Jump to content

Ten Forward

Recommended Posts

Jag tänkte med detta ämne starta en virtuell bar på forumet. Jag tänkte att alla som är inloggade skulle kunna komma hit och snacka om precis vad de känner för, alltså inte nödvändigtvis Star Trek. Det bästa vore ju om forumledarna kunde skapa en permanent chat av detta slag, men tillsvidare kan man ju använda det här ämnet.

Vi hade en chat här tidigare, men den tog Jocke bort pga. för lite användare.

Nu är det ju många fler medlemmar så det kanske skulle funka nu, eller vad säger våra kära forumledare? :)

Från tidigare diskussioner har det ju visat sig att intresset för en chat finns; tyvärr fungerade det ju inte så bra med IRC-chatten... :(

Hursomhelst, jag tycker att en chat skulle vara kul att testa igen, och blir det en flopp den här gången också så har vi iallafall försökt!

Det bästa vore ju om forumledarna kunde skapa en permanent chat av detta slag, men tillsvidare kan man ju använda det här ämnet.

I de här forumen snackar vi Star Trek och Övrig Sci-fi, inget annat. Om vi skulle använda diskussionsforumen som chat skulle det finnas stora risker att resten av diskussionerna inte blev så seriösa.

Som Ella skrev innan, så hade vi en chat ett tag. Men den var extremt lite besökt. Jocke får ta beslutet om han vill lägga till den igen.

Jag får ta och fundera på det här med chatten, i den tidigare så var det i stort sett bara jag som var inne, så jag tyckte inte att det var nån större idé att ha kvar den. Som Quiet skriver så är detta ett Sci-Fi forum och därför ska vi diskutera sådant, men jag skall kolla och se om det finns någon bra chatt att få tag på men jag lovar inget.

När chatten fanns förra gången var det oftast bara en eller två användare aktiva åt gången på forat (om man kollar på framsidan), nu är det väldigt ofta minst fem, sex stycken.

Det skulle troligtvis bli mycket Star Trek & sci-fi i chatten, för intresset för det delas ju av alla här (annars skulle man väl aldrig ens hittat hit?). :)

• 9 months later...

Oj, så denna tråd har inte blivit stängd? :blink: Ja hursomhelst så använder jag aldrig IRC eftersom det verkar "knöligt" och jag orkar inte sätta mig in i det eftersom jag redan är upptagen här, på Lunar, Outpost 10F o.s.v *g* Jag tycker Ten Forward är ett bra namn på en eventuell chat, för det är exakt det som Outpost 10f's Star Trek chatrum heter! Härmapa där :lol: :P

En quickchat vore onekligen intressant, fast svårt då alla inte är online samtidigt. Jag kan inte komma online på kvällarna... :(

Web och java-chats är lite out of date tycker jag. Smidigare med IRC om man vill chatta faktiskt. :)

Men samtidigt så finns det Java chattar som man kan chatta via IRC med, men alla "borde" egentligen ha en IRC klient, lika gärna som att ha en webbläsare

Men P'tack, var finns de här Java chattarna nånstans? Behöver man inte ha IRC installerat?

dom finns på chatternas olika hemsidor, om dom nu har nån java chatt, det är inte särsklit många som har det.

Och dom använder Java för att chatta via IRC

Hmpf. Jag får väl se om jag kan skaffa IRC nån gång då, känner mig tvungen till det nu.... :P hehe. Men P'tack, var finns de här Java chattarna nånstans? Behöver man inte ha IRC installerat?

Var bara försiktig med att ladda ner och installera mIRC. Pojkvännen fick virus av det.

Laddar man hem det från Mirc.com ska det inte vara alltför farligt, se dock till att ni har rätt insällningar i er client annars kan vem som helst skicka saker till er, standard inställningarna bör dock vara rätt

Han laddade ner från www.mirc.com och fick vuiruset när han installerade programet.

Är inte detta lite uranför ämnet ?

Njae. Gul Tahel var bara snäll nog att förse oss med security precautions angående IRC, om jag nu bestämmer mig för att chatta där med andra forummedlemmar. Å andra sidan så fick jag inget virus de gånger jag installerade IRC. Har aldrig varit direkt rädd för virus.

Han laddade ner från www.mirc.com och fick vuiruset när han installerade programet.

Har ytterst svårt att tänka mig det, såfall borde han maila de ansvariga på mirc.com och skälla ut dem, hade jag gjort.

Som konstaterat, detta är lite OT, så försök diskutera mIRC nån annan stans.

Om man får virus av programmet eller inte är ganska irrelevant, ladda ner det från en polare som ni litar på istället. För den delen kan det ha varit ett 'vilande' virus som aktiverades just när personen i fråga installerade mIRC, något annat finner jag ganska otroligt.

• 3 weeks later...
Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Create New...