Apeoholic Posted September 17, 2007 Report Share Posted September 17, 2007 Hej Jag och min fästmö har bestämt oss för ett Star Trek imspererat bröllop, eftersom det var "via" Star Trek som vi träffades. Original planen var Las vegas men ekonomin höll inte riktigt så nu försöker vi kolla upp möjligheterna att gifta oss billigare men fortfarande med Star trek inspiration. Finns det någon som har några förslag? En billig vigselförättare kanske, eller som har vägarna förbi vulcan. Det vore roligt att ha så mycket Star trek inspererade prylar på bröllopet, man kanske kan låna någonstans? Om ni har några förslag, ideér eller känner en ferengi som kan förhandla fram billiga priser och prylar så är vi tacksamma. Även ideér på platser vore toppen, vi bor i Stockholm men förslagen behöver inte vara i krokarna. /Jessica & Jimmy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted September 17, 2007 Report Share Posted September 17, 2007 Kanske på ett ställe med lite mer kala berg för att ge känslan av Vulcan eller för den delen av bergen i filmen Generations? Eller på en resort liknande planeten Risa? Det behöver inte vara Kanarieöarna, men prästerna där inom Svenska kyrkan i utlandet kanske kan övertygas. Jag tror att det finns svenska frikyrkliga pastorer också på Mallorca, de kanske är mer villiga att göra något spännande vid havet? Annars funkar det säkert med en sommarmiljö vid havet för att få rätt stämning. Star Trek-musik som ingångssång är ju en hit, förstås. Vigselakten kunde avslutas med "Lev länge och frodas". Självklart har ni på er Star Trek-inspirerade kläder - ett tips är att kolla in Worfs och Jadzias bröllop, hennes klänning är riktigt vacker. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NX-01 Posted September 17, 2007 Report Share Posted September 17, 2007 låter kul med ett trekbröllop. håller med om att Jadzias klänning är riktigt vacker. och star trek-musik är en ganska bra idé, The Inner Light-låten är riktigt bra tycker jag, fast risken finns att alla kommer att gråta då, så det gör ni ju som ni vill beroende på om ni vill att folk ska gråta eller inte. personligen ska jag ha den låten på min begravning, men det funkar nog på ett bröllop också. jag tänkte att tårtan borde se ut som en combadge också, det går säkert att specialbeställa en sådan tårta bara man hittar rätt bagare. en annan smart idé kan vara att visa ett riktigt bra trek-avsnitt också, gärna då ett romantiskt. jag vill också gifta mig på star trek-vis (fast det borde kanske vänta några år, jag är bara 16 år), det vore riktigt kul. hoppas att erat bröllop blir jättebra! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
K´hogh son of Klintoch Posted September 17, 2007 Report Share Posted September 17, 2007 (edited) eller ett Betazed-inspirerat bröllop :lol: :klingon: -------------------- ''tlhIngan jIH!Heghlu'meH QaQ jajvam!'' K´hogh son of Klintoch av huset Koragh Edited September 18, 2007 by K´hogh son of Klintoch Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NX-01 Posted September 18, 2007 Report Share Posted September 18, 2007 eller ett Betazed-inspirerat bröllop :lol: ja om ni vill va nakna ja... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
orville Posted September 18, 2007 Report Share Posted September 18, 2007 Tror att det kan vara en kul grej att försöka få in lite star trek i sånghäften (om ni ska ha sådan under middagen)... Star trek cookbook kan ge lite inspiration till kul drinkar och liknande. Jag gillar den boken... har inte testat så mycket av recepten men den är kul Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Commander Michels Posted September 19, 2007 Report Share Posted September 19, 2007 Den där klingonska dryckesvisan då kanske haha, som de sjunger en del i voygager ;) "ej HumtaH 'ej DechtaH 'Iw 'ej Doq SoDtaH ghoSpa' Sqral bIQtIq 'e' pa' jaj law' mo' jaj puS jaj qeylIS molar gIgh HoHchu' " Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
K´hogh son of Klintoch Posted September 19, 2007 Report Share Posted September 19, 2007 (edited) Den där klingonska dryckesvisan då kanske haha, som de sjunger en del i voygager ;) "ej HumtaH 'ej DechtaH 'Iw 'ej Doq SoDtaH ghoSpa' Sqral bIQtIq 'e' pa' jaj law' mo' jaj puS jaj qeylIS molar gIgh HoHchu' " den gillar jag(den sjungs även av Worf och en annan Klingon i "Way of the warrior"DS9 säsong 4,avsnitt 1) :klingon: -------------------- ''tlhIngan jIH!Heghlu'meH QaQ jajvam!'' K´hogh son of Klintoch av huset Koragh Edited September 19, 2007 by K´hogh son of Klintoch Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MrsMorn Posted November 30, 2007 Report Share Posted November 30, 2007 Hej Jag och min fästmö har bestämt oss för ett Star Trek imspererat bröllop, eftersom det var "via" Star Trek som vi träffades. Original planen var Las vegas men ekonomin höll inte riktigt så nu försöker vi kolla upp möjligheterna att gifta oss billigare men fortfarande med Star trek inspiration. Finns det någon som har några förslag? En billig vigselförättare kanske, eller som har vägarna förbi vulcan. Det vore roligt att ha så mycket Star trek inspererade prylar på bröllopet, man kanske kan låna någonstans? Om ni har några förslag, ideér eller känner en ferengi som kan förhandla fram billiga priser och prylar så är vi tacksamma. Även ideér på platser vore toppen, vi bor i Stockholm men förslagen behöver inte vara i krokarna. /Jessica & Jimmy Jag är nyfiken på hur det gick med ert star trek inspirerade bröllop. blev det av och i så fall, hur bra blev det? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sanmare Posted December 17, 2007 Report Share Posted December 17, 2007 Hej Jag och min fästmö har bestämt oss för ett Star Trek imspererat bröllop, eftersom det var "via" Star Trek som vi träffades. Original planen var Las vegas men ekonomin höll inte riktigt så nu försöker vi kolla upp möjligheterna att gifta oss billigare men fortfarande med Star trek inspiration. Finns det någon som har några förslag? En billig vigselförättare kanske, eller som har vägarna förbi vulcan. Det vore roligt att ha så mycket Star trek inspererade prylar på bröllopet, man kanske kan låna någonstans? Även ideér på platser vore toppen, vi bor i Stockholm men förslagen behöver inte vara i krokarna. /Jessica & Jimmy Mauritzius är väl det närmaste man kan komma en semesterplanet. I övrigt tycker jag att det blir lite fel att klä ut sig till karaktärer ur en TV-serie när man ska göra något så "tungt" som en vigsel. Däremot kan ju själva bröllopsfesten ha temat Star Trek. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts