Jump to content

Ditt eget holodäckprogram

P'kea

Recommended Posts

Heeejsannnn!!!! Här kan ni skriva om ni har en idé till ett eget holodäck program. Ni måste han någon fantasi om ett holodäck program någonstans i huvudet. Här är min idé:

Besättnigarna från dom olika serierna möter varandra i en fotbolls turnering. :lol: Visst låter det kul?

Yeeehaah!

Jag hade först testat några av Worfs träningsprogram! Spännande! ;)

Sedan så hade jag kört ett program med alla i TNG på stor fest i ten forward- Mycket mat o dryck, Data sjunger några juveler(b.la från Brent Spiners platta OCH låten Blue skies. Allt detta akompanjerad av Riker p sin trombon. Picard kör ett litet solostycke på sin flöjt. Roliga diskusioner med data och alla övriga. Inbjudna är andra federationraser, vulcans, andorians osv. En lång och kul kväll men romulan ale och blood wine och piña colada! :D

är det nu tid eller framtid (t ex år 2300) när man skapar programet?

om det är nu tid: göra något kul man aldrig har gjort. (t ex klättra upp på Mount Everest) :lol:

om det är framtid: göra något program från för i tiden eller något.

är det nu tid eller framtid (t ex år 2300) när man skapar programet?

om det är nu tid: göra något kul man aldrig har gjort. (t ex klättra upp på Mount Everest) :lol:

om det är framtid: göra något program från för i tiden eller något.

Nutid. Ett annat program jag kommit på är: en musikal med dom olika besättnigarna, låter galet jag vet. Det är menigen att det är olika musikal versioner av filmerna och olika viktiga avsnitt. Och ett stort sång nummer på slutet.

Edited by P'kea

Mina program skulle nog alla vara olämpliga för underåriga, vare sig de innehåller lättklädda damer eller spännande vapen att "leka" med (Båda saker kan ha liknande reaktioner på mig, men dem blandar jag inte :D ).

Någon konsert med favorit artisterna kan man iofs tänka sig, och köra någon schysst bil... I första hand ovan nämnda dock.

Barclay är väl något av en förebild (om han nu ska ses som det) när det gäller kreativa holodäcksprogram.

HM en arme av lättklädda damer som man för befäl över och kan domtera som man behagar! :blink: Plus en donna som är störtkär i en, eller varför inte en hel familj? J.

ska ??ven pappan i familjen vara kär i dig? :blink: :blink:

:klingon:

--------------------

''tlhIngan jIH!Heghlu'meH QaQ jajvam!''

Edited by K´hogh son of Klintoch

• 2 weeks later...
HM en arme av lättklädda damer som man för befäl över och kan domtera som man behagar! :blink: Plus en donna som är störtk??r i en, eller varför inte en hel familj? J.

ska även pappan i familjen vara kär i dig? :blink: :blink:

:klingon:

--------------------

''tlhIngan jIH!Heghlu'meH QaQ jajvam!''

Förhoppningsvis är det jag som är pappan (fast säker kan man ju aldrig vara!) J.

Här är en ny idé. En flotta av skepp från star wars möter en federations flotta. Det finns ju flera videor som det jag beskrev på Youtube men jag vill se det riktiga.

du menar de datagjorda filmerna på spacebattles.com eller?

Ja det är dom jag menar.

Ja det är dom jag menar.

Inte för att förstöra ditt roliga, men Star Wars skeppen är så mycket kraftfullare att det inte ens är roligt. Men vill du se en ensidig massaker är det rätt upplägg. Men det är ditt program, du är onekligen chef över händelserna då :)

*edit* la till lite

Edited by Mikael

• 2 weeks later...
Ja det är dom jag menar.

Inte för att förstöra ditt roliga, men Star Wars skeppen är så mycket kraftfullare att det inte ens är roligt. Men vill du se en ensidig massaker är det rätt upplägg. Men det är ditt program, du är onekligen chef över händelserna då :)

*edit* la till lite

Star Wars skeppen är väl inte kraftfulla? det räcker ju med att en fighter krashar rakt in i en Super-Stardestroyer för att den ska krasha(det är därför jag inte gillar SW ,en kanon kraftig nog att skjuta hål på ett så stort skepp som en Stardestroyer skulle behöva vara så stor att den var större än en X-wing .)

Edited by K´hogh son of Klintoch