Gå till innehåll

115 medlemmar har röstat

1. 1. Grymmaste skeppet

• Enterprise NX-01
      7
    • Enterprise
      4
    • Enterprise D
      19
    • Defiant
      26
    • Voyager
      56

Rekommenderade inlägg

• Svar 245
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Postad
Voytsker är det klart bästa skeppet tycker jag (det är litet, snabbt och starkt!)

Defiant är både minder och starkare utan att behöva framtids teknologi.

Postad

Av alla skepp i alla serier så är ju Borgkulorna häftigast! Helt klotrunda med massor av roliga detaljer. Väldigt respektingivande är dom också . :nervous:

:borg2:

Postad
Nej, det är kulorna som är bäst! :)

Vad brukar sphere översättas till i serierna? Det kan bara inte vara kulor... :borg1:

Svär (stavning) men det utalas på samma sätt

Postad
Sfär är det va? Kula låter finare...

akta er annas skickar vi våra kulor på er.

våra stora kulor.

våra stora svarta kulor

våra stora svarta borg kulor

• 2 månader senare...
Postad

Nu är det så här:

En defiant har 3 gånger så mycket eldkraft som en Galaxy. Den har det för att det var designat för ett borgkrig.

Påståendet om att the Entrerpirse-D skulle "ha köttat" Defiant stämmer inte. Defiant skulle ha slaktat Ent-D. Men Enterpirse-D rockar iallafall på utan konkurrans. Speciellt inte från de där töntiga Intrepid!

Det är litet, det är fult, det ser inte ut som ett riktigt federationsskepp. (Det gör det, men iallafall... ;)) Det är en miniatyr-wannabi av Galaxyklassen!

(Tycker jag iaf...)

Postad

Men utav alla skepp i hela vida star trek är ju WARBIRDEN den som skulle ha vunnit ett fältslag! (Hur man nu kan ha ett fältslag i rymden).

Här är skälen:

1)Storleken, Warbirden är dubbelt så stor som ett Galaxy, vilket säger en hel del.  

2)Cloaking device, Warbirden har ett cloaking dfvice vilket gör att den, liksom Negh´Varn kan slå till närhelst fienden är ovaksamma. Men! Warbirden använder det mycket mer an klingonerna gör.

Det var några skäl till varför Warbirden skulle spöa lorten ur federationen...

Postad
Påståendet om att the Entrerpirse-D skulle "ha köttat" Defiant stämmer inte. Defiant skulle ha slaktat Ent-D.

På sätt och vis kan man kalla detta för en ganska taskig jämnförelse.

Visst skulle en defiant ta Enterprise-D, men beroende på att Ent-D är för gammal.

Ent-D förstördes innan alla Galaxy skeppen uppgraderades, vilket skedde under DW. Ent-D med det uppgraderingarna hade troligen vart starkare än en Defiant.

Men utav alla skepp i hela vida star trek är ju WARBIRDEN den som skulle ha vunnit ett fältslag! (Hur man nu kan ha ett fältslag i rymden).

Har alltid fått höra att Galxyn och Warbirden är jämnstarka men har ingen favorit utav de två. Det är dock ganska intressant att se hur Warbirden gick från ett relativt snabbt och stark skepp i TNG till en slö slagpåse under DW. Kändes som om det alltid var Romulanerna och deras Warbirds som gjorde minst nytta.

Postad
Förresten... Kom och tänka på "kulorna"... Har för mig att den korrekta svenska beteckningen är klot. Tror jag såg det i nåt avsnitt.

har för mig att det är sfär

Vänligen logga in för att kunna kommentera

Du kommer kunna lämna en kommentar efter att du har loggat in

Logga in nu

• Skapa nytt...