Gå till innehåll
Nyhet

Shatner hatades av sina skådespelarkollegor

Rekommenderade inlägg

William Shatner chockerades över hur stort hat som den övriga skådespelarkåren i Star Trek: Originalserien hade mot honom under inspelningen av den nu smått legendariska serien, rapporterar New York Daily News. Detta avslöjar han i sin nya biografi Up Till Now, där han i mycket berör relationerna med de övriga Star Trek-skådespelarna. Han berättar fortsättningsvis att det var först efter avslutningen av serien som han insåg att det fanns ett hat mot honom som person. Det tog enligt Shatner flera år att reparera dessa band och med tiden blev han god vän med flera av dem. Den enda som han hela tiden har haft en nära vänskap med är Leonard Nimoy. Nimoy var bland annat ett stöd när Shatners tredje fru Nerine Kidd hade svåra alkoholproblem. Nerine dränkte sig 1999 i parets swimmingpool.

Källa

[ Till originalnyheten ]

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Detta är inte någon nyhet. Att Det inte var helt "tipptopp" i TOS-gänget vet väll var trekker? Men det verkar som att ordspråket "Tiden läker alla sår" stämmer lite på gänget. Det faktum att de talar öppnare om problemt nu för tiden är ett bevis därom.

Redigerad av Unkas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tycker inte att det är ointressant. Det är ganska bra gjort att få ihop så välspelade avsnitt av Star trek när man "hatar" en av dom viktigaste huvudrollerna/karaktären i Star trek. Kul att läsa m hur det egentligen gick till. Gärna mer skvaller från "baksidan" :P Men det känns bra att dom är överens idag....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ta det här med en stoooor nypa salt (eller vad de nu använder i stjärnflottan) Det här känns mycket som en efterhandskonstruktion. Säkert för att tjäna pengar eller för att han är sur för att han inte fick vara med i nya filmen. (risk för hopblandning här märker jag). J.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nja, såg ett avsnitt at Conan O'Brien häromkvällen och då var George Takei där på en intervju. Conan tog då upp frågan om "hatet" med Shatner men George svarade att dom idag var goda vänner. Så lite sanning ligger det nog i det.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Nja, såg ett avsnitt at Conan O'Brien häromkvällen och då var George Takei där på en intervju. Conan tog då upp frågan om "hatet" med Shatner men George svarade att dom idag var goda vänner. Så lite sanning ligger det nog i det.

Lite off topic, men jag såg+spelade in när Shatner var hos Conan. Jag trodde jag skulle dö av skratt :lol: (Det som de pratade typ mest om var ganska opassande, så jag tror nog att jag inte säger så mycket mer om vad det var de sa förutom att det handlade mycket om hästar)

Lite on topic då igen: Jag har för mig att jag har läst om detta så kallade hat förut, så det kan nog vara ganska sant ändå. Fast hat är ju ett väldigt starkt ord.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Conan O´Brien är inte direkt något serieöst program. :huh: Vad som sägs där tar jag med flera kilo salt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jaha är det 1993? Det här är ju gammmmmmmmmmmmmmla nyheter, är säkert äldre än vad jag är (23). Han har nämnt detta öppet många gånger, både i intervjuer och i skrift, bland annat hans bok Star Trek Memories.

Att han lappat ihop förhållandet med de flesta är även det ett känt faktum, när Doohan var nära döden var han snabb att ta kontakt med honom och dom redde ut sina problem. Detta är inget Shatner gör för att han är sur över att inte ha fått vara med i den nya ST filmen, förstår inte hur det skulle vara relaterat? Speciellt eftersom det som sagt har nämnts många ggr förut.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Men medge att det känns som mer än en tillfällighet att han släpper en sådan bok just nu när hausen byggs upp kring nya filmen? J.

Han släpper väl böcker titt som tätt, Shatner. Om han verkligen ville casha in på nya Star Trek filmen och hypen skulle han nog släppa den en månad innan premiären.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Jaha är det 1993? Det här är ju gammmmmmmmmmmmmmla nyheter, är säkert äldre än vad jag är (23). Han har nämnt detta öppet många gånger, både i intervjuer och i skrift, bland annat hans bok Star Trek Memories.

Att han lappat ihop förhållandet med de flesta är även det ett känt faktum, när Doohan var nära döden var han snabb att ta kontakt med honom och dom redde ut sina problem. Detta är inget Shatner gör för att han är sur över att inte ha fått vara med i den nya ST filmen, förstår inte hur det skulle vara relaterat? Speciellt eftersom det som sagt har nämnts många ggr förut.

Men medge att det känns som mer än en tillfällighet att han släpper en sådan bok just nu när hausen byggs upp kring nya filmen? J.

Han släpper väl böcker titt som tätt, Shatner. Om han verkligen ville casha in på nya Star Trek filmen och hypen skulle han nog släppa den en månad innan premiären.

Jag håller med dig AxelFoley, böcker släpps lite då och då. Vad det gäller bråket med medspelarna så är det inte någon nyhet, vilken jag redan nämnt ovan.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Shatner är ju en ganska speciell människa, vad jag har förstått kan han vara riktigt svår att jobba med om man inte står på sig lite. Det är väl allmänt känt att det var friktion på TOS-inspelningarna.

När han var på Jay Leno för någon vecka sedan berättade han att han gav fingret till några killar som skrek "Beam me up, Scotty!" till honom. Han kallade det för "the ultimate insult", och jag tror inte att han bara skojade.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jo Shatner är en unik karaktär, väldigt egen. Men det är många kändisar i Hollywood. Shatner förställer sig dock inte utan är ärligt med vad han tycker och säger du rakt ut.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Conan O´Brien är inte direkt något serieöst program. :huh: Vad som sägs där tar jag med flera kilo salt.

Tror dock inte det är något man bara säger i den showen, hur oseriös den ändå kan vara. Så länge det inte var för att få publiken att skratta vilket jag tvivlar då det inte ligger något komiskt i att säga att de idag är goda vänner.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg