antaeus Posted April 25, 2007 Report Share Posted April 25, 2007 Vet inte om jag är i rätt forum nen jag undrar om någon känner till någon TV-serie som är på gång efter ENT som avslutasdes 2005 (var det väl?)? Jag vet att Star Trek: XI är på gång som långfilm, men veckorserier....? Nån som vet? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander ricochet Posted April 25, 2007 Report Share Posted April 25, 2007 Vet inte om jag är i rätt forum nen jag undrar om någon känner till någon TV-serie som är på gång efter ENT som avslutasdes 2005 (var det väl?)? Jag vet att Star Trek: XI är på gång som långfilm, men veckorserier....? Nån som vet? Menar du en serie som bygger på star trek? I sådana fall är nog svaret nej med stor säkerhet. Sorgligt nog Borde vara lag på att det ständigt skall utvecklas nya bra star trekserier och filmer! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
antaeus Posted April 25, 2007 Author Report Share Posted April 25, 2007 Vet inte om jag är i rätt forum nen jag undrar om någon känner till någon TV-serie som är på gång efter ENT som avslutasdes 2005 (var det väl?)? Jag vet att Star Trek: XI är på gång som långfilm, men veckorserier....? Nån som vet? Menar du en serie som bygger på star trek? I sådana fall är nog svaret nej med stor säkerhet. Sorgligt nog Borde vara lag på att det ständigt skall utvecklas nya bra star trekserier och filmer! Exakt, jag menade med ST-tema. ENT kom ju rätt fort efter Voyager som kom snabbt efter TNG.... Så Paramount har lagt ner alla planer på serier? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander ricochet Posted April 25, 2007 Report Share Posted April 25, 2007 Vet inte om jag är i rätt forum nen jag undrar om någon känner till någon TV-serie som är på gång efter ENT som avslutasdes 2005 (var det väl?)? Jag vet att Star Trek: XI är på gång som långfilm, men veckorserier....? Nån som vet? Menar du en serie som bygger på star trek? I sådana fall är nog svaret nej med stor säkerhet. Sorgligt nog Borde vara lag på att det ständigt skall utvecklas nya bra star trekserier och filmer! Exakt, jag menade med ST-tema. ENT kom ju rätt fort efter Voyager som kom snabbt efter TNG.... Så Paramount har lagt ner alla planer på serier? Mja det är jag inte rätt person att svara på men man har ju inte hört eller läst nåt´seriösare rykte om att det är nåt´på gång så att säga. Men det finns nog många trekkies därute som väntar och längtar. En länk, för oss svältfödda på star trek, med lite star trek kortfilmer gjort av trekkies: http://www.startrekexcalibur.com/PageOne.htm Kolla in det och länken"tribute films" på samma sida. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted April 26, 2007 Report Share Posted April 26, 2007 Det är ingen riktig star trek serie på gång vilket är tråkigt. Men det kommer snart avsnitt ur Star Trek: Of Gods and Men som är en fan gjord serie med flera st skådespelare i olika roller. Denna sida ligger på nätet, kolla under nyheter i forumet. Sedan finns ju star trek XI som enligt de senaste ryktena bara ska heta Star Trek och ingenting annat. J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander ricochet Posted April 26, 2007 Report Share Posted April 26, 2007 Jag måste säga att serien som visas på http://www.starshipexeter.com/ är riktigt bra! Välgjort och påkostat. Det var bara ett klipp med en ödlevarelse som var b-klass på. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trolsk Posted April 27, 2007 Report Share Posted April 27, 2007 Borde vara lag på att det ständigt skall utvecklas nya bra star trekserier och filmer! En sån lag skulle jag stödja! Tycker det är sorligt att det inte blir någon ny ST-serie, men jag tror att det kanske kan tänkas komma någon ny i framtiden för ST som koncept lär inte försvinna, men kan behöva en paus och sedan en nytändning bara (man har blivit bortskämd med att serie avlöst serie under så lång tid)... vad tror ni? Okej... ska sluta flumma nu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MrsMorn Posted April 27, 2007 Report Share Posted April 27, 2007 Konstogt nog så tar alla serier som man tycker om slut av olika anledningar. Det är extremt sorgligt att det inte kommer ut någon mer ST serie men man får väl hålla till godo med de sex som finns. (Ni får ursäkta min pessimism) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NX-01 Posted April 28, 2007 Report Share Posted April 28, 2007 läste nån stans att paramount skulle vänta några år och sen försöka med en ny serie. om det är så hoppas jag att det är snart. fast jag tror att om XI floppar så blir det nog inge mer star trek alls, inte på många år i alla fall. hoppas att XI blir så bra att både de gamla och de nya fansen vill ha mer, så att de måste göra en serie. och enligt mej så borde serien utspela sig efter VOY. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supertreck Posted April 28, 2007 Report Share Posted April 28, 2007 läste nån stans att paramount skulle vänta några år och sen försöka med en ny serie. om det är så hoppas jag att det är snart. fast jag tror att om XI floppar så blir det nog inge mer star trek alls, inte på många år i alla fall. hoppas att XI blir så bra att både de gamla och de nya fansen vill ha mer, så att de måste göra en serie. och enligt mej så borde serien utspela sig efter VOY. Hoppas jag inte har dött när den serien kommit ut. Är 34 år :o Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kashked Posted April 28, 2007 Report Share Posted April 28, 2007 Star Trek-franchisen har varit i ständig produktion från första avsnittet av TNG till sista avsnittet av ENT. Ärligt talat så tror jag att ST förtjänar en paus, annars är risken att nästa serie bara blir "repriser". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supertreck Posted April 28, 2007 Report Share Posted April 28, 2007 Star Trek-franchisen har varit i ständig produktion från första avsnittet av TNG till sista avsnittet av ENT. Ärligt talat så tror jag att ST förtjänar en paus, annars är risken att nästa serie bara blir "repriser". Det här låter ju väldigt ologisk och motsägande. Massvis av av olika handlingar och händelser har ju skett i alla serier. Fullproppad med varierande saker i olika avsnitt Hur skulle man lyckas göra något som aldrig har skett? Skulle en paus på några år hjälpa och hur då? Den argumentation är jag mycket intresserad att få tillkänna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tom_Hell Posted April 29, 2007 Report Share Posted April 29, 2007 Star Trek-franchisen har varit i ständig produktion från första avsnittet av TNG till sista avsnittet av ENT. Ärligt talat så tror jag att ST förtjänar en paus, annars är risken att nästa serie bara blir "repriser". Det här låter ju väldigt ologisk och motsägande. Massvis av av olika handlingar och händelser har ju skett i alla serier. Fullproppad med varierande saker i olika avsnitt Hur skulle man lyckas göra något som aldrig har skett? Skulle en paus på några år hjälpa och hur då? Den argumentation är jag mycket intresserad att få tillkänna. Även om det kan vara svårt att tänka sig idag så finns det massor med berättelser som inte har blivit berättade. Annars skulle ju skönlitteraturen till exempel ha stagnerat för fler hundra år sedan. Å andra sidan kan man vända på det och säga att allt vi har idag är varianter på antikens berättelser... Så jag är inte orolig för nya idéer. Att de väntar ett tag har inget med det att göra, det är enbart för att bygga upp en efterfrågan på Star Trek. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted April 29, 2007 Report Share Posted April 29, 2007 Det som behövs är nog både en paus och lite nytt blod bland de som producerar st. Vi har som sagt blivit bortskämda med enormt mycket st de senaste tjugo åren eller så och kan nog behöva en paus. Det tyckte jag märktes i slutet av ENT även om den serien är bra på det hela taget. Jag tror inte att vi får se en ny st serie före 2010 men om gud och alla fansen vill så kanske det kommer en före 2020 eller i varje fall före 2063. J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Job Posted April 29, 2007 Report Share Posted April 29, 2007 Det som behövs är nog både en paus och lite nytt blod bland de som producerar st. Vi har som sagt blivit bortskämda med enormt mycket st de senaste tjugo åren eller så och kan nog behöva en paus. Det tyckte jag märktes i slutet av ENT även om den serien är bra på det hela taget. Jag tror inte att vi får se en ny st serie före 2010 men om gud och alla fansen vill så kanske det kommer en före 2020 eller i varje fall före 2063. J. Jag håller med, jag tror det krävs kanske 10 års paus, kom ihåg att det var väldigt lång tid mellan TOS och TNG, jag tror att alla som älskar Star Trek kommer att om något bara bli mer entusiastiska när det väl är dags. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kashked Posted April 29, 2007 Report Share Posted April 29, 2007 Star Trek-franchisen har varit i ständig produktion från första avsnittet av TNG till sista avsnittet av ENT. Ärligt talat så tror jag att ST förtjänar en paus, annars är risken att nästa serie bara blir "repriser". Det här låter ju väldigt ologisk och motsägande. Massvis av av olika handlingar och händelser har ju skett i alla serier. Fullproppad med varierande saker i olika avsnitt Hur skulle man lyckas göra något som aldrig har skett? Skulle en paus på några år hjälpa och hur då? Den argumentation är jag mycket intresserad att få tillkänna. Allt jag menar är att lite tid kan inte skada, av många orsaker. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts