Gå till innehåll
Morn

Grymmaste skeppet

115 medlemmar har röstat

1. 1. Grymmaste skeppet

• Enterprise NX-01
      7
    • Enterprise
      4
    • Enterprise D
      19
    • Defiant
      26
    • Voyager
      56

Rekommenderade inlägg

Självklart finns det många fler skepp men jag varde dom som figurerat i de 5 olika serierna. Jag hoppas att ni inte väljer det snyggaste skeppet utan tar det grymmaste det är stor skillnad. ENTerprise d är snyggt men det är inte särsilt grymt. samma gäller för voyager.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Quote from Janson, posted on Nov. 05 2001,15:04

Vad menar du med grymmaste????

Det som har bäst vapen?

Jag menar en kombination av mest vapen, utseende och häftigaste beteende i strid och annars

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Picard och Captain Proton valde Defiant för att:

*Liten men kraftig

*Bättre på undanmanövrar ön Voy

*liten men "gullig"

..........nothing else matter........

=>        =>       =>     Sign

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

daaaaa.....visst the Defiant är häftig men den är inte grymmast.

Enterprise-D hade köttat The Defiant på två minuter. Dessutom ser hon mycket bättre ut :D  hinner inte skriva nån motivering till mitt påstående men om nån vill så kan jag ta det senare.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Quote from nx01, posted on Nov. 05 2001,19:26

Enterprise-D hade köttat The Defiant på två minuter. Dessutom ser hon mycket bättre ut :D  

inte troligt defiant har knäckt över 3 jemhadar skepp och ett krävdes bara ett för att paja en galaxy class skepp

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
inte troligt defiant har knäckt över 3 jemhadar skepp och ett krävdes bara ett för att paja en galaxy class skepp

hehe...ja fast det var inte The Enterprise.

Och vad är egentligen tre Jem Hadar skepp mot En Borg kub? Känns som att en Borg kub väger över ganska rejällt. Så lunda så känns det som Om Ent... har ett övertag mot Defiant eftersom att hon i princip ensam räddat federationen(eller iaf jorden) från Borgerna

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Quote from nx01, posted on Nov. 06 2001,15:59

hehe...ja fast det var inte The Enterprise.

Och vad är egentligen tre Jem Hadar skepp mot En Borg kub? Känns som att en Borg kub väger över ganska rejällt. Så lunda så känns det som Om Ent... har ett övertag mot Defiant eftersom att hon i princip ensam räddat federationen(eller iaf jorden) från Borgerna

Borgarna är inte relavanta när vi pratar grymmaste skepp hos de goda

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Quote from nx01, posted on Nov. 06 2001,21:01

Borgarna är inte relavanta när vi pratar grymmaste skepp hos de goda

hehehe...Borger är alltid relevanta. iaf mer än The Dominion.

Jo det är dom efter som jag använde dom i ett argument för defiant du har INTe gjort det samma med borgarna.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Jo det är dom efter som jag använde dom i ett argument för defiant du har INTe gjort det samma med borgarna.

För det första...galaxyskeppet som förstördes var inte The Enterprise....därmed tycker jag det är ett ganska ruttet argument  :D  men det är bara vad jag tycker.

Sen kan vi ju se att Enterprise tog en Borg kub med kanppt nån kunskap alls om den.... The Defiant blev nästan förstörd när den tillsammans med en flotta skulle ta en kub(se First Contact) och då med mer avancerad teknologi.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Enterprise E vinner lätt mot alla andra skepp!

Starfleets slaggskepp har det ju kallats.

sant...det är antagligen det kraftigaste skeppet i Star Fleet...men jag känner bara att det är en sämre kopia av "D".

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

jag skulle lägga min röst på Relativity... =) det dyker visserligen bara upp ett par gånger... men det e ju klart coolast... =)

btw, varför e det så svårt att hitta nån information om "Federation Timeship Relativity"...? vill veta mer om det... måste väl finnas nånstans...? Hittade inte ett dugg på startrek.com's library, avdelning ships...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Citat från nx01, skickad Nov. 07 2001,16:31

För det första...galaxyskeppet som förstördes var inte The Enterprise....därmed tycker jag det är ett ganska ruttet argument  :D  men det är bara vad jag tycker.

Sen kan vi ju se att Enterprise tog en Borg kub med kanppt nån kunskap alls om den.... The Defiant blev nästan förstörd när den tillsammans med en flotta skulle ta en kub(se First Contact) och då med mer avancerad teknologi.

Enterprise d och det som "köttades" är identiska i grymmhet

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Citat från Quiet, skickad Nov. 07 2001,16:58

:D Enterprise E vinner lätt mot alla andra skepp!

Starfleets slaggskepp har det ju kallats.

Defiant class skepp är starfleets ända slaggskepp dom ändra kanske är bra på att i slag men dem är inte helt inrikdadde på strid.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Fingrarna slant lite i förra inlägget... flaggskepp skulle det vara.

Defiant class skepp är starfleets ända slaggskepp dom ändra kanske är bra på att i slag men dem är inte helt inrikdadde på strid.

Och en uppmaning till alla: försök kontrollera stavningen lite bättre.

Jag förstår verkligen ingenting av ditt inlägg, Morn.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Citat från Morn, skickad Nov. 08 2001,15:52

JA må vara trekker men svensk läraret är ja inte.

Även om du inte är svenskalärare så kan du väll försöka kolla din stavning lite. Jag förstår faktiskt heller inte vad du skriver ??? Märker du att du har gjort en massa stavfel så kan du ju alltid använda redigera knappen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu