P'kea Posted February 28, 2007 Report Share Posted February 28, 2007 Heeejsannnn!!!! Här kan ni skriva om ni har en idé till ett eget holodäck program. Ni måste han någon fantasi om ett holodäck program någonstans i huvudet. Här är min idé: Besättnigarna från dom olika serierna möter varandra i en fotbolls turnering. :lol: Visst låter det kul? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aliline Posted February 28, 2007 Report Share Posted February 28, 2007 finns det inte något sådan här tråd redan? :osäker: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
P'kea Posted February 28, 2007 Author Report Share Posted February 28, 2007 finns det inte något sådan här tråd redan? :osäker: Nej men något som liknar denna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander ricochet Posted February 28, 2007 Report Share Posted February 28, 2007 Yeeehaah! Jag hade först testat några av Worfs träningsprogram! Spännande! ;) Sedan så hade jag kört ett program med alla i TNG på stor fest i ten forward- Mycket mat o dryck, Data sjunger några juveler(b.la från Brent Spiners platta OCH låten Blue skies. Allt detta akompanjerad av Riker p sin trombon. Picard kör ett litet solostycke på sin flöjt. Roliga diskusioner med data och alla övriga. Inbjudna är andra federationraser, vulcans, andorians osv. En lång och kul kväll men romulan ale och blood wine och piña colada! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
K´hogh son of Klintoch Posted March 1, 2007 Report Share Posted March 1, 2007 (edited) hade skapat en strand på nån söderhavsö med en karaktär som kom med drinkar och en annan som kom med pizza . sen skulle jag bara ligga i solstolen och njuta :klingon: -------------------- ''tlhIngan jIH!Heghlu'meH QaQ jajvam!'' Edited March 1, 2007 by K´hogh son of Klintoch Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander ricochet Posted March 1, 2007 Report Share Posted March 1, 2007 Ja det skulle vara behövligt nu i detta blaskväder! En borg kanske, som serverar? Nähe inte det :lol: Ett annat häftigt program man skule köra vore ju att vara bridge commander och köra en fet dogfight mot en bird of prey! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Picard Posted March 1, 2007 Report Share Posted March 1, 2007 är det nu tid eller framtid (t ex år 2300) när man skapar programet? om det är nu tid: göra något kul man aldrig har gjort. (t ex klättra upp på Mount Everest) :lol: om det är framtid: göra något program från för i tiden eller något. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
P'kea Posted March 1, 2007 Author Report Share Posted March 1, 2007 (edited) är det nu tid eller framtid (t ex år 2300) när man skapar programet? om det är nu tid: göra något kul man aldrig har gjort. (t ex klättra upp på Mount Everest) :lol: om det är framtid: göra något program från för i tiden eller något. Nutid. Ett annat program jag kommit på är: en musikal med dom olika besättnigarna, låter galet jag vet. Det är menigen att det är olika musikal versioner av filmerna och olika viktiga avsnitt. Och ett stort sång nummer på slutet. Edited March 1, 2007 by P'kea Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jean-Luc Posted March 1, 2007 Report Share Posted March 1, 2007 Ha en WWE gala på holodäcket. En match mellan John Cena och Worf skulle va något att se. Eller Hulk Hogan mot Kirk? Haha Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikael Posted March 1, 2007 Report Share Posted March 1, 2007 Mina program skulle nog alla vara olämpliga för underåriga, vare sig de innehåller lättklädda damer eller spännande vapen att "leka" med (Båda saker kan ha liknande reaktioner på mig, men dem blandar jag inte ). Någon konsert med favorit artisterna kan man iofs tänka sig, och köra någon schysst bil... I första hand ovan nämnda dock. Barclay är väl något av en förebild (om han nu ska ses som det) när det gäller kreativa holodäcksprogram. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
K´hogh son of Klintoch Posted March 2, 2007 Report Share Posted March 2, 2007 (edited) Ha en WWE gala på holodäcket. En match mellan John Cena och Worf skulle va något att se. Eller Hulk Hogan mot Kirk? Haha och Borgerna går med i NWO :lol: :lol: Edited March 2, 2007 by K´hogh son of Klintoch Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander ricochet Posted March 2, 2007 Report Share Posted March 2, 2007 (edited) Tja.. eller helt enkelt att få lyssna in på ett informellt möte mellan dom stora: Kirk, Picard Janeway. Edited March 2, 2007 by michael ricochet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
