Jocke Postad 14 November, 2001 Författare Rapport Postad 14 November, 2001 Citat från Wrogie, skickad Nov. 13 2001,16:26På Databasen finns inte den nya trailern. Finns det ingen trailer med Dark Frontier?? Jag brukar ladda ner alla trailers så jag vill gärna ha den. Bara undrar?? Proton Jo visst finns det en Dark Frontier trailer, det är bara jag som har glömt att ladda upp den. Förlåt mig, men nu finns den där, snart ...
Wrogie Postad 14 November, 2001 Rapport Postad 14 November, 2001 Det gör inget, men, filhämting hackade sig när det var EN sekund kvar. Proton
Janson Postad 26 November, 2001 Rapport Postad 26 November, 2001 Jag kunde inte rösta i röstningen "den coolaste arten". Jag kom till en sida där det stod att jag inte kunde rösta och att jag var inloggad som Janson. (Jag har inte röstat i ämnet innan)
Jocke Postad 26 November, 2001 Författare Rapport Postad 26 November, 2001 Jag kunde inte rösta i röstningen "den coolaste arten". Jag kom till en sida där det stod att jag inte kunde rösta och att jag var inloggad som Janson. (Jag har inte röstat i ämnet innan) Testa igen, nu ska du kunna rösta. Om det inte funkar så kan du väll skicka mig ett meddelande.
Quiet Postad 27 November, 2001 Rapport Postad 27 November, 2001 Är det bara jag som läser inläggen i forat i dels Times new roman, dels i vanliga Verdana? ???
Jocke Postad 27 November, 2001 Författare Rapport Postad 27 November, 2001 Är det bara jag som läser inläggen i forat i dels Times new roman, dels i vanliga Verdana? ??? Menar du att texten har svart färg och mindre storlek, som texten under citatet i mitt senaste inlägg i detta ämne? Det beror i sådana fall på att det är något fel i HTML koden, jag har letat efter det men kan inte se var problemet ligger, tyvärr. Jag ska fortsätta att leta och se om jag kan hitta det.
Quiet Postad 27 November, 2001 Rapport Postad 27 November, 2001 Ok, jag får förklara lite närmare. Verdana (Som helt plötsligt blev grå text.) Times New Roman (Svart text.) Det gör ju egentligen inget, men det ser lite knasigt ut.
ENEMiX Postad 27 November, 2001 Rapport Postad 27 November, 2001 har oxå upptäckt detta... inte på min dator... men på en kompis dator... och ett bibliotek som jag var på... verkar som om vissa konfigurationer inte riktigt funkar med forumets fonter... kan kanske ha att göra med vilka fonter man har installerade... vissa os kanske inte har riktigt truetype-verdana och ersätter obefintliga storlekar med tnr *vild gissning*... sen stör jag mig på att ordet new alltid ska markeras så starkt... går inte det att göra nåt åt...? (har jag hallisar eller...? när jag skickade inlägget blev ordet new i quiets inlägg normalt igen... hmm... förklaring...? nån?)
Jocke Postad 27 November, 2001 Författare Rapport Postad 27 November, 2001 har oxå upptäckt detta... inte på min dator... men på en kompis dator... och ett bibliotek som jag var på... verkar som om vissa konfigurationer inte riktigt funkar med forumets fonter... kan kanske ha att göra med vilka fonter man har installerade... vissa os kanske inte har riktigt truetype-verdana och ersätter obefintliga storlekar med tnr *vild gissning*...Stilmallen använder dessa tre teckensnitt: Verdana, Arial och sans-serif. sans-serif är ett sk generisk teckensnitt så alla ska kunna se den. Jag vet tyvärr inte varför Times New Roman dyker upp ibland. sen stör jag mig på att ordet new alltid ska markeras så starkt... går inte det att göra nåt åt...? (har jag hallisar eller...? när jag skickade inlägget blev ordet new i quiets inlägg normalt igen... hmm... förklaring...? nån?) Jag vet tyvärr inte vad du pratar om, det har jag aldrig märkt. Vilken webbläsare använder du? Verdana (Som helt plötsligt blev grå text.) Jag håller på att testa lite olika inställningar i stillmallen, därför kan det ändras lite här och var.
Jocke Postad 27 November, 2001 Författare Rapport Postad 27 November, 2001 Quiet, ser det bättre ut nu? Jag tror jag hittade felen i stilmallen Ikonboard programmeraren hade glömt att lägga till ";" på vissa ställen. Det ser även mycket bättre ut i NN 6.x och Mozilla.
Quiet Postad 27 November, 2001 Rapport Postad 27 November, 2001 Nepp, ingen förändring. Men jag kan liksom leva med det, jag orkar inte fippla med fler webläsare som det är nu.
Quiet Postad 28 November, 2001 Rapport Postad 28 November, 2001 Vad nu? Alla trådar blev vita! och citaten försvann...
Jocke Postad 28 November, 2001 Författare Rapport Postad 28 November, 2001 Ingen fara! Det är bara jag som testar lite saker med stilmallen.
Quiet Postad 28 November, 2001 Rapport Postad 28 November, 2001 Ok. *Pustar ut* fast de vita trådarna var riktigt fräcka. ;) Men nu blev allt svart istället... Även allt det ljusblå. Coolt! Jag skulle gärna surfa på forat i IE, men mitt befintliga program töntar sig bigtime. Så det skulle innebära mindre tid här. NC är i alla fall stabilt.
