Jump to content

Gatekeeper, ett nordiskt Star Trek-drama

Nyhet

Recommended Posts

• Replies 148
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

jag har ändrat mig (igen) . vore en rolig upplevelse och kanske lär jag mej nåt så jag är med trots det här med Cross-overs

Happy! Happy! ;) Det är aldri för sent att ändra sig! :)

Här en sneak peak av filmens (och websidans) hemsida, som postas i januari. Stationssidan kommer först 13:e september. Den är krympt och därför lite konstig i kanterna:

http://www.grafisktforum.org/attachment.ph...mp;d=1195955781

Edited by the2mas

jag har ändrat mig (igen) . vore en rolig upplevelse och kanske lär jag mej nåt så jag är med trots det här med Cross-overs

Här en sneak peak av filmens (och websidans) hemsida, som postas i januari. Stationssidan kommer först 13:e september. Den är krympt och därför lite konstig i kanterna:

Är du säker på att länken är korrekt? Jag fick upp ett konstigt felmedelande? J.

Kan bero på at det er en bild i ett forum jag är med på. Synd man inte kan posta bilder här på forumet! :( När man gör alla bilder själv har man ingen möjlighet att visa fram dessa på et forum som detta.

Varför inte anv??nda tex pici.se eller ImageShack?

(Anledningen till att det inte går att bifoga bilder i forumet är pga utrymmesbrist. Vi har bara en viss mängd utrymme på webbhotellet och det vill vi använda till sidan istället)

jag nekas tillträde till den sidan :(

Se Thomas senaste inlägg istället... :)

Ja tyvärr var du tvunget att vara med på forumet där bilden låg (jag är norsk vet du så ibland blir det fel. hehe)! Men nu ligger den, som du ser, som bild på forumet! :)

Det var alltså framsidan på portalet - den sidan som informerar om Gatekeeper (webbsidan och filmen). I tillägg läggs ett forum ut där du kan debattera alla detaljer som kommer fram, och få sista nytt om båda.

Stationssidorna ser lite annorlunda ut (se under) och är en webbvariant av filmen där man kan flytta in med eget Private Quarter och det hela. Vi gör här vårt bästa för att hitta på spännande funktioner - som t.ex. real time (om rymdfärjan till Mars Central går en gång i timmen så är länken hit bara aktiv på denna tid. Kommer du försent är det kört). I tillägg dyker det nu och då upp olika mysterier och kriser du kan vara med att lösa (och med det vinna en fet Star Trek pryl), och man kan prata med de som råkar vara i samma rums som du på stationen. Stationen har också en lång rad butiker (man kan handla i på riktigt), kaféer, skolor, museer osv. Det är gratis att vara p?? rymdstationen MEN man får tillgång till en hel rad med aktiviteter och rum på stationen om man köper ett Private Quarter.

closedentranceye1.th.jpg

Jocke: You have created a monster! MOAHHHAHHA!!

Edited by the2mas

Presentationstexten:

2887:

A stationary Nexus appears just above the Mars Colony, and billions of different species from the entire Galaxy, are swarming the Alpha Quadrant in hope of eternal life inside the Nexus.

2892

The Federation is asked to build a space station to keep people away from the Nexus. The biggest structure in Starfleet history. Running the Station is Elisabeth Janeway, descendent of Kathryn Janeway, and a team of genetically engineered species. Little do they know of the danger ahead and the toughest fight of their lives. A powerful warlord with an arsenal of warriors and ships of which the Galaxy has never seen an equal.

A small arm from the Nexus reaches out and embraces the top half of the station, depositing several historical figures from the Federation past. All the old captains are back and join forces with the Gatekeeper crew.

Let the battle begin!

Då tjuvstartar vi lite och inviterar alla till Gatekeeper forum redan nu (eftersom manuset till filmen skrivs nu):

http://www.startrekgatekeeper.com/forums/

Forumet är inte ett socialt forum men ett arbetsredskap för producenterna. Det är därför inte möjligt att göra egna trådar, eftersom 4Fathers behöver läsa igenom allt varje morgon för att veta vad våra Nordiska Trekkers vill ha. :)

Språket är på engelska eftersom projekten är internationella. Vi kör ett enkelt preliminärt forum tills vi är klar med portalet.

Läs detta innan du loggar in:

Welcome!

What is Gatekeeper?

Gatekeeper is a Star Trek movie - to be produced from the summer of 2009, and a webpage based on that move - to be published the 13th of September 2008. In addition there is a Portal Page to inform you of all the details and how to join either of the projects - in January 2008. The Gatekeeper web page will also be a portal for other SciFi and Fantasy.

Who are the 4Fathers?

The 4Fathers are the producers of these two projects. They are Thomas Dahl (from Trekkers Norway), Martin Moen (from Trekkers Norway), Bobbie Adams (from Federation Alliance Little Rock - best known from the Trekkies documentaries), and Christer Helsing (from Section 42).

Why This Forum?

The Gatekeeper Forum is an arena for our guests to debate the Gatekeeper projects, and for our producers, partners and actors to develop the details. It is not to be a social forum (you'll find social chats on the coming Station Pages) but only a tool for the 4Fathers to get an idea of what the Star Trek community want out of these projects.

Where do I post?

The forum is divided in five parts:

- The Bridge (you might not see this unless you are authorized to enter)

- The News Pad (for updates about the projects)

- Ten Forward (for debating the movie)

- Mess Hall (for debating the web pages)

- Communicator (for communicating with the 4Fathers)

Guests: As a guest/member you post in the last three sections

Partners/Producers: As a partner and producer you use the Ready Room within The Bridge. Talk with Thomas about joining the production team, and your entering code will open The Bridge the next time you log in.

How do I post?

By writing in the message box at the bottom, or by pushing one of the answering buttons in the message you feel like responding to. Like any other forum! BUT - you cannot post your own thread.

This is done because the forum has to be easy to read for the 4Fathers every day to be informed of your opinions about the Gatekeeper projects. If you feel a thread is missing, contact the 4Fathers under Communicator.

What are the rules?

Posts that contain racism, homophobia, nudity, graphic violence or graphic sex and other extremely provoking statements (or links to such pages), will be deleted and a warning will be issued. Should the webmaster miss this, please send us a message. Other than this we are very careful with censorship, and use this only when absolutely necessary. Remember that these pages may be visited by kids as well. Use common sense!

How do I post a picture?

Like in any other forum, but do restrict your postings to pictures that are absolutely necessary. If you can use a link to the picture you refer to we'll be very thankful. Take a notice of the sizes that are allowed for each format. you'll find these in the picture posting box.

How do I create an avatar?

You can use any avatar you like on the forum that does not contain nudity, violence, racism, homophobia or other provoking graphics. You may only use pictures that are either of you, or where it is obvious it is not of you. You may keep you identity secret but you may NOT lie about it.

We do not manipulate pictures at the forum, as we do for the Station Pages as this is too time consuming. You may use that same avatar on the forum but remember that this will give your identity away at the Station Pages, where all users create an alias. It is however up to you if this alias is your secret or not.

Edited by the2mas

Då är det bara att slänga sig Gatekeeper forumet! :)

Kom ihåg att "The Bridge" inte kommer att synas för dig när du loggar in! Men skicka mig en PM så får du tillgång om du är antigen:

1. 4Father

2. Med i Producent teamet / samarbetspartner

3. Med i TNs centralstyre

4. Skådespelare

PS! Det kan ta en dag eller två

Forumet:

http://www.startrekgatekeeper.com/forums

Edited by the2mas

• 5 weeks later...

I morgon kväll publiserar vi de första fem till tio minuterna av filmen - i scriptform - där själva temat för filmen (eller i alla fall ett av dem) presenteras innan filmen tar till. :) Den läggs då ut under The Bridge på Gatekeeper Forumet i tråderna "Ready Room" och "Actors", så alla involverade kan läsa detta.

Man får INTE prata om scriptet utanför dessa tråderna, men Peter på denna Databas har fått lov att göra en generell rapport om han önskar, och har redan fått se scriptet.

Portalsidan väntas publiseras denna veckan, några dagar försenat pga. privat jobb. Då läggs all info ut om Gatekeeperstationen, 4Fathers og lite generellt om filmen. Väckan därpå publiseras all filminfo, med bild av flera skådespelare och info om flera av filmens skepp mm.

Edited by the2mas

• 2 weeks later...

Efter att ha varit på sidan http://www.startrekgatekeeper.com/, har mina förväntningar ökat på filmen. Dom verkar ha planerat det väldigt någa och vill skapa en film med en hög klass. Jag tror att filmen kommer att hålla en högre klass än, en vanlig fans film. Det skulle inte vara fel om den kunde täppa saknaden efter Star Trek historien, som tog slut i och med slutet av Star Trek Enterprise. Jag väntar ivrigt och hoppas att dom når upp till sina egna förväntningar och krav. Vi får vänta och se <_<

Edited by Lorien

Efter att ha varit på sidan http://www.startrekgatekeeper.com/, har mina förväntningar ökat på filmen. Dom verkar ha planerat det väldigt någa och vill skapa en film med en hög klass. Jag tror att filmen kommer att hålla en högre klass än, en vanlig fans film. Det skulle inte vara fel om den kunde täppa saknaden efter Star Trek historien, som tog slut i och med slutet av Star Trek Enterprise. Jag väntar ivrigt och hoppas att dom når upp till sina egna förväntningar och krav. Vi får vänta och se <_<

Jag hoppas vi kan leva upp till dina förventningar. Vi ska i alla fall försöka. Till nu ser våra matte paintings och CGI effekter riktig bra ut, och vi kommer att jobba hårt med att undgå pinsamma och konstiga repliker och störande bluescreen effekter. Vi söker också att använda mycket tid på kamera - vilket var en stor besvikelse i "Of Gods & Men". Den var tyvärr inte särskilt trovärdig.

En sak er jag säker på - vi kommer alla att ha riktigt roligt! ;P Och vi kommer att lyckas samla hela Trekkers Skandinavia rundt ett gemensamt projekt - vilket jag tycker är underbart.

Det låter bra the2mas ;). Riktigt goda nyheter. Att den dessutom utspelar sig längre fram i tiden inom Star Trek genren låter ljuvt i mina öron. Väntar ivrigt. Det är väldigt trevligt att Star Trek och sci-fi genren har sådanna engagerande fans som kan se till att Star Trek fortlever och hålls aktuell. Fortsätt med samma engagemang och målmedvetenhet mina vänner :) .

Gatekeepers transporter effekt är klar, och ser så här ut! :)

1. För säkerhets skuld använder vi en action figure.

2. Objektet löser upp sig i små bollar

3. Dessa faller mot transporter paden under och försvinner i små gnistar.

4. Några få sprätter upp igen, faller på ny, och försvinner.

transportereffectwebtb2.th.jpg

• 2 weeks later...

En av våra kvinnliga skådespelare var tvungen att hoppa av pga. en familjesituation. Vi söker därför dig som är kvinna, pratar bra engelska, vill spela en huvudroll i filmen Gatekeeper, och inte minst vill spela mot riktiga Star Trek skådespelare. Maila mig (med bild) på dahldesign@hotmail.com