johannalaforge Posted March 2, 2007 Report Share Posted March 2, 2007 Högt uppe bland bergen i alperna, med Geordi och Data som sällskap Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted March 2, 2007 Report Share Posted March 2, 2007 HM en arme av lättklädda damer som man för befäl över och kan domtera som man behagar! :blink: Plus en donna som är störtkär i en, eller varför inte en hel familj? J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
K´hogh son of Klintoch Posted March 2, 2007 Report Share Posted March 2, 2007 (edited) HM en arme av lättklädda damer som man för befäl över och kan domtera som man behagar! :blink: Plus en donna som är störtkär i en, eller varför inte en hel familj? J. ska ??ven pappan i familjen vara kär i dig? :blink: :blink: :klingon: -------------------- ''tlhIngan jIH!Heghlu'meH QaQ jajvam!'' Edited March 2, 2007 by K´hogh son of Klintoch Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted March 14, 2007 Report Share Posted March 14, 2007 Jag skulle sätta mig i en riktigt fet sportbil (McLaren F1 kanske) och köra ifrån polisen, som i "Getaway in Stockholm", fast utan faran för mitt och andras liv. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Picard Posted March 15, 2007 Report Share Posted March 15, 2007 vad sägs om ett action program! B) blanda med Terminator, Die Hard, Rambo, Alien, Predator mm. En typ av deathmatch! :lol: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted March 15, 2007 Report Share Posted March 15, 2007 HM en arme av lättklädda damer som man för befäl över och kan domtera som man behagar! :blink: Plus en donna som är störtk??r i en, eller varför inte en hel familj? J. ska även pappan i familjen vara kär i dig? :blink: :blink: :klingon: -------------------- ''tlhIngan jIH!Heghlu'meH QaQ jajvam!'' Förhoppningsvis är det jag som är pappan (fast säker kan man ju aldrig vara!) J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
P'kea Posted March 15, 2007 Author Report Share Posted March 15, 2007 Här är en ny idé. En flotta av skepp från star wars möter en federations flotta. Det finns ju flera videor som det jag beskrev på Youtube men jag vill se det riktiga. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
K´hogh son of Klintoch Posted March 15, 2007 Report Share Posted March 15, 2007 (edited) Här är en ny idé. En flotta av skepp från star wars möter en federations flotta. Det finns ju flera videor som det jag beskrev på Youtube men jag vill se det riktiga. du menar de datagjorda filmerna på spacebattles.com eller? Edited March 16, 2007 by K´hogh son of Klintoch Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted March 16, 2007 Report Share Posted March 16, 2007 Spela GTA på riktigt vore inte fel eller Doom. Bashirs spionprogram är också ett måste. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
P'kea Posted March 16, 2007 Author Report Share Posted March 16, 2007 Här är en ny idé. En flotta av skepp från star wars möter en federations flotta. Det finns ju flera videor som det jag beskrev på Youtube men jag vill se det riktiga. du menar de datagjorda filmerna på spacebattles.com eller? Ja det är dom jag menar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikael Posted March 16, 2007 Report Share Posted March 16, 2007 (edited) Ja det är dom jag menar. Inte för att förstöra ditt roliga, men Star Wars skeppen är så mycket kraftfullare att det inte ens är roligt. Men vill du se en ensidig massaker är det rätt upplägg. Men det är ditt program, du är onekligen chef över händelserna då *edit* la till lite Edited March 16, 2007 by Mikael Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
P'kea Posted March 29, 2007 Author Report Share Posted March 29, 2007 Jag skulle vilja se Riker slås mot en tellytubbe. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
K´hogh son of Klintoch Posted March 29, 2007 Report Share Posted March 29, 2007 (edited) Ja det är dom jag menar. Inte för att förstöra ditt roliga, men Star Wars skeppen är så mycket kraftfullare att det inte ens är roligt. Men vill du se en ensidig massaker är det rätt upplägg. Men det är ditt program, du är onekligen chef över händelserna då *edit* la till lite Star Wars skeppen är väl inte kraftfulla? det räcker ju med att en fighter krashar rakt in i en Super-Stardestroyer för att den ska krasha(det är därför jag inte gillar SW ,en kanon kraftig nog att skjuta hål på ett så stort skepp som en Stardestroyer skulle behöva vara så stor att den var större än en X-wing .) Edited March 29, 2007 by K´hogh son of Klintoch Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts