Jump to content

Star Trek: Of Gods and Men

Sanmare

Recommended Posts

Star Trek: Of Gods and Men

är enligt the Internet Movie Database (IMDb) ett pågående projekt som regisseras av Tim Russ (Tuvok). På sidan

http://www.imdb.com/title/tt0835378/

anges projektet som "post-production" och att produktionsåret i så fall blir 2007. På

http://trekmovie.com/2007/01/06/of-gods-an...ed-until-april/

anges att det är en miniserie som är försenad. Är det någon av er som vet mer?

OGMpremiere_dates.JPG

Sanmare

Det har stått om detta bland nyheterna. Det är som du kan läsa där, en webbserie i tre avsnitt.

Förlåt en dum fråga, men vad är en webbserie? Jag börjar nog bli för gammal för att hänga med i allt nytt i Internetvärlden. (Jag kan dock t.ex. använda Skype). Går en webbserie bara på webben, och i så är den väl förmodligen inte textad?

Sanmare

Det har stått om detta bland nyheterna. Det är som du kan läsa där, en webbserie i tre avsnitt.

Förlåt en dum fråga, men vad är en webbserie? Jag börjar nog bli för gammal för att hänga med i allt nytt i Internetvärlden. (Jag kan dock t.ex. använda Skype). Går en webbserie bara på webben, och i så är den väl förmodligen inte textad?

Sanmare

Jupp det är väl just vad namnet antyder- en serie som bara visas på webben. Jag kollade in trailern och den var ganska hemsk faktist. Extrem lågbudget, vaga stunts, klena effekter, 40 år gammal sminkning. Och så har dom tagit med spjuvern som spelar Stuart(han snuskbusen) i tv serien spin city. Och ändå så är Tuvok med OCH mr Chekov och hon som jag inte kommer ihåg vad hon heter från orginalserien!! Hmm skumt. Kunde vara gansk vasst om man anpassade storyn efter budgeten.

Jag tyckte precis tvärtom. Den är inte avsedd att vara en högbudgetserie, men från det de har att utgå från så verkar den faktiskt oerhört spännande och bra.

Med webbserie menas precis som det sägs: En serie (om nu tre avsnitt egentligen kan kallas för en serie) skapad för att visas på webben och som inte får säljas för profit. De tjänar alltså ingenting på serien, mer än lite möjlig "good-will" bland trekkers... Den lär inte bli textad i varje fall.

Mja vi har ju inte sett slutprodukten ännu så den kanske är "sebart" :)

Dom första sekunderna när "Checkov" syns i bild med mer traditionell starfleet uniform gjorde mej grymt nyfiken. Men sedan blev det lite för mycket budgetstuk för mej. Den gröna sminkningen på den ena tjejen och (som jag tycker) billiga borgutseendet på den andra. Sedan så har jag nog sett han som är med i spinn city lite för mycket i just spinn city- har svårt att se honom i en allvarlig roll. Men jag får väl öva. Det gick jättebra att se Ed O'neal som polis i Dragnet fastän jag sett honom i våra värsta år(bästa komediserien all times!)

Men väldigt spännade ska det bli att få se denna lilla webserie. Absolut! Bra initiativ att dom håller star trek-lågan flammande!

Sanmare

Jupp det är väl just vad namnet antyder- en serie som bara visas på webben. Jag kollade in trailern och den var ganska hemsk faktist. Extrem lågbudget, vaga stunts, klena effekter, 40 år gammal sminkning. Och så har dom tagit med spjuvern som spelar Stuart(han snuskbusen) i tv serien spin city. Och ändå så är Tuvok med OCH mr Chekov och hon som jag inte kommer ihåg vad hon heter från orginalserien!! Hmm skumt. Kunde vara gansk vasst om man anpassade storyn efter budgeten.

Vart finns den här "trailern"? ;) Jag skulle vilja "ha tag på den". ;)

Mja vi har ju inte sett slutprodukten ännu så den kanske är "sebart" :)

Dom första sekunderna när "Checkov" syns i bild med mer traditionell starfleet uniform gjorde mej grymt nyfiken. Men sedan blev det lite för mycket budgetstuk för mej. Den gröna sminkningen på den ena tjejen och (som jag tycker) billiga borgutseendet på den andra. Sedan så har jag nog sett han som är med i spinn city lite för mycket i just spinn city- har svårt att se honom i en allvarlig roll. Men jag får väl öva. Det gick jättebra att se Ed O'neal som polis i Dragnet fastän jag sett honom i våra värsta år(bästa komediserien all times!)

Men väldigt spännade ska det bli att få se denna lilla webserie. Absolut! Bra initiativ att dom håller star trek-lågan flammande!

Jag har inte kollat men kolt om det är nåt nytt på gång. Har varit ganska sur att inget hänt liksom. B) hehe tuffa smileys btw

Sanmare

Jupp det är väl just vad namnet antyder- en serie som bara visas på webben. Jag kollade in trailern och den var ganska hemsk faktist. Extrem l??gbudget, vaga stunts, klena effekter, 40 år gammal sminkning. Och så har dom tagit med spjuvern som spelar Stuart(han snuskbusen) i tv serien spin city. Och ändå så är Tuvok med OCH mr Chekov och hon som jag inte kommer ihåg vad hon heter från orginalserien!! Hmm skumt. Kunde vara gansk vasst om man anpassade storyn efter budgeten.

Vart finns den här "trailern"? ;) Jag skulle vilja "ha tag på den". ;)

Sök på of gods and men så kommer du till den sidan. Där har du trailern.

• 3 weeks later...
  • 7 months later...

Hej.

Hur gick det med Webserien Star Trek: Gods and men. Är den klar eller. :huh:

Jag var inne på dess hemsida:www.startrekofgodsandmen.com, men kunde inte hitta någon information om dess status. Om den är klar, så var på sidan kan man se den. Skulle uppskatta om någon kunde besvara min fråga. :rolleyes:

Edited by Lorien

Inga nyheter alls. Det är uppskjutet på obestämd tid, trots att filmningen är klar sedan länge. Det finns rykten om att de söker få rättigheter från Paramount att sälja webbserien på DVD (och på så sätt tjäna pengar), men det är ju än så länge bara rykten, delvis bekräftade av gruppen bakom webbserien.

Jag tycker det är sorgligt att de inte kan lägga ut något tydligt på hemsidan om status, det skulle få många fans att bli lite mer lugnade.

• 3 months later...
Kan dom inte byta ut han från spin city :) Jag kan inte se honom som seriöst tung commander och elaking.

Han spelade tung och seriös kapten i ST:Generations långt innan han blev sexgalen spjuver i Spin City. Det är ju sin roll i Generations, Captain John Harriman, han repriserar i SToGaM. Med andra ord; han tillhör Trekkatalogen. Att byta honom finns inte ens på kartan. :)

Jag tycker att första delen var helt okej och ser fram emot att få se resterande delar. Skulle inte heller ha något emot att köpa Star Trek: Of Gods and Men om den blir utgiven på DVD.

Bästa biten i den första delen är IMO

scenerna med Tuvok och Uhura på Vulcan.

• 2 months later...
  • 2 months later...

Någon som sett part 3? Den var helt underbar! Innehöll mycket av det som jag gillar (ska inte "spoila" här). Och dom underbara skådespelarna!

Dom knöt också ihop säcken/storyn väldigt bra! Och eftertextklippena var jättekul! -"You need to be more turdy" :lol: Nu har jag fått välbehövd påfyllning av

star trek-bränsle! :D

Edited by michael ricochet