Supreme Commander JAF Postad 21 Maj, 2008 Rapport Postad 21 Maj, 2008 STE verkar vara riktigt trekkiga. Men jag fattar fortfaranda inte vad paketet skulle till sydamerika och göra. Fast är det någon tull där nere som har fått händerna på dina figurerer så hamnar ju saken i ett annat läge. Men det gör ju inte det hela mindre förståeligt. Jag antar att du vet att svenska staten förmodligen vill ha en en del pengar för dina varor? Jag har inte kläm på vad det kallas men jag tror man ska betala moms och liknade om jag inte är helt felunderättad.... J.
Unkas Postad 21 Maj, 2008 Rapport Postad 21 Maj, 2008 För visso vill de säker ha skatt, men i detta fallet så är den ju redan betald för varor som inte anlänt så jag hoppas Alex inte behöver betala igen. Men det kanske kan vara bra att ta upp detta med tullen och kräva att slippa betala denna gången.
alex Postad 22 Maj, 2008 Rapport Postad 22 Maj, 2008 Jo det stämmer att man måste betala skatt o moms på de varor man beställer,momsen är det som är dyrast tror den ligger på dryga 25% hoppas verkligen att dhl förstår att jag inte ska betala igen STE har lovat att uppmärksamma detta.Anledningen till att jag blev så arg var för att jag betalade skatt och moms för hela beloppet alltså även de saker som inte var med.Ja vist är STE trekkiga super bra att ha att göra med.Hoppas inte det här paketet vill ut och resa oxå.
Unkas Postad 22 Maj, 2008 Rapport Postad 22 Maj, 2008 Jag tror säkert jag talar för alla när jag säger att vi håller tummarna för dig och din leverans. Hoppas du slipper betala.
The Holy Three Postad 23 Maj, 2008 Rapport Postad 23 Maj, 2008 Tjoho......Super trevliga STE skickar nu de grejorna som har försvunnit för mig.Hoppas att de kommer snart. Underbart! Sa ju att dom skulle fixa biffen ;)
alex Postad 21 Juni, 2008 Rapport Postad 21 Juni, 2008 Nej du inget paket ännu.....dooh.......Mailade för en vecka sedan för att fråga vart det blivit av men jag har inte fått något svar,om det inte kommer till på måndag eller de svarar på mailet får jag höra av mig till dem igen.Jag vill ha minnnnnnnnnnnnna tribbbbbbbblllar nu!...buhhhu....
The Holy Three Postad 22 Juni, 2008 Rapport Postad 22 Juni, 2008 Då måste det nog hamnat i svenska tullen, eftersom du beställde för en viss summa, antar jag. Annars hade du nog haft dom vid det här laget.
alex Postad 4 Juli, 2008 Rapport Postad 4 Juli, 2008 Här går det inte så bra: ringde till STE i fredags förra veckan, min man han knappt säga vad han hette och att han ringde från sverige innan rösten i andra änden sa: det är ok jag skickar det nästa vecka.Så la han på. Ja ha hur tolkar man detta? 1.det är nu så illa att de vet vilka vi är och antagligen inte vill prata någon längre stund med oss.2.han hade inte hunnit posta grejorna innan( en månad snackar vi.)och fick lite ångest när vi ringde.Eller 3.den nyaste de skall lägga ner och struntade i alltihop.............och nej jag har inte fått mina saker ännu som är betalade och tullade för.....GRATTIS TILL MIG.
Supreme Commander JAF Postad 4 Juli, 2008 Rapport Postad 4 Juli, 2008 Alt 3 kan det naturligtvis vara... :-(( J.
The Holy Three Postad 10 Augusti, 2008 Rapport Postad 10 Augusti, 2008 Det där låter ju helt bisarrt... Helt oacceptabelt från deras sida att behandla sina kunder på det viset. Den dag du får grejerna borde ni ordna en fest för att fira det hela.
alex Postad 22 Augusti, 2008 Rapport Postad 22 Augusti, 2008 Inget party ännu,men de är ju klart jag har ju bara väntat 5 månader så man kanske ska ha lite tålamod.....He he.
The Holy Three Postad 24 Augusti, 2008 Rapport Postad 24 Augusti, 2008 Min defekta Tribble sm jag ville ha en ny för (och fick hemskickad direkt) har återuppstått från de döda!!! När jag prövade mina Tribbles häromdagen (har haft dom avstängda då de kan börja låta o vibrera bara man nyser), så visste jag inte vilken av de 2 små som var den fungerande. Satte på den som jag nu vet var den defekta, klappde den och den började låta! Den vibrerar dock inte som de andra två gör, men helt plötsligt låter den iaf nu och är halvt fungerbar då. Fascinating...
Expendable Ensign Postad 24 Augusti, 2008 Rapport Postad 24 Augusti, 2008 (redigerade) Seglivade små rackare. Hoppas verkligen att det löser sig för dig alex. Redigerad 24 Augusti, 2008 av Expendable Ensign
alex Postad 26 Augusti, 2008 Rapport Postad 26 Augusti, 2008 Ja du.... jag vet inte vad jag har gjort för att bli behandlad så här,fattar ingenting när vi ringer så säger de att de har skickat sakerna när vi sedan ber om ordernr. så att vi ska kunna kolla var någonstans de är får vi svaret att de skall mejla om några minuter de vägrar ge oss det direkt, efter ca en timme har vi fortfarande inte fått något mejl och jag blir galen och ringer igen varpå de slänger på luren när det hör att det är vi.Så här har vi hållit på i 3 månader nu men så nu i fredags var det samma visa igen vi ringer,de lovar,inget händer,jag blir arg ringer igen,de slänger på luren....på lördag morgon har Edward som han heter skickat ett mejl där de står att han ber om förlåt att de har haft problem osv.och att han skall sätta in pengarna på mitt kort nu på den 25aug.Visst det är ok men de har alltså ljugit om att de skickat mina saker i 4månader.Tror ni att det finns några pengar på kontot nu på tisdagen?
commander ricochet Postad 26 Augusti, 2008 Rapport Postad 26 Augusti, 2008 Hmm finns det inget bra forum eller konsumentsida internationellt eller nationellt där man kan gå in och varna andra för denna leverantör? När man agerar sådär så har man inget existensberättigande på marknaden!
Supreme Commander JAF Postad 26 Augusti, 2008 Rapport Postad 26 Augusti, 2008 Med tanke på att star trek experience (som jag antar att han handlade från) ska lägga ner snart om de inte har gjort det redan så bryr de sig nog inte längre. J.
commander ricochet Postad 26 Augusti, 2008 Rapport Postad 26 Augusti, 2008 Well, there you have it! Kanske lika bra att ge upp med dom då. Tyvärr.
NX-01 Postad 27 Augusti, 2008 Rapport Postad 27 Augusti, 2008 är det bara min kompis som hade sån tur att hennes bror hade vägarna förbi Vegas och knatade in och köpte en tribble? haha jag bodde ju tillsammans med henne när vi var ihop förut så jag vet hur drygt det kan vara när de reagerar på minsta lilla ljud hela tiden ^_^
commander ricochet Postad 27 Augusti, 2008 Rapport Postad 27 Augusti, 2008 Ja men det är ju inte alla husdjur som har avstängningsknapp!
alex Postad 5 September, 2008 Rapport Postad 5 September, 2008 Jag fick mina pengar insatta på kortet i fredags förra veckan, ja där ser man.....så nu skall jag sy en hel tribble familj själv i stället.Minst tio stycken...
Aike Postad 5 September, 2008 Rapport Postad 5 September, 2008 Jag fick mina pengar insatta på kortet i fredags förra veckan, ja där ser man.....så nu skall jag sy en hel tribble familj själv i stället.Minst tio stycken... Det går att köpa dem från familjen Roddenberry med. http://www.roddenberry.com/?action=shop.pr...0&cid=11472 Knappt nio dollar styck. De borde vara seriösare med tanke på att de inte ska läggas ned, och för att de har sålt Star Trek-prylar sedan 70-talet. Fast då hette det Lincoln Enterprises.
alex Postad 5 September, 2008 Rapport Postad 5 September, 2008 Men vilken skön sida detta var då varför har jag inte sett denna förut Arggggghhhhhh... ska ju handla mera star trek pryttlar nu ju....eller kan man någonsin få för mycket Hmmm.
DrBryce Postad 5 September, 2008 Rapport Postad 5 September, 2008 Jag fick mina pengar insatta på kortet i fredags förra veckan, ja där ser man.....så nu skall jag sy en hel tribble familj själv i stället.Minst tio stycken... Det går att köpa dem från familjen Roddenberry med. http://www.roddenberry.com/?action=shop.pr...0&cid=11472 Knappt nio dollar styck. De borde vara seriösare med tanke på att de inte ska läggas ned, och för att de har sålt Star Trek-prylar sedan 70-talet. Fast då hette det Lincoln Enterprises. NICE!!! Skön sida!!!
The Holy Three Postad 5 September, 2008 Rapport Postad 5 September, 2008 Jag fick mina pengar insatta på kortet i fredags förra veckan, ja där ser man.....så nu skall jag sy en hel tribble familj själv i stället.Minst tio stycken... Kul att det iaf ordnade sig för dig, hoppas du inte får några fler... Troubles With Tribbles. Ja, jag var bara tvungen. Jag fick mina pengar insatta på kortet i fredags förra veckan, ja där ser man.....så nu skall jag sy en hel tribble familj själv i stället.Minst tio stycken... Det går att köpa dem från familjen Roddenberry med. http://www.roddenberry.com/?action=shop.pr...0&cid=11472 Knappt nio dollar styck. De borde vara seriösare med tanke på att de inte ska läggas ned, och för att de har sålt Star Trek-prylar sedan 70-talet. Fast då hette det Lincoln Enterprises. Underbart, tackar så mycket för länken!
Rekommenderade inlägg
Vänligen logga in för att kunna kommentera
Du kommer kunna lämna en kommentar efter att du har loggat in
Logga in nu