Gå till innehåll
the2mas

Scandinavian Sci-Fi, Game & Film Convention 2008

Rekommenderade inlägg

1-2 mars 2008 är Scandinavian Sci-Fi, Game & Film Convention klar att invadera Eriksbergshallen i Göteborg. En mässa som har blivit en viktig begivenhet varje år, med storma mängder spännande produkter att köpa, mycket roligt att titta på, och inte minst en möjlighet att presentera sin förening för alla andra.

I 2007 började Gatekeepers designer att producera posters för mässan i form av matte paintings, och kommer fortsätta göra så i åren som kommer. Motivet är lokalen eller staden mässan hålls i, och inviterade skådespelare (2007 postern ligger fortfarande på deras sida).

MEN för att göra en så stor och detaljerad poster som möjligt är det viktigt med högupplösliga bilder som utgångspunkt, och här måste jag be Göteborgs Trekkers om lite hjälp. Kan nån av er ta bild av Eriksbergshallen? Gärna från andra sidan av vattnet. Då vore jag oerhört tacksam och skickar självklart en poster till den som tar bilden bild jag använder!

http://www.propworld.nu/

Redigerad av the2mas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
ojojoj vi har ju lov då, perfekt, borde försöka få in det i planeringen, vill dit, vill, vill, vill!

Same here! :P Men det är så ***** långt dit! :( typiskt! :(

Jag var på den där förra mässan som finns i länken och där fanns det grejer ska jag säga dig ;)

Redigerad av UFP

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nu finns det lite mer officiell info om mässan i GBG 1-2/3

DATUM: 1 - 2 mars 2008

TID: 10.00 - 18.30

BILJETTER: 100 SEK/dag. Barn (3 - 7 år) 60 SEK/dag. Köpes på plats.

PLATS: Eriksbergshallen, Maskingatan 11, GÖTEBORG

GÄSTER:

Lance Henriksen - AVP, Aliens, Millennium mfl

Linda Blair - Regan i Exorcisten mfl

Kenneth Colley - Admiral Piett i Star Wars

Michael Winslow - Larvelle Jones i Polisskolan

Lawrence Makoare - Lurtz i FOTR samt Witchking / Gothmog i ROTK

Orli Shoshan - Shaak Ti i Star Wars: Episod II & III

Fler gäster kan tillkomma.

För fler uppdateringar se Propworld (arrangörens hemsida).

Redigerad av Tuvok

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Heltuft att "The motormouth" Michael Winslow ska komma :w00t: . Skulle verklingen vilja höra honom på riktigt. Man frågar sig ju om han kommer att göra något framträdande där han visar sin vältränade röst.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det skulle inte förvåna mig om han bjuder på en uppvisning. Till en del gäster brukar dom ju ha en Q&A och om han får en sådan också så kanske han kör lite stand up i samband med det. :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Fortfarande ingen som vill ta en högupplöslig bild av kongressbygget för mig???

Jag vet att många av medlemarna på forumet bor i Gbg. Någon av er måste väll ha tillgång till en hyffsad kamera, och tid att åka och ta ett kort? :huh:

Kom igen och hjälp the2mas nu!!

(Skulle själv hjälpa till om jag bode i närheten av Gbg, men det gör jag inte.)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ah, nu får man chansen igen att träffa Lance Henriksen eftersom han ställde in i sista minuten senast, trevligt! Sen tar jag nog en autograf utav Michael Winslow också, som fan utav Polisskolan filmerna och stand-up entusiast som jag är! Hoppas den återstående gäst blir intressant den med.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
*bump*

En till gäst är nu klar.

Lawrence Makoare. Han är mest känd för sin medverkan i LOTR. Lurtz i FOTR samt Witchking / Gothmog i ROTK.

Det gäller att veta vilka roller han haft i LOTR för man känner sannerligen inte igen honom utan masker :lol:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag vet att han varit jmed på någon av dom tidigare mässorna och att dom som var där sa att ha var stor som ett berg. Håller med dig om att han är svårt att känna igen med tanke på att han i mer eller mindre alla sina roller haft någon form av maskering på sig. :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Michael Winslow ska köra 2 st stand-up konserter den 1-2 Mars (mässodagarna) kl 21 respektive 21:30. Biljetterna har släppts och kan endast köpas på www.ticnet.se, de kostar 220 kr styck.

Har själv beställt mina dagen (och minuten) de släpptes! Ska bli ruskit kul att se honom live.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har undrat ett tag om detta är något som är värt att åka till, finns det en del roliga grejor att handla här eller kan man lika gärna strunta i det och införskaffa det man vill på nätet. Någon?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Har undrat ett tag om detta är något som är värt att åka till, finns det en del roliga grejor att handla här eller kan man lika gärna strunta i det och införskaffa det man vill på nätet. Någon?

Nu är inte jag så mycket för shoping men visst finns det roliga saker att köpa, åtminstonde i stockholm. J.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Michael Winslow ska köra 2 st stand-up konserter den 1-2 Mars (mässodagarna) kl 21 respektive 21:30. Biljetterna har släppts och kan endast köpas på www.ticnet.se, de kostar 220 kr styck.

Har själv beställt mina dagen (och minuten) de släpptes! Ska bli ruskit kul att se honom live.

Det vore något att se. Får kolla om det fins några biljetter kvar. Har aldrig sett honom utanför polisskolan, men om han ger prov på något av den humor han förmedlar där så kommer det att bli bra.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det vore något att se. Får kolla om det fins några biljetter kvar. Har aldrig sett honom utanför polisskolan, men om han ger prov på något av den humor han förmedlar där så kommer det att bli bra.

Det finns enligt ticnet gott om biljetter kvar till båda showerna. Lite exempel på honom på scen kan du få genom youtube.

Här är en favorit, där han driver med Westerns men framförallt Kung Fu filmer, mästerligt!

Del 1:

Del 2:

Del 3:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Han är sannerligen underhållande, och ljud är han enorm på att framställa. Gillar hur han ofta driver med asiatiska kung-fu filmer som är dubbade till engelska. :lol:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Han är sannerligen underhållande, och ljud är han enorm på att framställa. Gillar hur han ofta driver med asiatiska kung-fu filmer som är dubbade till engelska. :lol:

Ja det gör han ju inte minst i Polisskolan filmerna ;) Säg till om du bestämmer dig för att se han live du med!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kom igen nu grabbar o flickor, nu är ju mässan över och vi vill höra hur ni har haft det på mässan :) Håller på o skriver om min helg just nu, läggs upp så fort det är klart! Ingen annan som har något att dela med sig?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Då börjar jag då...

Hade problem att hitta mässhallen i GBG för att det var så värdelöst med skyltar. Men när vi väl kom dit så var det panik, Lance hade börjat sin photosession o jag skulle ju ha ett kort med mig och honom. Köpte biljett, ställde mig i kön och stod några minuter senare face-to-face med mannen själv :o Skakade hand, frågade hur jag mådde och gav min jacka en komplimang, sa att den var cool. Efter fotot tacka jag för mig och så kollade vi runt på mässan lite.

Efter att ha kollat lite så drog vi till Lance som just då hade en kort kö, och fick våra Alien huvuden signerade, småsnackade lite o så. Tackade för oss o gick vidare. Nämnde att ja skulle komma tillbaka senare o köpa foton men var tvungen att lämna alien huvudet i bilen.

Problem... Panik! Michael Winslows flyg var försenat, han kom inte förrän vid 15:00, och hans photosession blev inställ till morgondagen, alltså kunde jag inte fota mig med honom. En kompis fick sin gitarr sjukt coolt signerad av honom iaf, innan han var tvungen att dra vid 16:30 för att han var helt slut, och det syntes. Han hade haft en show i England kl 2 på natten, och knappt sovit något, sen blev ju planet försenat. Då var jag tvungen att stanna kvar en extra dag i GBG, alltså missa skjutsen hem och ta dyrt och segt tåg helt ensam istället.

Gick runt lite på mässan iaf och hittade 4 underbara små grejer. Uhura, Khan & Kirk figurer från Art Asylum toys, Wave One. Kostade endast 50 kr styck istället för de vanliga 190. Tror det beror på att förpackningarna inte var i bästa skick, men det bryr jag mig inte om eftersom de ändå ska öppnas.

Gick sen till Lance, IGEN, småsnackade lite igen och fick 2 autografer till. Lance var sjukt snäll, en av de schystaste & coolaste celebrities jag mött. Tackade för mig igen o gick därifrån efter ett intressant samtal med honom.

Några timmar att döda innan showen börjar stack vi till hotel-baren (samma hotell där showen skulle vara), och vem sitter högst 10 meter från mig o grabbarna? LANCE!! Fan va coolt. Han såg ut att ha roligt. Showen börjar 21:30 och Winslow har nu sovit ruset av sig och är pigg som fan. Showen började och var självklart hur roligt som helst, han körde lite som man sett förut, klassiker om Jimi Hendrix & Stevie Wonder körde han, spot on dessutom! Innan showen sa presentatören att "efter framträdandet kommer Michael Winslow sitta utanför och signera foton" DAGEN ÄR RÄDDAD!!! Jag behöver INTE stanna längre på söndagen för att få snacka med honom och få autografer.

Showen tar slut och han tackade publiken innerligt, han verkar vara väldigt tacksam för sina fans och det är alltd kul att se, ingen diva. Jag får mina grejer signerade & har ett trevligt med Winslow och dagen får sitt slut med lite McDonald's käk på vandrarhemmet.

Måste säga att jag är mycket nöjd över de 2 senaste mässorna sett till Star Trek utbudet, har oftast inte funnits mycket att köpa, men de 2 senaste mässorna har innehållt en massa Star Trek grejer, inte minst coola action figurer!

Riktigt lyckad mässa för min del.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu