Jump to content

Frågesport

Recommended Posts

Jocke har ju varit lite krasslig på sistone, men han dyker nog upp med sina funderingar snart. (Han kan ju inte hålla sig från sajten... :sigh: )

Under tiden kan ni väl gärna utveckla era funderingar (inga exakta frågor/svar), kanske om ni har tips på teman och dylikt?

Det är en kul idé, tycker jag.

Ska det vara någon form av pris (typ en banner/bild att sätta på sin hemsida el. liknande) eller att vinnarens namn står på stvoyager.nu:s förstasida (det skulle ju vara lätt att ordna)?

Man kan ju ha en ny tävling varannan månad (eller så ofta som någon orkar göra nya frågor)...

Tyvärr, så känner jag att jag inte har tid att göra något sådant just nu, men är det någon annan som känner sig manad att göra några frågor så kanske jag kan ordna så att det kommer upp på sidan. När det gäller pris så kan jag endast ordna så att vinnarens namn visas på sidan eller som Ella skriver så kanske jag kan ordna något grafiskt.

• 2 weeks later...
Tyvärr, så känner jag att jag inte har tid att göra något sådant just nu, men är det någon annan som känner sig manad att göra några frågor så kanske jag kan ordna så att det kommer upp på sidan.

visst......jag kan skriva lite frågor om Voyager....sen fall dom är bra eller inte vet jag ej

För er som vill ha frågesport så har Svenska Trekkers mailinglista en frågesport just nu på deras hemsida (som inte verkar funka), ett annat tips är irc-kanalen #startrek på Undernet, där finns en triviabot med MASSOR med frågor! :)

Det finns ett triviaspel (spelautomat) med Star Trek-frågor, den är indelad i TOS, TNG, DS9 & VOY samt skådisar. Något sånt skulle man väl kunna göra? Den hade svårighetsgrad 1-5, 1 var lätt 5 svår sen hade man tre missar dvs svarade man fel 3 gånger så var det game over.

Det finns ett triviaspel (spelautomat) med Star Trek-frågor, den är indelad i TOS, TNG, DS9 & VOY samt skådisar. Något sånt skulle man väl kunna göra? Den hade svårighetsgrad 1-5, 1 var lätt 5 svår sen hade man tre missar dvs svarade man fel 3 gånger så var det game over.

och var hittar man den???

• Create New...