Gå till innehåll
Jello

Sluta skriva skräp!

Rekommenderade inlägg

När man kommer in på forumet och ser att vissa topics ligger högt upp, någon har skrivit något nytt, blir man glad. Men alltför ofta upptäcker man att det nya inlägget inte tillför något nytt till diskussionen alls, utan att det står "jag håller med" eller "jag säger till om jag kommer på något". Ibland kan sådana inlägg vara relevanta men långt ifrån alltid. Det är väldigt irriterande.

Ett skäl till att folk skriver skräp är att man vill öka antalet inlägg och komma uppåt i forum-ST-hierarkin (som jag inte har något emot) så det finns väl inte någon enkel lösning, förutom att uppmana folk: sluta skriva skräp!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag håller med. ;)

Fast samtidigt måste man ju kunna få skriva såna saker också (kanske inte bara "det tycker jag också", men allt behöver ju inte vara jätteavancerat.)

Och hur ska man definiera "skräp" då?

Sånt som jag tycker är viktigt för att föra en diskussion framåt kanske någon annan tycker är helt oviktigt. Då kan det ju bli lite svårt.

För att slippa det här skulle man kunna ha ett OT-ämne (ja, jag vet att detta har varit uppe ett antal gånger redan), men då skulle ju alla som bara vill säga att dom håller med skriva det där. Fast då kan det bli svårt att veta *vad* dom håller med om.. äsch... ingen bra idé...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Visst Jello, jag håller också med dig, och vi forumledare har länge haft detta beteende under uppsikt. Om det ska bli några officiella regler eller ändringar i forumreglerna så tar vi de besluten, och meddelar er.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Håller också med.

Men man kan väl inte förbjuda ifall man vill få fram att man håller med om någons åsikt.

Precis som jag gör nu, och Ella gjorde högre upp på sidan.

Är det så ni menar?

Men jag tycker också att det är störande, särskilt om det är nåt som inte hör till ämnet. (håller med igen)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

I bland kan man skriv jag hållere med men oftast försöker jag skriva något mer på mina inlägg...

Hoppas jag int5e har gjort det så ofta att nån har blivit iritead på mig... ifall jag har gjort det så ber jag så hemskt mycket om ursäkta.... och ska isåfall försök att inte göra det igen... :(

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Lis@> nej, det är klart att man ska få hålla med om en åsikt, men jag tycker det är roligare att läsa saker som jag kan diskutera vidare på, annars ligger det inte så stort värde i det. både ditt och ellas inlägg på denna topic går ju att diskutera vidare och tillför någonting även om ni håller med.

Lind> det var absolut inte riktat mot dig eller någon annan, bara rent allmänt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Om jag har skrivit håller med för ofta så är jag ledsen o m jag irriterat någon men jag tycker faktiskt att man får åsikt om något och  någon annan håller med. Sen får det ju inte förstås bli förofta som om inte har någon annan åsikt själv. Annars ha det bra och många Kjamisar!! Ps: Skriver jag hållr med för ofta?? :cool:  :cool:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det här är ett forum och inte en chatt, därför är det bra om ni kan hålla nere de kortare inläggen av slaget, "ok", "bra", "jag fattar", "håller med" och liknande. Det är absolut ingen som stoppar er från att skriva era egna åsikter och funderingar, det viktiga är väll att dom tillför något till diskussionen.

Om ni inte har gjort det redan, så ber jag er att läsa igenom forumreglerna.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Lis@> nej, det är klart att man ska få hålla med om en åsikt, men jag tycker det är roligare att läsa saker som jag kan diskutera vidare på, annars ligger det inte så stort värde i det. både ditt och ellas inlägg på denna topic går ju att diskutera vidare och tillför någonting även om ni håller med.

Ok, det tycker jag oxå.

För övrigt känner man nog på själv när det är okej att hålla med, och när det kan irriterade någon.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Jag röstar för åldersgräns på forumet!

Det är inte sjysst mot yngre trekkers och i vilket fall som helst skulle det inte fungera praktiskt. Man kan alltid fejka sin ålder om det skulle behövas.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det är ju otroligt elakt!!  :angry:

Om du skulle vara under den tänkta åldersgränsen skulle du nog inte säga så.

Och bara för att man är yngre så behöver man inte vara till besvär (det kan alla vara, äldre och yngre).

Tycker att det börjar bli väldigt mycket diskriminering här i forat, först så är st är killserie och nu börjas det om att man inte borde få vara här för att man råkar vara född några år senare ...

Det är folk med fördomar som borde förvisas istället.  :sly:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag tycker att de är en helt idiotisk grej att vilja införa åldersgräns...

Ska man då oxå ha obligatoriskt leg-kontroll...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Håller med Lis@, helt klart. Det finns inget barnförbjudet med att diskutera på ett Star Trek forum. Och om vi ska stänga ute yngre människor för att de "stör" så kanske vi ska börja slänga ut andra också, som säger olämpliga saker.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Okej, nu tycker jag att stäningen börjar bli lite väl hetsk.

Om någon skulle införa ändrade forumregler så är det vi forumledare som gör det. Och som det ser ut nu så har vi inte en tanke på att införa några restriktioner.

Till sist; fall inte i graven ni grävt åt andra, akta er för personangrepp.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Någon åldersgräns kommer aldrig att införas här på forumet, det garanterar jag.

När det gäller personangrepp så läs detta:

Ingen medlem eller forumledare/adminstratör får offentligt attackera en annan medlem eller forumledare/adminstratör. En personlig attack definieras som personlig, ras-, folkgrupps- och/eller könsbaserad förolämpning, förtal eller hånfull kommentar. Alla klagomål skall förmedlas till en forumledare/adminstratör privat via meddelande och/eller e-post.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Någon åldersgräns kommer aldrig att införas här på forumet, det garanterar jag.

När det gäller personangrepp så läs detta:

Ingen medlem eller forumledare/adminstratör får offentligt attackera en annan medlem eller forumledare/adminstratör. En personlig attack definieras som personlig, ras-, folkgrupps- och/eller könsbaserad förolämpning, förtal eller hånfull kommentar. Alla klagomål skall förmedlas till en forumledare/adminstratör privat via meddelande och/eller e-post.

Mycket bra! Jag och Comander Jennie e 12 år båda, fast vi är inte yngst..jag ska nog inte säga vem det är, personen får avslöja sig själv. Precis som någon sa: att bara för att man är lite ygnre än andra, behöver man inte vara puckad eller så. Om man slänger ut dom yngre så kan man lika gärna slänga ut dom andra OCKSÅ.

Proton

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag håller helt med.

Samtidigt måste jag säga att det är skönt att inte vara yngst längre!  :)

När jag började gilla Star Trek och hittade andra fans att prata med så var jag yngst (en tjej var några månader yngre, men vi var ju inne på samma år), och det märktes faktiskt att en del ??ldre tyckte att bara för att man är ung så har man inget vettigt att säga.

Därför är det egentligen roligare att inte säga hur gammal man är, utan låta andra bilda sig en egen uppfattning :)

Måste ju säga att jag knappt har en aning om hur gamla folk är här...

Det är iaf jättebra att åldersgräns här aldrig kommer att hända! (underlig mening kanske...)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

En sak som jag irriterar mig på är alla citat överallt.

Om ni ska citera i ett inlägg, kan ni inte bara citera en person då? Det är lite jobbigt med 18 vita rutor i ett inlägg där det ändå bara kommer ett "jag håller med dig, -----".

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Quiet

typ så eller. I den förra version så var citera texten mindre. Allstå 12 rutor i denna version var ca 8 rutor där om jag inte minns fel. Den texten "behöver" inte vara så stor, den kan ju vara lite mindre.

När jag citerar brukar jag inte ha allt tid i världen utan bara en liten stund och på den stunden ska jag föra allt känns det som...så jag hinner inte alltid ändra citatet till något smartare och kortare...

Proton

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
..så jag hinner inte alltid ändra citatet till något smartare och kortare...

Jag menade inte bara dig, utan alla som citerar en massa inlägg, för att sedan ändå inte tillföra något till diskussionen.

Ett tips till alla:

förhandsgranska inlägget åtminstone en gång innan ni svarar, på så sätt ser ni hur det kommer att se ut. Jag har skrivit många inlägg som jag sedan förhandsgranskat, bara för att se att inlägget egentligen var väldigt onödigt. Och då har jag kunnat radera det, innan det ligger på forat.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.