Jump to content

En intervju till dom nya forumledarna

Supertreck

Recommended Posts

Tjena everybodyknows, Mikael och Supreme Comander JAF. Hur är läget?

* Hur har det varit hit tills som moderator?

* Har ni fått ändra på era dagliga rutiner på grund av detta?

* Hur känns det att ha dom magiska knappar?

Så får ni komma med övrig syn om ni vill tillägga något.

korta och koncisa svar:

1. bara bra

2. inte nämnvärt

3. eftersom jag inte använt mig av dem vid något tillfälle så har jag ingen särskild åsikt om saken. och magiska och magiska - det är ju knappast så att en forumledare kan uppträda hursomhelst bara för att man har den teoretiska möjligheten att göra så. vi står inte över forumreglerna och om vi skulle börja missbruka vår extra lilla makt skulle vi nog inte bli långlivade på våra poster.

1: Det är alltid trevligt med mer makt så det har bara varit bra hittils ;) <_<

2: Inte mer än att jag har fått en rank som stämmer bättre överens med mitt namn.

3: Som sagt, ökad makt är alltid roligt att ha även om man självklart ska använda dem med förstånd och inte missbruka dem genom att använda dem i tid och otid. Jag håller helt med everybodyknows om att om man missbrukar makten (och nej, supertreck, det är inte du som avgör om någon missbrukar den eller inte <_< ;) ) så blir man inte långvarig vilket jag ämnar bli. J.

2: Inte mer än att jag har fått en rank som stämmer bättre överens med mitt namn.

3: Som sagt, ökad makt är alltid roligt att ha även om man självklart ska använda dem med förstånd och inte missbruka dem genom att använda dem i tid och otid. Jag håller helt med everybodyknows om att om man missbrukar makten (och nej, supertreck, det är inte du som avgör om någon missbrukar den eller inte <_< ;) ) så blir man inte långvarig vilket jag ämnar bli. J.

Det borde väl vara svårt att veta ( när ) man brukar sina magiska knappar korrekt

och inte råka göra något framfusigt ogenomtänkt?

Det borde väl vara svårt att veta ( när ) man brukar sina magiska knappar korrekt

Det är inte ett dugg svårt. G??r man fel så lär det vara en eller flera som talar om det för en och då får man bita i det sura äpplet och ändra tillbaka eller be om ursäkt. J.

Det är inte ett dugg svårt. Gör man fel så lär det vara en eller flera som talar om det för en och då får man bita i det sura äpplet och ändra tillbaka eller be om ursäkt. J.

Jo om du t.ex tagit åt dig något personligt känslomässig så blir det väl svårt att hantera situationen

när du är integrerad i känslorna - medan andra forumledare har helt andra synpunkter.

[quote name='Supertreck' post='54974'

Jo om du t.ex tagit åt dig något personligt känslomässig så blir det väl svårt att hantera situationen

när du är integrerad i känslorna - medan andra forumledare har helt andra synpunkter.

Varför krånglar du till allting så? Låt mig bry mig om mina känslor och mitt förhållande till andra forumledare så blir allt bra ska du se. Dessutom finns det väl ingen anledning att gråta över spild mjölk innan den är utspild? J.

[quote name='Supertreck' post='54974'

Varför krånglar du till allting så? Låt mig bry mig om mina känslor och mitt förhållande till andra forumledare så blir allt bra ska du se. Dessutom finns det väl ingen anledning att gråta över spild mjölk innan den är utspild? J.

Som forumledare ska man väl jobba objektivt och inte för mycket subjektivt?

nu är vi tillbaka i frågan om vem det är som bestämmer igen. majoritetsbeslutet som sagt. sansad diskussion och där vi nya forumledare lutar oss mot erfarenheten från de äldre. fler intervjufrågor?

Du kanske har erfarenhet att svara på frågan?

* Som forumledare ska väl ni jobba objektivt och inte för mycket subjektivt?

* En beständig bedömning är väl rekommenderat och inte ogenomtänkt förhastat just vid tillfället?

* Att vara lika inför alla och inte särbehandla vissa med kortare utredning?

nu är vi tillbaka i frågan om vem det är som bestämmer igen. majoritetsbeslutet som sagt. sansad diskussion och där vi nya forumledare lutar oss mot erfarenheten från de äldre. fler intervjufrågor?

Du kanske har erfarenhet att svara på frågan?

* Som forumledare ska väl ni jobba objektivt och inte för mycket subjektivt?

* En beständig bedömning är väl rekommenderat och inte ogenomtänkt förhastat just vid tillfället?

* Att vara lika inför alla och inte särbehandla vissa med kortare utredning?

Forumledare ska jobba objekektivt och behandla alla lika men det innebär inte att man inte får ha åsikter eller lägga sig i debatter på forumet. Men man ska inte vifta med forumledarmakten bara för att man är på väg att förlora en diskussion och saknar argument utan den tar man till när inlägget bryter mot forumreglerna. Inget brott = ingen bestraffning.

Alla beslut som vi tar är en bedömning. Vi bedömer inlägget utifrån de regler som finns och skapar tar sen ett beslut om vad som måste göras. Är det fel lär vi få höra det och tycker merparten av de andra forumledarna att det är fel så rättar vi det beslutet och ber om ursäkt för vårt ??vergrepp.

ALLA får lika behandling och ingens inlägg kommer att bedömas annorlunda. Varför är du så orolig för det egentligen? :blink: J.

Hej Supreme Comander JAF

I och med att everybodyknows jakade på alla tre punkter så känner mig lugn.

Med du talat något förvirrande och sedan nu får det till att jag skulle oroa mig.

Som att du själv vill låta oklar som lämnar medvetet fundersamma meningar i din text.

När ingen konflikt har inträffat. Var får du ifrån att jag skulle oroa mig?

Om det är något fel på mina frågor så vore det tacksamt med ett argument

Hej Supreme Comander JAF

Med du talat något förvirrande och sedan nu får det till att jag skulle oroa mig.

Som att du själv vill låta oklar som lämnar medvetet fundersamma meningar i din text.

På vilket sätt skulle jag var oklar, menar du?

Jag tycker bara att du går omkring och är onödigt nervös hela tiden. slappna av lite grann så ska du se att allt blir bra! Du verkar vara mycket mer nervös över hur jag ska bete mig som forumledare än vad jag själv är. Är du rädd för något (n)? Jag tänker i alla fall försöka att sköta mitt förtroende uppdrag efter bästa förmåga och behandla alla lika så länge jag har förtroendet kvar (länge får man hoppas!). J.

Hej Supreme Comander JAF

På vilket sätt skulle jag var oklar, menar du?

Jag tycker bara att du går omkring och är onödigt nervös hela tiden. slappna av lite grann så ska du se att allt blir bra! Du verkar vara mycket mer nervös över hur jag ska bete mig som forumledare än vad jag själv är. Är du rädd för något (n)? Jag tänker i alla fall försöka att sköta mitt förtroende uppdrag efter bästa förmåga och behandla alla lika så länge jag har förtroendet kvar (länge får man hoppas!). J.

Försök inte. Det var du som kom med påståendet med frågan att jag skulle vara orolig.

Det är du som nu lägger in en vilseledande gliring åt fel riktigt.

Jag ställer bara helt vanliga frågor. Men så ska man tydligtvis plötsligt bli inskränkt i helt andra orsaker

vilket du cyklar helt vilse.

• 1 year later...
Han blev avstängd från forumet, Aike. Efter sju resor och åtta bedrövelser kan tilläggas. Och efter uppvisande av enormt tålamod från främst Pjotrk och Jockes sida. Vi tycker verkligen inte om att behöva ta till sådana extrema åtgärder. J.

Han må haft sina poänger angående vissa saker, men ja, han var väldigt påstridande och jag måste säga att ni skötte hans beteende på ett väldigt behärskat sätt. Är dock nyfiken på vilken diskussion det var som fick vattnet att rinna över bägaren.

Guest susdan74
Av respekt för samtliga inblandade så diskuterar vi inte Supertreck eller Supertrecks grunder till avstängning något vidare.

Varför inte? Är ni rädda att det ska komma fram någonting oriktigt som visar på att ni har gjort fel? Om det går så långt att någon stängs av från ett forum så borde det meddelas offentligt till samtliga på forumet då det är en så stor sak, samt att det faktiskt kan finnas dom som vill veta om en medlem försvinner och varför personen gör det.

Supertreck lever och frodas på Sci-Fi Nytts forum om det nu är så att någon önskar kontakt.