Jump to content

Frågor?

Recommended Posts

jag har en liten fråga. :P

På min kontrollpanel här i forumet står det undermin....öh ...privat eller e-post inställningar  någonting att man kan andrä sin e-post adress mm. men jag kan inte hitta någon "e-post ändrings ruta"??

Är det mig det är fel på?  :sigh:

För övrigt blev sidan ganska mycket snyggare men det tar ju ett tag inann man vänjer sig plus att jag tycker som Peter att forumet har blivit större

• Replies 151
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Quote from Fredrik, posted on Okt. 28 2001,20:53

På min kontrollpanel här i forumet står det undermin....öh ...privat eller e-post inställningar  någonting att man kan andrä sin e-post adress mm. men jag kan inte hitta någon "e-post ändrings ruta"??

För övrigt blev sidan ganska mycket snyggare men det tar ju ett tag inann man vänjer sig plus att jag tycker som Peter att forumet har blivit större

jo jag komm på en till sak

Under där man skriver sittt inlägg står det:

Vad är aktiverat och vad är inte?

iB Kod är

och sen st??r det

HTML är inte tillåtet

Vad menar man med det????

Är det sånt där [blabla] någonting eller?

Och den sista frogan Vad är [code#]

bla

Quote from Fredrik, posted on Okt. 29 2001,19:58

Quote from Fredrik, posted on Okt. 28 2001,20:53

jo jag komm på en till sak

Under där man skriver sittt inlägg står det:

Vad är aktiverat och vad är inte?

iB Kod är

och sen står det

HTML är inte tillåtet

Vad menar man med det????

Är det sånt där [blabla] någonting eller?

Och den sista frogan Vad är [code#]

bla

Din e-post adress ändrar du under 'Ändra konto'.

'iB Kod är på' betyder helt enkelt att du får använda iB Kod i dina inlägg. För mer info om iB Kod se hjälpkortet.

'HTML är INTE tillåtet' betyder att vanlig html kod inte är tillåtet tex [b][/b]

CODE taggen kan användas om du vill ha med ett tex php, c++ eller liknande programeringskod i ditt inlägg. Jag vet att det kan vara lite förvirrande med engelska på vissa ställen, men det kommer att ändras med tiden.

Quote from Janson, posted on Okt. 29 2001,19:58

Nu med det "nya" forumet måste något ha blivit fel med rankerna?

pelle28k t ex kan ju inte vara Cadet när han skrivit 264 inlägg?

Jag har lite problem med rankerna förtillfället. Om du läste inlägget i Nyheter så stod det där att man måste skriva ett inlägg för att få tillbaka sin gamla rank.  :sigh:

Hej!

Jag har en sak att säga.

Jag (Dudde användaren) är bror men Fredrik (Fredrik i Forumet)

Detta ställer till några problem.

*När jag ska logga ut för Fredrik så står det att användaren kommer att bli inaktiv och att "kakor", vad det nu e, kommer att försvinna eller nåt.

Detta är frågorna.

Kommer användren Fredrik eller Dudde "deletas" om dom  har varit inaktiva ett tag????

Vad är Kakor???

Är det okej att Jag (dudde) och Fredrik delar på en användare och skriver Sitt namn i slutet på Meddelandet?????

Går det att ändra namn på en användare, i så fall kan jag och Fredrik byta namn på Fredriks anv och fortsätta att ha samma ranking???? Om det går att göra något undantag???

Vi har flera förslag om vad vi skulle vilja heta.

Dudde och Fredrik

P.S Och kom ihåg FREDRIK ÄR ÄLDST MED 18 MÅNADER! :D

Quote from Dudde, posted on Okt. 29 2001,20:42

Hej!

Jag har en sak att säga.

Jag (Dudde användaren) är bror men Fredrik (Fredrik i Forumet)

Detta ställer till några problem.

*När jag ska logga ut för Fredrik så står det att användaren kommer att bli inaktiv och att "kakor", vad det nu e, kommer att försvinna eller nåt.

Detta är frågorna.

Kommer användren Fredrik eller Dudde "deletas" om dom  har varit inaktiva ett tag????

Vad är Kakor???

Är det okej att Jag (dudde) och Fredrik delar på en användare och skriver Sitt namn i slutet på Meddelandet?????

Går det att ändra namn på en användare, i så fall kan jag och Fredrik byta namn på Fredriks anv och fortsätta att ha samma ranking???? Om det går att göra något undantag???

Vi har flera förslag om vad vi skulle vilja heta.

Dudde och Fredrik

P.S Och kom ihåg FREDRIK ÄR ÄLDST MED 18 MÅNADER! :D

Kakaor eller Cookies, om det förklarar saken bättre, är en liten fil med info om att du är inloggad m.m som finns på din dator. Du kan läsa mer om det under Hjälp => Kakor (Cookies)

Att det står att du kommer bli inaktiv betyder INTE att ditt användar konto kommer att raderas, det betyder att informationen i kakan kommer att raderas.

Jag skulle föreslå att ni har två konton som ni har nu, tror det blir enklast så, men om ni tycker att det är viktigt att ha ett gemensamt konto så kan ni registerera er på nytt. Jag kan fixa så att ni får behålla 'Fredriks' rank. Skicka mig ett meddelande om ni bestämmer er för att registerera ett nytt namn.

Datumen är fel. De ligger 23 timmar efter, vilket jag antar beror på att i min personliga kontrollpanel har automatiskt valts "-23 timmar" som standardtid. Är det samma sak för alla andra?

Jag ändrar det i min nu (till "+-0 timmar"), och tipsar andra om att göra detsamma, om ni upplever samma problem.

Detta inlägg gjordes Okt. 30 2001,11:52 - jämför med vad det står på er skärm ovanför mitt inlägg.

Jocke: Om det är något annat som skapar felet, kan du väl kika på det?

Tyvärr så är det nog så att alla medlemmar som kommer ifrån Ikonboard 2 har -23 i grundtidszonen. Det blev nog när jag konverterade medlemmarna från Ikonboard 2 hit till Ikonboard 3. Därför är det bra om alla, som Peter skriver, går in i sin kontrollpanel och kollar igenom alla avdelningar. Tidszonen ändrar ni i Din Kontrollpanel => Kontoalternativ => Tidszon, ändra den till 0 för att det skall bli rätt.

Tack Jocke. (det där med Fredrik och Dudde)

I min Kontrollpanel på Tidzon står det GMT 01:00. Amsterdam osv. I min Kontollpanel här iforumer har jag ändrat det från -23 till 0. MEN kolackan där går tyvärr fel, en timma för fort.

Det gjorde den där digital klockan som står över Peters inlägg, en timma för fort.  Är det min klocka som går FEL?? ? eller?? ?

Min klocka på min dator är nu exakt (sekunderna eller minuterna kan ju inte stämma exakt med era, men kolla timmen)    18:23

Nu står timmen en timma fför fort va? (kan inte se här)

Jag kom på en till grej. När man tar Redigera eller Quote blir TExten så himla stor räcker det inte med den lila texten som det var i Ikonborad 2

OBS Detta meddelande kanska passar bättre i ett annat ämne

:)

Quote from Fredrik, posted on Okt. 30 2001,18:21

Nu står timmen en timma fför fort va? (kan inte se här)

Jag kom på en till grej. När man tar Redigera eller Quote blir TExten så himla stor räcker det inte med den lila texten som det var i Ikonborad 2

OBS Detta meddelande kanska passar bättre i ett annat ämne

:)

Tiderna stämmer bra för mig. Jag skrev precis ett inlägg och det blev stämplat med 22:52 och min klocka i datorn är nu 22:58. I min dator har jag tidszon GMT +1 och här i forumet så står den på 0. Kolla igen så att du har 0 i Din Kontrollpanel.

Din datorklocka har inget att göra med klockan i forumet, det styrs av servern som sidan ligger på.

Är det fler som har stor text när ni citerar eller redigerar? Jag har normaltext, 12px tror jag det är.

Fredrik menar nog att den "citerade" texten är lika stor som den egna texten.

En sak till: hur går det med alla Avatars och animationer för er som har modem? Om det går långsamt så tycker jag att vi skippar åtminstone animationer och egna avatars. Jag vet hur jobbigt det är att sitta och vänta på en sida i 17 minuter.

Fredrik menar nog att den "citerade" texten är lika stor som den egna texten.
Ok, då fattar jag :)

En sak till: hur går det med alla Avatars och animationer för er som har modem? Om det går långsamt så tycker jag att vi skippar åtminstone animationer och egna avatars. Jag vet hur jobbigt det är att sitta och vänta på en sida i 17 minuter.

Jag är medveten om att detta kan bli ett problem och jag har försökt att optimera alla bilder så att dom är så små som möjligt. Jag har planerat att gå över alla avatarer och optimera dom lite mer, det går alltid att få bort 1Kb lite här och var ;)

Detta är Fredriks och Davids (Dudde) nya gemensamma anv.:)

Alltså Fredrik och Dudde anv:na gäller inte (de finns fortfarande kvar).

Detta gör att det blir enklare för oss att skriva och skicka meddelanden (annars i vanliga fall hade man varit tvungen och logg ut och logga in osv hela tiden)

Vi skriver detta meddelande i detta ämne för att det har "hammnat" här

Captain Proton=Fredrik

Picard=Dudde

Quote from Janson, posted on Okt. 31 2001,20:18

När jag redan har läst alla svaren i ett ämne, så har ämnet ändå en ikon som talar om att där finns olästa svar. Så var det inte innan, men nu är det så. ???

Jag har samma problem, vilken webb-läsare har du?

i medlems listan fins det medlems nivåer men det konstiga är att forum ledarna peter och quiet är nivå 1 medans jag är nivå 6 de är högre rankade än jag och har skrivit fler inläg än jag men ändå... nu får nogon förklara för mig. ska det vara så??? eller är det något fel???

De där vita "Quote"-rutorna ställer till en del trubbel, i Jockes ovanstående inlägg (31 okt. 10.30) kan jag inte läsa delar av det han själv skrivit, det faller utanför ramarna.
Jag vet att iB 3 visas bra och ibland mindre bra i Netscape, tyvärr så är det så att iB 3 är optimerat för Internet Explorer, men jag vet att dom arbetar med problemt och jag skall själv kolla om jag kan göra något, det har med stilmallen att göra. (hoppas du kan läsa detta Quiet)

När jag redan har läst alla svaren i ett ämne, så har ämnet ändå en ikon som talar om att där finns olästa svar. Så var det inte innan, men nu är det så.

Detta är oxå en bugg som dom arbetar med, som har med cookies att göra. Jag föreslår att ni testar med att klicka på ' Radera kakorna (cookies) som detta forum använder' länken som finns längst ner på forumets huvudsida och ibland så hjälper det att starta om webbläsaren. Annars så går det ju oxå bra att titta på datumet :sarcasm:

Jag har testat att ladda in denna sidan i webbläsaren utan att ha den i cachen och tog det ca 25 sekunder och det är ju inte så illa, jag har ett 56.6 modem. Ligger den i cachen så går det betydligt fortare.

Guest
This topic is now closed to further replies.

• Create New...