Jump to content

Vem skall bli den nye Kirk!

Fleetadmiral

Recommended Posts

Och kanske även riva sönder sin tröja...

Nåja, jag vet inte om Brosnan. Matt Damon tror jag ändå skulle vara bättre, men de satsar säkert inte på en välkänd skådespelare utan satsar precis som i Quintofallet på en inte lika känd som får anses vara på väg uppåt. Damon anses ju dessutom sedan en tid vara ett utdött rykte.

Enligt J.J. Abrams hade man troligen valt Matt Damon om han varit betydligt yngre. Killen är ju 36 år! Vid den åldern hade ju Kirk redan hunnit bli kommendör på USS Enterprise-A!

(Sean Brosman har förekommit i spekulationerna)

Edited by Fleetadmiral

Jag bryr mig inte om vem som spelar kirk så länge han (eller hon??? lol) gör det bra. Med bra menas att det inte bara handlar om att kopiera rollfiguren utan att göra något eget, det vill säga bli karaktären. J.

det var riktigt bra sagt! håller med.

Edited by NX-01

Usch, Matt Damon som Kirk? Nej tack. Då tänker man mer på att det är Matt Damon man ser på, inte Captain Kirk. Finner det nästan obegripligt hur någon skulle vilja se en kändis spela en sådan viktig roll. Varför inte Orlando Bloom? Blir väl en garanterad hit med take på alla fjortisar som kommer se filmen tack vare hans deltagande.

Think about it...

Så länge personen spelar Kirk på ett bra sätt och ser någorlunda ut som Kirk så kvittar det egentligen vem det blir. Det vore fel att bara gå efter ett liknanade utseende och det vore fel att bara gå efter kända och etablerade skådespelare. Huvudsaken är ju att personen i fråga kan agera framför en kamera och kan göra karaktärern Kirk rättvisa.

• 2 weeks later...

Det tror jag inte faktiskt, fastän jag är emot filmer där man går tillbaka i tiden/handlingen. Jag tror att dom har alla chanser att snickra ihop en godkänd film. Dom har ju tydligen också en trekker som medförfattare också! ;) Förhoppningsvis så har dom slängt ett getöga på nemesis också och kanske tagit lite lärdom från den filmen.

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Create New...