Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postad
hmmm.... vad hände med tavlan/boaden egentligen....känns som om den fortfarande funkar lite konstigt.

Ta en titt i "Meddelanden". Där hittar du svaret. Vad är det som känns konstigt?

• Svar 151
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Postad

Vill ogärna avbryta er diskussion, men jag har en fråga.

Varför kommer en del inlägg som man skriver i två kopior??

Det är lite störande.

T.ex. inne där man kan skriva vad man tycker om avsnitten så blev det så för mig.

Dumt är vad det är..... :angry:

Postad
Vill ogärna avbryta er diskussion, men jag har en fråga.

Varför kommer en del inlägg som man skriver i två kopior??

Det är lite störande.

T.ex. inne där man kan skriva vad man tycker om avsnitten så blev det så för mig.

Dumt är vad det är..... :angry:

Antagligen så beror det på, som Quiet säger, att du råkar trycka två ggr på skicka knappen eller att du trycker på stopp precis när ditt inlägg håller på att skickas och sen går tillbaka. Jag har själv aldrig råkat ut för det, så det är svårt att säga precis vad det beror på.

Postad
Det är kanske så här:

Commander Jennie skrev ett inlägg den 30 november, men någon röstade den 16 december. Kan det inte vara så?

Japp, det är precis så det är. Kanske lite missvisande, men så fungerar det.

Postad

med risk för att vara tjatig:

dessa rödmarkerade fetstilta new börjar gå mig på nerverna något... nån som känner igen fenomenet...?

(obs! ordet ovan är fejkat bara för att visa hur det ser ut)

Postad
med risk för att vara tjatig:

dessa rödmarkerade fetstilta new börjar gå mig på nerverna något... nån som känner igen fenomenet...?

(obs! ordet ovan är fejkat bara för att visa hur det ser ut)

Det enda gång som jag vet att texten blir fet och röd är när man använder sökfunktionen. Söker man efter ordet "new", så kommer det att markeras med fetstil och rödfärg i alla inlägg där sökmotorn hittar ordet. Jag har aldrig sett det i ett vanligt ämne. Det är inte så att du har råkat ut för detta när du har använt sökfunktionen (troligtvis inte, men man kan ju alltid försöka ;) ) ? Är det någon annan som råkar ut för detta så får ni gärna svara i detta ämne.

Detta låter väldigt mysko. Jag har heller inte läst, i Ikonboards support forum,  att någon annan har råkat ut för en sådan här bugg.

Postad
...man använder sökfunktionen. Söker man efter ordet "new", så kommer det att markeras med fetstil och rödfärg i alla inlägg där sökmotorn hittar ordet. Jag har aldrig sett det i ett vanligt ämne. Det är inte så att du har råkat ut för detta när du har använt sökfunktionen...

det förklarar ju en del...

"Nya inlägg" högst upp använder ju sökfunktionen och då kanske den gör en specialsökning som omfattar ordet "new" och rödmarkerar det...

där har vi nog lösningen på detta...

sen finns det sedan nåra dar tebax ett nytt problem som irriterar mig ännu mer... hmm... det var inget... ser fixat ut nu...

Postad

Jag har en fråga rörande funktionen "Markera alla inlägg som lästa" som finns på huvudsidan. Den fungerar, det är inte det saken handlar om, men resultatet ser lite olika ut beroende på om man använder IE eller NC.

IE: Klicka på "Markera alla...". Sidan laddas om men symbolerna "Visa nya inlägg" finns fortfarande kvar. Jag trodde då att servern inte hade fattat vad jag begärt, men det hjälper inte att göra om proceduren. Nästa gång jag går in på sidan (efter en timme eller så), är det symbolerna "Inga nya inlägg" som finns i stället. Det tar alltså en stund.

NC: Klicka på "Markera alla...". Sidan laddas om och symbolerna "Inga nya inlägg" syns nu. (Som det skall vara)

Postad
IE: Klicka på "Markera alla...". Sidan laddas om men symbolerna "Visa nya inlägg" finns fortfarande kvar. Jag trodde då att servern inte hade fattat vad jag begärt, men det hjälper inte att göra om proceduren. Nästa gång jag går in på sidan (efter en timme eller så), är det symbolerna "Inga nya inlägg" som finns i stället. Det tar alltså en stund.

jag har inte stött på det problemet, inte i IE6 iaf... samma resultat som du rapporterar med NC... däremot så om man lämnar sajten och går in igen efter ett par timmar så står det "inga nya inlägg" (förutsatt att ingen skrivit nåt under tiden) oavsett om man klickat på länken eller inte...

vilken IE-version kör du?

Postad

Jag använder IE 5.00.2014.0216, 40-bitars kryptering. (Det är på jobbet jag använder den, så det är inget stort problem. Egentligen inget problem alls, enbart en notering jag gjort.