Jocke Postad 28 November, 2001 Författare Rapport Postad 28 November, 2001 Ok, det förstår jag. Hur gick det med Mozilla då eller kanske Netscape 6? I dom två så ser forumet rätt så normalt ut. Jag har verkligen försökt få forumet att se bra ut i NN 4.x, jag trodde jag hade lyckats, men det hade jag visst inte Den bisstra sanningen är att NN 4.x inte stöder dagens internet och därför inte detta forum som använder stilmallar och java.
ENEMiX Postad 28 November, 2001 Rapport Postad 28 November, 2001 sen stör jag mig på att ordet new alltid ska markeras så starkt... går inte det att göra nåt åt...? (har jag hallisar eller...? när jag skickade inlägget blev ordet new i quiets inlägg normalt igen... hmm... förklaring...? nån?) Jag vet tyvärr inte vad du pratar om, det har jag aldrig märkt. Vilken webbläsare använder du? hmm... jag använder IE 6... och just nu ser jag inga såna "new", men det händer ibland... Jag skulle gärna surfa på forat i IE, men mitt befintliga program töntar sig bigtime. Så det skulle innebära mindre tid här. NC är i alla fall stabilt.prova Opera annars, de har ju en version för mac oxå... och den ska funka rätt bra vad jag hört... Jag har verkligen försökt få forumet att se bra ut i NN 4.x, jag trodde jag hade lyckats, men det hade jag visst inte Den bisstra sanningen är att NN 4.x inte stöder dagens internet och därför inte detta forum som använder stilmallar och java. grejen e snarare att NN 4.x bara stöder en del css-attribut, men långt ifrån alla... och för det mesta så brukar enkla saker, som vilken teckensnitt som ska användas var, funka rätt ok... och inte för att märka ord, men det är skillnad på java och javascript... java stöds utan problem i NN, men javascript är det lite si och så med... sen så är det faktiskt så att i princip allt funkar i IE... bara man skriver ungefär rätt så blir det bra... vilket e synd eftersom allt fler fuskar och skriver felaktig kod... som sedan bara funkar ordentligt i just IE eftersom andra webläsare är mer kräsna med att koden ska vara korrekt...
Jocke Postad 28 November, 2001 Författare Rapport Postad 28 November, 2001 grejen e snarare att NN 4.x bara stöder en del css-attribut, men långt ifrån alla... och för det mesta så brukar enkla saker, som vilken teckensnitt som ska användas var, funka rätt ok...Det var precis det jag menade med att "NN 4.x inte stöder dagens internet". Tex så är NN 4 väldigt dålig när man använder HTML taggen , som är väldigt vanlig när man jobbar med CSS. och inte för att märka ord, men det är skillnad på java och javascript... java stöds utan problem i NN, men javascript är det lite si och så med... Förlåt mig, jag menade javascript. Det dumma med NN 4 är att om man stänger av javascript så stänger man även av CSS. Varför ???
Quiet Postad 28 November, 2001 Rapport Postad 28 November, 2001 Snälla! NC 4.x (inte NN). (F´låt, jag var bara tvungen.) Men jag förstår ju vad som skrivs, och iom att mitt IE inte vill funka så får det se ut som det gör. Jag orkar bara inte med att köra 3 webläsare samtidigt. Antagligen orkar inte min dator det heller.
Jocke Postad 28 November, 2001 Författare Rapport Postad 28 November, 2001 Snälla! NC 4.x (inte NN). (F´låt, jag var bara tvungen.) Jag skriver NN 4.x eftersom webbläsaren heter Netscape Navigator och hela paketet med webbläsare, e-post och nyhetsläsare m.m. kallas för Netscape Communicator.
Quiet Postad 29 November, 2001 Rapport Postad 29 November, 2001 Nu surfar jag i IE 4.01. Allt blir himla mycket snyggare. Raden under inläggen med "rapportera fel till forumledarna" är inte alls lika stora, inkonerna ligger snyggt och prydligt i sina rutor och avatarerna är helt plötsligt begripliga. Och texterna är i Verdana allihopa. Jag ska försöka surfa i IE så mycket jag kan härdanefter.
ENEMiX Postad 29 November, 2001 Rapport Postad 29 November, 2001 okej... ett problem kvar då... ordet "new"... inte alltid... men lite då och då... när jag går in på en tråd... och någon har skrivit ordet "new" nånstans så blir det i rött och fetstil... som om forum-motorn försöker dra uppmärksamheten åt detta magiska ord... oavsett vad texten handlar om i övrigt och oavsett vem som skrivit... men antingen så är alla "new" på hela sidan i röd fet stil eller så är de inte det... ca 50/50... och jag kan inte sluta undra vad det beror på... nån mer som märkt detta...? jag kör f ö IE6 under WinXP för den som undrar...
Mikael Postad 3 December, 2001 Rapport Postad 3 December, 2001 Bra fråga, så vitt jag vet går det inte?
Jocke Postad 3 December, 2001 Författare Rapport Postad 3 December, 2001 Vill ni ni ändra erat användarnamn så kan be mig via meddelanden eller e-post, så ändrar jag det. (Jag föredrar att ni skickar ett meddelande) Pelle28k, kolla din e-post, jag har skickat ett brev.
nx01 Postad 13 December, 2001 Rapport Postad 13 December, 2001 hmmm.... vad hände med tavlan/boaden egentligen....känns som om den fortfarande funkar lite konstigt.
Rekommenderade inlägg