Fleetadmiral Posted July 27, 2007 Report Share Posted July 27, 2007 Eftersom J.J. Abrams letar med ljus och lykta efter vem som skall spela den unge Kirk, är det ju fritt fram för förslag. Vem skall det bli? Mitt självklara val faller på Sean Brosnan, son till Pierce Brosnan och bara 23! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted July 27, 2007 Report Share Posted July 27, 2007 Skulle kunna gå även om han får byta frisyr en aning... lol J. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted July 27, 2007 Report Share Posted July 27, 2007 Och kanske även riva sönder sin tröja... Nåja, jag vet inte om Brosnan. Matt Damon tror jag ändå skulle vara bättre, men de satsar säkert inte på en välkänd skådespelare utan satsar precis som i Quintofallet på en inte lika känd som får anses vara på väg uppåt. Damon anses ju dessutom sedan en tid vara ett utdött rykte. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fleetadmiral Posted July 27, 2007 Author Report Share Posted July 27, 2007 (edited) Enligt J.J. Abrams hade man troligen valt Matt Damon om han varit betydligt yngre. Killen är ju 36 år! Vid den åldern hade ju Kirk redan hunnit bli kommendör på USS Enterprise-A! (Sean Brosman har förekommit i spekulationerna) Edited July 27, 2007 by Fleetadmiral Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted July 28, 2007 Report Share Posted July 28, 2007 Jag bryr mig inte om vem som spelar kirk så länge han (eller hon??? lol) gör det bra. Med bra menas att det inte bara handlar om att kopiera rollfiguren utan att göra något eget, det vill säga bli karaktären. J. Link to comment Share on other sites More sharing options...
NX-01 Posted July 28, 2007 Report Share Posted July 28, 2007 (edited) Jag bryr mig inte om vem som spelar kirk så länge han (eller hon??? lol) gör det bra. Med bra menas att det inte bara handlar om att kopiera rollfiguren utan att göra något eget, det vill säga bli karaktären. J. det var riktigt bra sagt! håller med. Edited July 28, 2007 by NX-01 Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted July 29, 2007 Report Share Posted July 29, 2007 Usch, Matt Damon som Kirk? Nej tack. Då tänker man mer på att det är Matt Damon man ser på, inte Captain Kirk. Finner det nästan obegripligt hur någon skulle vilja se en kändis spela en sådan viktig roll. Varför inte Orlando Bloom? Blir väl en garanterad hit med take på alla fjortisar som kommer se filmen tack vare hans deltagande. Think about it... Link to comment Share on other sites More sharing options...
LiquidFire Posted July 29, 2007 Report Share Posted July 29, 2007 (edited) Det har ju ryktas lite om att Robbie Williams ska spelar Kirk. vet inte om det är bra eller dåligt... men jag säger nej tack till Orlando Bloom iaf han känns helt fel som kirk :S Edited July 29, 2007 by LiquidFire Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tofumannen Posted July 29, 2007 Report Share Posted July 29, 2007 Äh för tusan. Det måste ju vara nån man inte sett förut för katten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted July 29, 2007 Report Share Posted July 29, 2007 Äh för tusan. Det måste ju vara nån man inte sett förut för katten Hellre legolas än Robbie Williams i varje fall. J. Link to comment Share on other sites More sharing options...
NX-01 Posted July 29, 2007 Report Share Posted July 29, 2007 jag tycker att williams på bilden såg ut som en riktigt bra "kirk-version" men jag tror ändå inte att han passar som kirk. det är bättre om vi får någon som man knappt sett förut. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vorik Posted July 30, 2007 Report Share Posted July 30, 2007 Så länge personen spelar Kirk på ett bra sätt och ser någorlunda ut som Kirk så kvittar det egentligen vem det blir. Det vore fel att bara gå efter ett liknanade utseende och det vore fel att bara gå efter kända och etablerade skådespelare. Huvudsaken är ju att personen i fråga kan agera framför en kamera och kan göra karaktärern Kirk rättvisa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fleetadmiral Posted July 30, 2007 Author Report Share Posted July 30, 2007 (edited) Det är ju nu dementerat att Robbie Williams blir den nye Kirk (det verkar som om det var figurerna i Williams närmaste krets som startade ryktet!) Alla seriösa Star Trek älskare kan nu andas ut (tror jag)! Edited July 30, 2007 by Fleetadmiral Link to comment Share on other sites More sharing options...
Expendable Ensign Posted August 9, 2007 Report Share Posted August 9, 2007 Det finns bara en person som kan spela Kirk och det är William Shatner. Alla andra blir bara bleka kopior. Tror den här nya filmen kommer bli ett riktigt bottennapp. Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander ricochet Posted August 9, 2007 Report Share Posted August 9, 2007 Det tror jag inte faktiskt, fastän jag är emot filmer där man går tillbaka i tiden/handlingen. Jag tror att dom har alla chanser att snickra ihop en godkänd film. Dom har ju tydligen också en trekker som medförfattare också! ;) Förhoppningsvis så har dom slängt ett getöga på nemesis också och kanske tagit lite lärdom från den filmen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted August 10, 2007 Report Share Posted August 10, 2007 Jag hoppas bara innerligt att Shatner får en roll i filmen också. Det är något som kommer saknas om bara Nimoy har en liten roll filmen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts