Gå till innehåll

115 medlemmar har röstat

1. 1. Grymmaste skeppet

• Enterprise NX-01
      7
    • Enterprise
      4
    • Enterprise D
      19
    • Defiant
      26
    • Voyager
      56

Rekommenderade inlägg

Postad

exakt... man behöver inte spekulera i vad som hade hänt om skeppen mötts i strid eller hur "starkt" ett skepp är, det finns många anledningar till att man har sina favvo-skepp...

t ex speciella egenskaper eller designen och sånt...

• Svar 245
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Postad
t ex speciella egenskaper eller designen och sånt...

Exakt! Enterprise E.

Apropå Design, ser inte Voyager lite ut som en upp-och-nervänd dessertsked? Ovanifrån i alla fall.

Postad

de flesta av skeppen är väl rätt så lika, eller? Jag menar inte att ALLA ser precis likadana ut men en del av dem är väldigt lika, så när som på en del detaljer...... :vulcan:

Postad

Quote from Lis@, posted on Nov. 15 2001,18:16

de flesta av skeppen är väl rätt så lika, eller? Jag menar inte att ALLA ser precis likadana ut men en del av dem är väldigt lika, så när som på en del detaljer...... :vulcan:

visst e de ju relativt lika... om man ser till Enterprise och Voyager och dem...

men Relativity har ju en helt annorlunda design... ser ju mycket grymmare ut ju... *ler* bl a därför jag gillar det... ;)

Postad

Quote from Mikael, posted on Nov. 19 2001,19:47

Nästan alla skepp har en förmåga att ha warp grejer lite bakom och ovan.

det e väl inte så konstigt... men det e ju vad de har utöver warp-driften som gör dem till det de är...  :borg1:

Postad

Verkar bara vara jag som gillar NX-01. Kanske för att serien är ny, eller kanske för att vilket som helst av de andra skeppen skulle göra det till en skrothög på nolltid.

Jag gillar det lite primitiva stuket: klumpig mekanik, prylar som fungerar "sisådär", galvade durkar osv.

Ulric

Postad

Tycker väl egentligen inte att den yttre skepps designen är så speciell, fast jag hade näsatna blivit lite besviken om den var jättefräck.

Bryggan däremot är jättesnygg, alla knappar, belysningen och det lilla utrymme gillar jag.

• 1 månad senare...
Postad
Tycker Voyagers design ser för mjuk ut, med de gulliga kurvorna där bak få motorerna, lite kantigare kunde det vara.

Den designen är väldigt funktionell, som de flesta grejjer Star Fleet tillverkar.

Just detdär runda är väl för att luftmotståndet ska bli mindre (öh, kan man snacka luftmotstånd i rymden?) Men hon kan ju i alla fall gå ner på planeters yta, så hon borde ju vara konstruerad för att ta sig fram igenom luft. Inte sant?

• 4 veckor senare...
Postad
Jag tycker att voyager är det grymmaste skeppet....

Det har 15 deck värsta mordernt och det är snyggt och det tåll massor med stryck...

:sigh:

då har du inte sätt vad defiant tål. Defiant är starfleets ända rikiga kriks skepp. JA de andra kan slåss men ingen av dom är decinad för att bara slåss, det är defiand.

Postad
då har du inte sätt vad defiant tål. Defiant är starfleets ända rikiga kriks skepp. JA de andra kan slåss men ingen av dom är decinad för att bara slåss, det är defiand.

Håller med Morn. Voyager är ju inte designad för strid, men "det grymmaste skeppet" behöver ju inte vara det som är bäst på strid.. :D

Postad
jo det måste det

Håller med till 110%

Defiant kanske är litet men hon är snabb och stark. Starfleet borde satsa på att bygga mest skepp i Defiant-class. Alla som hade planerat att mucka gräl med Federationen skulle tänka sig för ett par gånger innan de gick till anfall.

Vänligen logga in för att kunna kommentera

Du kommer kunna lämna en kommentar efter att du har loggat in

Logga in nu

• Skapa nytt...