Postad
Jag har en fråga rörande funktionen "Markera alla inlägg som lästa" som finns på huvudsidan. Den fungerar, det är inte det saken handlar om, men resultatet ser lite olika ut beroende på om man använder IE eller NC.

NC: Klicka på "Markera alla...". Sidan laddas om och symbolerna "Inga nya inlägg" syns nu. (Som det skall vara)

Denna funktion använder cookies, så när du avslutar din webbläsare så nollställs cookien, det har inget med servern att göra, utan det är cookien som du har lokalt som avgör detta. Du ska inte behöve starta om webbläsaren. Jag testade precis och det funkar bra i IE 6.

Testa nästa gång att avsluta IE och sen direkt igen starta om den, då skall det funka (hoppas jag ;) )

Postad
...man använder sökfunktionen. Söker man efter ordet "new", så kommer det att markeras med fetstil och rödfärg i alla inlägg där sökmotorn hittar ordet. Jag har aldrig sett det i ett vanligt ämne. Det är inte så att du har råkat ut för detta när du har använt sökfunktionen...

det förklarar ju en del...

"Nya inlägg" högst upp använder ju sökfunktionen och då kanske den gör en specialsökning som omfattar ordet "new" och rödmarkerar det...

där har vi nog lösningen på detta...

sen finns det sedan nåra dar tebax ett nytt problem som irriterar mig ännu mer... hmm... det var inget... ser fixat ut nu...

Ok, då hade jag rätt ändå hehehe ;)

Det är ju mysko att den markerar ordet "new" på det viset, men funktionen är väll byggd så.

Postad

hmm... tydligen inte fixat än...

när jag har olästa meddelanden i inkorgen så blir tabellcellerna högst upp på sidan (de som omfattar "Nya inlägg"-länken och "Din meddelandelåda")ca 200-300 pixlar höga...

det e lite störande med tanke på att de tar upp halva skärmen... nån mer som har detta problem?

Postad

hmm... tydligen inte fixat än...

när jag har olästa meddelanden i inkorgen så blir tabellcellerna högst upp på sidan (de som omfattar "Nya inlägg"-länken och "Din meddelandelåda")ca 200-300 pixlar höga...

det e lite störande med tanke på att de tar upp halva skärmen... nån mer som har detta problem?

Vilken webbläsare använder du?, har du testat att ladda om sidan?

Postad

blir så med både ie6 och opera...

kolla dessa skärmdumpar:

Internet Explorer 6

Opera 5.12

det verkar vara så att bilden mellan sektionerna är en gif-bild, men att den av någon anledning identifieras som en flash-animation och därför inte kan visas riktigt...

men varför skulle det isf bara hända när man har nya meddelanden...?

Postad

blir så med både ie6 och opera...

kolla dessa skärmdumpar:

Internet Explorer 6

Opera 5.12

det verkar vara så att bilden mellan sektionerna är en gif-bild, men att den av någon anledning identifieras som en flash-animation och därför inte kan visas riktigt...

men varför skulle det isf bara hända när man har nya meddelanden...?

Jag lyckades återskapa felet och fixade det. Testa igen så får du se om det ser bättre ut.

• 2 veckor senare...
Postad

Tänkte fråga var tusan jag ändrar min signatur? Jag hittar det inte... :(

EDIT: Jag hittade det precis, så ni behöver inte beskriva det för mig... Tack ändå för visat intresse.

EDIT2: Klockan går fel... Jag ändrade första gången vid 23:36, inte vid 00:36.. Kan det vara att servern ligger i en annan tidszon?

Postad

Ute på sidan upptäckte jag nyligen att inne på "avsnitt" så fanns det ett slags betygsystem. Men jag kunde inte se att någon hade satt betyg på nåt ännu.

(det kan ju ha funnits där länge utan att jag har sett det, men jag undrar ändå..)

Är det nytt eller har jag tappat ögonen helt?

Postad
EDIT2: Klockan går fel... Jag ändrade första gången vid 23:36, inte vid 00:36.. Kan det vara att servern ligger i en annan tidszon?

Gå in i Din Kontrollpanel => Kontoalternativ och kolla så att Tidszon står på 0 Timmar. Klockan stämmer för mig.

Postad
Ute på sidan upptäckte jag nyligen att inne på "avsnitt" så fanns det ett slags betygsystem. Men jag kunde inte se att någon hade satt betyg på nåt ännu.

(det kan ju ha funnits där länge utan att jag har sett det, men jag undrar ändå..)

Är det nytt eller har jag tappat ögonen helt?

Woops, det skulle ni ju inte se ;)

Jag har funderat på att lägga till ett betygssystem ett bra tag nu, men jag har ännu inte hittat ett bra sätt att implementera det på, vi får se det kanske dyker upp i framtiden :sly:

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.

• Skapa nytt...