menat som skämt. Har väl bara haft otur när de valt ut färger till mig. Säg gärna vilken färg du fick när du beställer :)

Postad

Nej, nej, var bara menat som skämt. Har väl bara haft otur när de valt ut färger till mig. Säg gärna vilken färg du fick när du beställer :)

Oki, Will do! Ska beställa två stora och en liten. Beställer i veckan. Dom kom rätt snabbt har jag för mej. Oj va fok ska undra vad det är för konstigt man har i soffan! :blink:

• 1 månad senare...
Postad

Hmmm beställde mina grejor runt den 20 april och den 28 april hade mitt paket hamnat i SURINAM i sydamerika efter det är det ingen som vet var det är.Trist när paketet är betalt och allt. Buuhuu.

Postad
Hmmm beställde mina grejor runt den 20 april och den 28 april hade mitt paket hamnat i SURINAM i sydamerika efter det är det ingen som vet var det är.Trist när paketet är betalt och allt. Buuhuu.

Vaaaaaa? Valde du Sweden som land då? Surinam är ngot snäpp över Sweden när man ska välja land. Men har du betalat så är det ju självklart bara att du mailar dom och ber dom skicka nya till dig i SWEDEN. Blir nog inga problem.

Postad

Kan hoppas att du får dinna varor i slutänden. Jag har alltid lite olustiga känslor när jag betalar för något i förskott. Specielt om det är från ett företag utanför sverige. Man vet inte vad som kan hända när saker ska skickas. Jag har dock haft tur hittils och alltid fått vad jag betalt för. Jag hoppas att det löser sig för dig.

Postad

Ja jag skrev rätt land och jag har varit i kontakt med dem och de erkänner att de har taggat fel paketet,paketet lappades sedan om och skulle skickas till mig men nu är det borta och dhl har en tjej som jobbar på att hitta det hon har tele kontakt med mig men änn så länge inga framsteg.Snart har väll paketet varit ute och rest mer än jag....He..He.

Postad

Då lär dom väl skicka ett nytt paket nu, känns lite löjligt att de ska leta efter paketet som om det vore en sjörövarskatt. Dom var ju väldigt förstående mot mig när min Tribble var sönder, de ville ju inte ens ha tillbaka den jag fick.

Postad

Fick mitt paket idag...... tullen har slitit upp alla saker lådan såg hemsk ut och alla tröjor var smutsiga och mina tribblar och actionfigurer är borta.Trots detta har jag fått tulla för dem 550kronor,så nu måste JAG göra en reklamation till star trek experience om förlorat gods är helt galet arg just nu........

Postad

Har tullen förstört ditt gods ska du väl inte tulla för det? Man vill väl inte betala skatt på något som är paj? :arg: Skriv till skatteverket och klaga! Okej att de vill kolla vad det är förnågot men det får faktiskt finnas gränser för hur det ska gå till i en rättsstat. Klaga! och funkar inte det ring plus, det brukar hjälpa. J.

Postad
Fick mitt paket idag...... tullen har slitit upp alla saker lådan såg hemsk ut och alla tröjor var smutsiga och mina tribblar och actionfigurer är borta.Trots detta har jag fått tulla för dem 550kronor,så nu måste JAG göra en reklamation till star trek experience om förlorat gods är helt galet arg just nu........

Är dom borta? Varf??r är dom borttagna? Maila STE på momangen och säg vad som hänt, och hör också av dig till de man ska höra av sig till angående tullen, det där är ju skamligt!

Postad

Ja det låter helt vansinigt. Jag säger som föregående talare. Maila alla involverade och säg din mening. Du ska givetvis få vad du betalt för. Helt och rent ska det också vara.

Postad

Ja jag ska maila STE men det känns ju inte som att det är deras fel de hade ju packat allt ordentligt och skickat det fån början,att paketet sedan hamnade i sydamerika....kanske inte så konstigt att tullen där öppnar och undrar vad det är för håriga bollar,men det är som ni säger man vill ju att allt skall läggas ner i lådan igen.....Just nu på ett tull kontor någonstans sitter det en person och leker med min spock och LaForge krigandes mot två håriga monster.......

Postad

tycker att du ska skicka en insändare till nån tidning om detta . de kanske inte vågar "hoppa på" myndigheter som tullen men jag skulle försöka iallafall

Postad

Det kommer säkert att lösa sig på något sätt men man blir ju så arg först när man ser det........jag får ha lite tålamod helt enkelt.

Postad

Det får vi hålla tummarna för. Men det är kanske inte fel att göra en insändare till tidningen, om det inte blir löst av posten snart. Plus kan vara ett annat alternativ ;)

Vänligen logga in för att kunna kommentera

Du kommer kunna lämna en kommentar efter att du har loggat in

Logga in nu

• Skapa nytt...