Jocke Posted November 19, 2000 Report Share Posted November 19, 2000 Om ni har några frågor om den nya sidan och dess funktioner, så får ni gärna ställa dom här. Jag tar gärna i mot alla kommentarer och förslag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikael Posted December 31, 2000 Report Share Posted December 31, 2000 Gillar nya sidan bra.Kanske lite mer bilder på besättningen och mer vad som händer i serie avsnitten mer än vad som står på baksidan på avsnitten man köper. Annars är det mesta bra. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke Posted January 1, 2001 Author Report Share Posted January 1, 2001 :biggrin:Fler bilder på besättningmedlemmarna är på gång. Kommer antagligen upp i nån av de närmaste uppdateringarna.Det här med avsnitten får jag fundera mer på. Vad är det för info du vill ha med om avsnitten? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted January 2, 2001 Report Share Posted January 2, 2001 Jag har sett på någon engelsktalande ST:VOY-sida att de redovisar i princip hela avsnittet. Det är ju inte alltid så bra då man får veta hur avsnittet slutar samtidigt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikael Posted January 2, 2001 Report Share Posted January 2, 2001 Jag har sett en sida som heter "Star Trek på svenska" som redo visar hela avsnitt. Det är roligt att läsa dessa. Då är det också kommentarer om avsnitten, om skådespelarna gjort någon annan karaktar osv. Han som spelar Tom Paris (kommer ej i håg vad han hter) splade en fighter pilot i ett TNG avsitt ex. Om du skulle göra nått liknande vore kul. Jag förstår vad du menar Peter men smaken är som baken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke Posted January 4, 2001 Author Report Share Posted January 4, 2001 Tyvärr, så har jag inte tid med att redovisa varje avsnitt (det är ju ca 240st). Förtillfället så tror jag att jag fortsätter med att ha avsnitten som dom är nu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikael Posted January 4, 2001 Report Share Posted January 4, 2001 okej. en sak bara, varför har du tre stycken ägg i äggkoppar bakom ditt namn? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke Posted January 4, 2001 Author Report Share Posted January 4, 2001 LOL, jag tror att det skall vara 3st små gubbar. Det betyder att jag är med i en grupp. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted January 4, 2001 Report Share Posted January 4, 2001 Vi är väl också med i en grupp. Menar du att du själv har lagt in dig i en grupp på detta forum eller handlar det om en grupp för alla användare av Ikonboard? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke Posted January 4, 2001 Author Report Share Posted January 4, 2001 Jag tror det är så att det finns tre olika grupper: Administratörer, Moderatorer och Medlemmar. Så är man en Administratör eller Moderator så får man den där lilla bilden ijämte sitt namn. Det är alltså inte nån grupp som jag själv har skapat. (Jag tror att det fungerar så här, för det finns nämligen ingen manual eller dokumentation om hur Ikonboard fungerar.) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted January 5, 2001 Report Share Posted January 5, 2001 Varför nås inte min respektive Mikaels bild just nu. Din syns bra, men våra har en sådan där "kraschad bild", i stället för den som skall synas, som är så vanlig för IE/Netscape. Tillfällig miss i systemet antar jag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikael Posted January 6, 2001 Report Share Posted January 6, 2001 ok, nu när jag ser efter lite närmare kan det nog vara tre gubbar faktist. det tog mig ett tag att försöka se vad det var först och första såg det ut som ägg i äggkoppar. Ska jag tilltala Peter Sir eller är det samma sak som med Peter som Jocke? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikael Posted January 7, 2001 Report Share Posted January 7, 2001 Var ifrån får du alla trailers Jocke? Fixar du dem själv från trailers på TV i USA eller? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted January 7, 2001 Report Share Posted January 7, 2001 Det går bra med "Plain old" Peter för mig tack. Det skulle vara hemskt om du tilltalade mig Jocke ;) . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke Posted January 7, 2001 Author Report Share Posted January 7, 2001 Quote: from Mikael on 6:47 pm on Jan. 7, 2001 Var ifrån får du alla trailers Jocke? Fixar du dem själv från trailers på TV i USA eller? Jag skaffar trailers hos Mr. Video. Där finns trailers från säsong 5,6 & 7. Äldre trailers hittar du på hans ftp: ftp://ftp.vidiot.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikael Posted January 8, 2001 Report Share Posted January 8, 2001 Tack. Okej Peter då är du Fortfarande Peter Link to comment Share on other sites More sharing options...
Herman Posted January 14, 2001 Report Share Posted January 14, 2001 Sidan är väl tydlig, seriös samtidigt som den ger intryck av personlig fingerkänsla. Ett gott hantverk, kort sagtAvsnittsguider som avslöjar sluten är minst sagt överseriösa. Man läser dem väl inte för att veta innan hur ett avsnitt slutar. Om nu detta roar någon, kan det väl stå ex. "fullständig avsnittsdeklaration", eller något. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikael Posted January 15, 2001 Report Share Posted January 15, 2001 Men om ÖverGuden Jocke har tid så skulle han kunna skriva vad avsnitten handlar om med egna ord och bara avslöja början av avsnitten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Herman Posted January 16, 2001 Report Share Posted January 16, 2001 Ja, Mikael, det är väl en bra idé, men skriver inte Jocke det nu också (jag åsyftar då på "egna ord")? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke Posted January 16, 2001 Author Report Share Posted January 16, 2001 Personligen så tycker jag inte om de långa redovisningarna av avsnitten, så jag kommer nog att forsätta med mina kortisar med bilder. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikael Posted January 21, 2001 Report Share Posted January 21, 2001 Om jag inte tar helt fel så står redogörelserna samma som de på baksidan på fodralerna (när man köper avsnitt). Om Han skulle skriva om dem "med egna ord". Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted January 23, 2001 Report Share Posted January 23, 2001 Är det inte copyright på dessa texter? Vi vill ju inte att stvoyager.nu får stängas av Paramount-polisen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikael Posted January 23, 2001 Report Share Posted January 23, 2001 Ja, det vore extrmt synd om de skulle stänga ner detta braiga ställe Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke Posted January 26, 2001 Author Report Share Posted January 26, 2001 Jo, jag tror det är Paramount som äger copyright på texterna. Jag har skyddat sidan lite genom att jag har med copyright informationen, men man kan ju aldrig vara helt säker. Paramount verkar även ha gått av krigsstigen. Det var ett tag som dom stängde av sidor lite här och var. Jag fattade aldrig varför dom gjorde det för att de flesta sidorna gjorde ju en massa reklam för ST. stvoyager.nu är ju faktiskt en ganska liten sida som ligger i Sverige. De amerikanska sidorna är betydligt större. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quiet Posted March 2, 2001 Report Share Posted March 2, 2001 Mikael: Jag undrar om jag kan få adressen till den där sidan "star trek på svenska" som omnämns tidigare i forumet. Skulle vara skoj o läsa. //Lollo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts