Jump to content

Elite Force Expansion Pack

UFP

Recommended Posts

hittade bara expansionspaketet på ett ställe på nätet. och där var man tvungen att köpa både det första och expansionen, och det hela kostade 513 kr. så aldrig i livet tänkte jag! men jag som inte har just nå star trek spel (förutom Legacy (pc) och Tactical Assault (PSP), gillar båda starkt!) slog till på Star Trek Collection som innehöll Away Team, Armada, Hidden Evil, och Elite Force, allt detta för bara 129 ynka kr på spelbutiken.se. hoppas de kommer snart, kan inte vänta...

visst min dator är asklen, klarar inte många spel från 2003 och senare. men så gamla spel klarar den av att köra utan problem, bara de går att installera. vissa äldre spel har problem med xp. så om det inte funkar får jag väl installera winows me, som jag hade förut. då bör det funka. om inte får man väl se om husets äldsta dator (har typ windows 98) orkar med så kraftiga spel....

woohoo, fick mitt Star Trek Collection idag. jag fick Away Team, Armada och Elite Force (och tur var väl det...) att funka. det var bara Hidden Evil som inte gick att installera och det gör inte så mycket, jag var inte så intresserad av det. men om jag hittar på ett sätt att installera det så gör man ju det. det kanske är kul vem vet. så om ni vet nåt smart sätt att få igång installationen så säg till. det är när man har startat installationen som det kommer upp ett felmeddelande som säger att intallationsprogrammet måste avslutas. aja jag kommer att ha kul ändå! så om ni inte hör nå mer av mig på ett tag så beror det på att jag har tre nygamla trekspel.

jag såg mer fram emot de andra tre, men jag tänkte som dig om Hidden Evil. men eftersom det bara var de andra tre jag fick igång på min dator igår så tyckte jag att det inte gjorde något att hidden evil inte funka, för de andra var ju jättekul, alla tre. men idag när jag fick igång hidden evil, tyckte jag först att det var astråkigt. men det var för att jag inte visste hur man valde "vulcan nerv pinch" som man måste använda i början av den första banan. jag blev så sur för jag var tvungen att se den dryga filmsnutten när han pratar med snubben på holodäcket typ 10 gånger. så det blev rätt tjatigt. men så fort jag lärt mig och kommit in lite i spelet tyckte jag att det var riktigt kul. det var lite ovanligt med ett mer äventyrsinriktad spel istället för de skjut allt som rör sig spel som det brukar vara. i star trek skjuter man inte på allt, så det var kul. synd bara att man inte kan ändra grafikinställningar, för upplösningen var i alla fall lite mossig.

Edited by NX-01

jag såg mer fram emot de andra tre, men jag tänkte som dig om Hidden Evil. men eftersom det bara var de andra tre jag fick igång på min dator igår så tyckte jag att det inte gjorde något att hidden evil inte funka, för de andra var ju jättekul, alla tre. men idag när jag fick igång hidden evil, tyckte jag först att det var astråkigt. men det var för att jag inte visste hur man valde "vulcan nerv pinch" som man måste använda i början av den första banan. jag blev så sur för jag var tvungen att se den dryga filmsnutten när han pratar med snubben på holodäcket typ 10 gånger. så det blev rätt tjatigt. men så fort jag lärt mig och kommit in lite i spelet tyckte jag att det var riktigt kul. det var lite ovanligt med ett mer äventyrsinriktad spel istället för de skjut allt som rör sig spel som det brukar vara. i star trek skjuter man inte på allt, så det var kul. synd bara att man inte kan ändra grafikinställningar, för upplösningen var i alla fall lite mossig.

Tips: spara ditt spel.

Tips: spara ditt spel.

Du får gärna förklara varför du tycker som du gör! J.

självklart ska jag spara spelen! man slänger inte bort grejor som börjar på S och slutar på Tar Trek. särskilt inte om dom var roliga! men du får gärna förklara vilket du tyckte att jag skulle spara och varför.

För ibland kan man glömma att spara och typ kommit jättelångt och så dör man.

Och då blir man sur eller hur?

jaha det var så du menar. jag trodde du menade att jag inte skulle slänga eller sälja spelet, se så fel det kan bli. aja du behöver inte oroa dej, jag är lite av ett saving-freak, jag sparar väldigt ofta. det var det enda i star trek legacy som inte var bra; man kunde inte spara mitt i ett uppdrag. och vissa uppdrag kunde vara uppåt 1-1,5 timmar (så ska längden vara på uppdrag!), men eftersom man inte kunde spara så blev man lite småtokig om man dog framåt slutet.