Vulcan_Tuvok Posted March 26, 2002 Report Share Posted March 26, 2002 Undrar om grundaren till den här sidan skulle kunna ordna ett Star Trek Quiz någonstans?Med till exempel en Voyager del, en Enterprise del och så vidare. Det skulle vara roligt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Inter Posted March 27, 2002 Report Share Posted March 27, 2002 Ja,det skulle vara kul om dom gjorde! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quiet Posted March 27, 2002 Report Share Posted March 27, 2002 Typ en trivia? (Trivia - en frågesport med en massa trivila frågor som ingen egentligen har nån användning för.) Jocke är den som har sidan, fråga honom. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted March 27, 2002 Report Share Posted March 27, 2002 Jocke har ju varit lite krasslig på sistone, men han dyker nog upp med sina funderingar snart. (Han kan ju inte hålla sig från sajten... :sigh: ) Under tiden kan ni väl gärna utveckla era funderingar (inga exakta frågor/svar), kanske om ni har tips på teman och dylikt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ella Posted March 27, 2002 Report Share Posted March 27, 2002 Det är en kul idé, tycker jag. Ska det vara någon form av pris (typ en banner/bild att sätta på sin hemsida el. liknande) eller att vinnarens namn står på stvoyager.nu:s förstasida (det skulle ju vara lätt att ordna)? Man kan ju ha en ny tävling varannan månad (eller så ofta som någon orkar göra nya frågor)... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Inter Posted March 27, 2002 Report Share Posted March 27, 2002 Jag tycker att det ska så på någon hederslista! Då kan också den som vinner tävlingen få göra frågor till nästa gång, och så håller man på så. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ella Posted March 27, 2002 Report Share Posted March 27, 2002 Tänk om det inte är nån som vill vinna då då? Nej, men allvarligt så var det en bra idé. Det skulle också förhindra att samma person vinner varje gång. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke Posted March 27, 2002 Report Share Posted March 27, 2002 Tyvärr, så känner jag att jag inte har tid att göra något sådant just nu, men är det någon annan som känner sig manad att göra några frågor så kanske jag kan ordna så att det kommer upp på sidan. När det gäller pris så kan jag endast ordna så att vinnarens namn visas på sidan eller som Ella skriver så kanske jag kan ordna något grafiskt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Turambar Posted April 6, 2002 Report Share Posted April 6, 2002 Tyvärr, så känner jag att jag inte har tid att göra något sådant just nu, men är det någon annan som känner sig manad att göra några frågor så kanske jag kan ordna så att det kommer upp på sidan. visst......jag kan skriva lite frågor om Voyager....sen fall dom är bra eller inte vet jag ej Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumle Posted April 6, 2002 Report Share Posted April 6, 2002 För er som vill ha frågesport så har Svenska Trekkers mailinglista en frågesport just nu på deras hemsida (som inte verkar funka), ett annat tips är irc-kanalen #startrek på Undernet, där finns en triviabot med MASSOR med frågor! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vulcan_Tuvok Posted April 11, 2002 Author Report Share Posted April 11, 2002 Tack för att du sa det mumle. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Crayle Posted April 11, 2002 Report Share Posted April 11, 2002 Det finns ett triviaspel (spelautomat) med Star Trek-frågor, den är indelad i TOS, TNG, DS9 & VOY samt skådisar. Något sånt skulle man väl kunna göra? Den hade svårighetsgrad 1-5, 1 var lätt 5 svår sen hade man tre missar dvs svarade man fel 3 gånger så var det game over. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morn Posted April 11, 2002 Report Share Posted April 11, 2002 Det finns ett triviaspel (spelautomat) med Star Trek-frågor, den är indelad i TOS, TNG, DS9 & VOY samt skådisar. Något sånt skulle man väl kunna göra? Den hade svårighetsgrad 1-5, 1 var lätt 5 svår sen hade man tre missar dvs svarade man fel 3 gånger så var det game over. och var hittar man den??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Crayle Posted April 12, 2002 Report Share Posted April 12, 2002 Hmm vet inte var det finns nu det var ett år sedan jag såg det i en Hemköp-butik tror jag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vulcan_Tuvok Posted April 14, 2002 Author Report Share Posted April 14, 2002 Var var den där hem-köp butiken??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts