Nyhet Posted April 24, 2008 Report Share Posted April 24, 2008 ESA /European Space Agency söker nu för första gången på 17 år nya astronauter. Ansökan är öppen för nästan vem som helst bara man uppfyller vissa krav. I klippet nedan (se under "Källa") ger Christer Fuglesang dig några tips på vägen mot stjärnorna. (Tack till Göran "Thalaxian") Källa [ Till originalnyheten ] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted April 24, 2008 Report Share Posted April 24, 2008 "Ansökan är öppen för nästan vem som helst" låter bra, men jag skulle misstänka att vederbörande helst ska ha väldigt många kunskaper, och vara ganska så snabblärd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander ricochet Posted April 24, 2008 Report Share Posted April 24, 2008 Ja va tusan kunde kapten Haddock så kan väl vi? Bomber och granater! Link to comment Share on other sites More sharing options...
K´hogh son of Klintoch Posted April 24, 2008 Report Share Posted April 24, 2008 "Ansökan är öppen för nästan vem som helst" låter bra, men jag skulle misstänka att vederbörande helst ska ha väldigt många kunskaper, och vara ganska så snabblärd. men jag kan ju en massa saker(är en hejare på att sova bland annat ) . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted April 24, 2008 Report Share Posted April 24, 2008 Sova är jag också ganska bra på. Däremot har jag inte samma "rika" ordföråd som Kapten Haddock. Är rädd att det kommer att ligga mig i fatet om jag skulle annsöka. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted April 25, 2008 Report Share Posted April 25, 2008 Rätt svar är att Haddock var vän med professor kalkyl så det gäller helt enkelt att ha det rätta kontakterna! Någon som känner någon som bygger på en månraket kanske? Dessutom spenderade han ju hela månresan med att längta hem till Moulansart! Vilken tråkmåns... J. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Expendable Ensign Posted April 25, 2008 Report Share Posted April 25, 2008 Dessutom spenderade han ju hela månresan med att längta hem till Moulansart! Så mycket att han till och med lämnade raketen och försökte flyga hem. :lol: Undrar om det är ok att man pimplar whiskey på resan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marvin Posted April 25, 2008 Report Share Posted April 25, 2008 Rackarns, jag dricker ju inte whiskey så jag är nog inte behörig. Någon som hänger på och gör en Dupond-Dupont med mig istället? :lol: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted April 26, 2008 Report Share Posted April 26, 2008 Det skulle ju onekligen hamna i guinessrekordbok direkt: Första fripassageraren i rymden! Frågan är bara om det finns någon plats att gömma sig på med alla dessa tvkameror de har nu för tiden. J. Link to comment Share on other sites More sharing options...
K´hogh son of Klintoch Posted April 26, 2008 Report Share Posted April 26, 2008 (edited) Dessutom spenderade han ju hela månresan med att längta hem till Moulansart! Så mycket att han till och med lämnade raketen och försökte flyga hem. :lol: Undrar om det är ok att man pimplar whiskey på resan? det var ju därför han hade hemlängtan . dumt av dem att slänga på honom ett alkoholförbud , vem vill inte hem då(fast för mig vore det värre med kaffeförbud) Edited April 26, 2008 by K´hogh son of Klintoch Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marvin Posted April 26, 2008 Report Share Posted April 26, 2008 Jag skulle aldrig klara en längre rymdresa utan mina laster. Som av en händelse börjar nästan alla på bokstaven C: CocaCola, chips, choklad, cigg... Link to comment Share on other sites More sharing options...
UFP Posted May 13, 2008 Report Share Posted May 13, 2008 Dessutom spenderade han ju hela månresan med att längta hem till Moulansart! Så mycket att han till och med lämnade raketen och försökte flyga hem. :lol: Undrar om det är ok att man pimplar whiskey på resan? det var ju därför han hade hemlängtan . dumt av dem att slänga på honom ett alkoholförbud , vem vill inte hem då(fast för mig vore det värre med kaffeförbud) Tja, han blev ju också full eftersom att han fick en hel flaska whisky i sitt huvud..... :knäpp: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jean-Luc Posted May 13, 2008 Report Share Posted May 13, 2008 (edited) Haha Är alla här tintin-fan också? Finns det någon koppling mellan Star Trek och Tintin? Edited May 13, 2008 by Jean-Luc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted May 14, 2008 Report Share Posted May 14, 2008 Det skulle väl vara att tinting har varit på månen dårå. J. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Expendable Ensign Posted May 14, 2008 Report Share Posted May 14, 2008 Och att båda är underhållning av högsta kvalité. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted May 14, 2008 Report Share Posted May 14, 2008 Instämmer. Tintin är mycket bra serier. Engagemanget hoss Tintins och Star Treks skapare kanske är en genomsam nämnare. Är det någon här på forumet som har anmält sig till att bli astronaut?? ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts