Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

• Svar 151
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Postad

Quote from Archangels, posted on Okt. 31 2001,22:31

i medlems listan fins det medlems nivåer men det konstiga är att forum ledarna peter och quiet är nivå 1 medans jag är nivå 6 de är högre rankade än jag och har skrivit fler inläg än jag men ändå... nu får nogon förklara för mig. ska det vara så??? eller är det något fel???

Ja det kan jag förklara. Peter och Quiet är forumledare och har därför ranken Admiral och är inte med i det automatiska rankningssystemet. Tex så har jag ranken Fleet Admiral, men har fortfarande medlemsnivå 1. Jag skall kolla på detta och se om vi kan få en högre medlemsnivå. :)

Postad

Quote from Peter, posted on Nov. 01 2001,08:39

Jag har använt exempelvis NC 6.1 och den har fungerat bra.

Eftersom NN 6.1 använder Mozilla motorn, så skall det inte vara några problem. Det är nog NN 4.x som har flest problem. Jag vet inte hur det är med Opera. Tänk om alla som gör webbläsare kunde hålla sig till samma standard, men nej då alla ska såklart använda olika  ;)

Postad

Det funkar helt ok i opera. Det är bara att det "hänger" sig ibland när man skriver inlägg. Det är därför jag har postat två inlägg på raken några gånger. Annars funkar det perfa! :D

Postad

Quote from Jocke, posted on Okt. 31 2001,22:40

När jag redan har läst alla svaren i ett ämne, så har ämnet ändå en ikon som talar om att där finns olästa svar. Så var det inte innan, men nu är det så.

Detta är oxå en bugg som dom arbetar med, som har med cookies att göra. Jag föreslår att ni testar med att klicka på ' Radera kakorna (cookies) som detta forum använder' länken som finns längst ner på forumets huvudsida och ibland så hjälper det att starta om webbläsaren. Annars så går det ju oxå bra att titta på datumet :sarcasm:

Nu har jag testat både NC 4,7 och IE 4,01... samma problem i båda programmen. Det hjälper inte att starta om programmen.

Ska testa cookie-jar grejen. ;)

Postad

Quote from Jocke, posted on Okt. 31 2001,22:40

När jag redan har läst alla svaren i ett ämne, så har ämnet ändå en ikon som talar om att där finns olästa svar. Så var det inte innan, men nu är det så.

Detta är oxå en bugg som dom arbetar med, som har med cookies att göra. Jag föreslår att ni testar med att klicka på ' Radera kakorna (cookies) som detta forum använder' länken som finns längst ner på forumets huvudsida och ibland så hjälper det att starta om webbläsaren. Annars så går det ju oxå bra att titta på datumet :sarcasm:

Jag har testat att ladda in denna sidan i webbläsaren utan att ha den i cachen och tog det ca 25 sekunder och det är ju inte så illa, jag har ett 56.6 modem. Ligger den i cachen så går det betydligt fortare.

Nu funkar det perfa. :)

Postad

Quote from Quiet, posted on Nov. 02 2001,12:42

Nu funkar det perfa. :)

Bra :D Det kan hända att det var kvar lite info från Ikonboard 2 i din kaka och det stör kakan för Ikonboard 3. Vem vet, fint att det löste sig.

Postad

Detta är väldigt konstigt.

Om vi säger att jag skriver ett ord med mellanslag fast utan att jag ändrar något innan blir dett så här:

jag gillar Star Trek Voyager Databas

Det gick ju bra, men om vi säger att: Jag vill ha ett  "älskar" istället för gillar blir det så här

jag älskar Star Trek Voyager Databas

det gick ju bra!!!???

DEt är något Xtremt fel här (detta är väldigt svårt att förklara)

Felet ligger i texten. (hittils har det bara hänt i "serierna"

Om jag skriven en text om att jag gillar Tuvok tex. Men jag kommer på att jag vill lägga till Doktorn i mitten.

Då när jag skriver skrivs texten "över" Tuvoks

Bokstäverna ersätter varan liksom.

Detta låter knäppt men det är sant. (det kanske bara funkar i vissa ämnen. Ett som jag är säker på är " Den coolaste Skådespåelaren"

Texten här uppe (i början) =>, den var för att vissa er vad som hände och hur det blev , men det funkade inte.

Fredrik

Detta är så konstigt. Jag var just där i " den coolaste Skådespelarnen" men då funkar allt som vanligt

Detta lila problem har tytp dyk upp för mig ungefär 5 - 10 ggr SEDAN det nya ikonboard 3 installerades.

Jag kan leva med problemet men jag skulle gärna veta vad det kommer ifrån. Det ända man kan göra är att

sudda ut allt som var efter där man ska skriva och skriva om det.

Postad

Nu fattar jag inte riktigt vad du menar?

Använder du 'Förhandsgranska inlägg' när du skriver inlägg eller redigerar du ditt inlägg?

Är det någon annan som har råkat ut för detta och kan förklara lite bättre?

Postad

Wrogie: Jag tror minsann att du har varit på pillat på Insert-knappen på tangentbordet. Testa om det händer i andra program också. Om det är så, tryck på insert en gång och se om det blir likadant. Textrutan man skriver har nämligen inget direkt med Iconboard 3 att göra, det är webläsarens egna...

Postad

Att det kanske inte har med Ikonboad att göra kan jag förstå , men det händer "inget" i Tex Word

Det verka bara var i weebläsaren:

Nu skriver jag Detta:

Jag gillar star trek voyager

nu vill jag ha in ordet : och min bror då blir det så här

Jag och min bror rek voyager

TACK FÖR HJÄLPENNNN!!!!

Fredrik

Postad

Samma sak har hänt mig också, men frågan är om jag har en sådan knapp på mitt tangentbord. :!!!:  Har ingen aning.

Föresten; Jocke, problemet med de vita Quote-rutorna och text som försvinner är tillbaka, i forumet "Forumledare"...???

Postad

Quote from Janson, posted on Nov. 04 2001,12:38

Kan man inte "markera alla svar som lästa" eller nåt???? (Har fortfarande problem med "nytt inlägg" ikonerna)

Jo då, längst ner på huvudsidan så hittar du länken "Markera alla inlägg som lästa" :sigh:

Postad

Att det alltid ligger högst upp, även att det inte är det ämnet som ändrades senast. T.ex. "Voyager på SVT" ligger alltid högst upp. Har jag rätt? Kan man isåfall "nåla fast" ett ämne längst ner på listan? ;)

Postad

Ja du har rätt mumle ett "Fastnålat" ämne ligger alltid högst upp i forumet, i andra forum så kan det även kallas "Klistrad", det heter "Pinned" på engelska, och nej man kan inte nåla fast det längst ner.

Postad

...sen kom jag på en grej till.....

Jag kollade i "Din Kontrollpanel" och på E-post inställningar finns det nåt med ..."e-post..." där stog det......

"skicka mig alla uppgraderingar som ges adminen eller nåt. va e de??

Sen under Forum inställningar står det Ikludera en kopia nånrning förklara det och inte fören det är klart är jag nöj. :)

Proton

Postad

oj oj oj....fförlåt mig, inlägget där uppe "prenumerera på ett ämne" har aldrig funnits från och med nu. Jag hitta hjälpfilen.

..jag var väl i andra tankar... :(

Proton

Postad

Citat från Quiet, skickad Nov. 03 2001,16:22

Föresten; Jocke, problemet med de vita Quote-rutorna och text som försvinner är tillbaka, i forumet "Forumledare"...???

det problemet råkade jag ut för i PM oxå...

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.

• Skapa nytt...