Gå till innehåll
Nyhet

Paramount är intresserade av Star Trek XII

Rekommenderade inlägg

Enligt en intervju som Roberto Orci har haft med Trekmovie, så är Paramount intresserade inte bara i att göra den elfte filmen utan även ytterligare minst en film med samma folk bakom scenen. Det här skulle vara något riktigt intressant, och med ett möjligt premiärdatum i sådana fall runt 2011/2012. Om det skulle röra sig om originalserien igen, är oklart, men Paramount har uttryckt önskemål om att få knyta gruppen bakom Star Trek XI till sig för ytterligare arbete i samma genre.

Källa

[ Till originalnyheten ]

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Käns som att det kommer att bli mycket tidsresor, åtminstonde efter vad vi vet om den kommande filmen. Men om det nu är så att Star Trek XI blir en lyckad film, så är jag inte emot att det kommer ytterligare en film i samma stil. Håller tummarna!!!

Paramount verkar ialla fall tro mycket på filmen som kommer, om de redan börjar göra eventuella planer för ytterligare en.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Dom fortsätter säkert med samma skådespelare som dom har till den kommande filmen, då kan äventyren fortsätta för den "nya" och "yngre" versionen av TOS-besättningen. Vet inte vad jag ska säga om det hela, jag avvaktar tills jag har sett kommande Star Trek XI innan jag avgör om jag vill se mer eller inte.

Det mest positiva med detta uttalande måste väl vara att Paramount tycker att filmen ser ut att bli bra, dom har tro på att dom som kommer se filmer, kommer tycka om det dom ser och vill se mera. Om det sedan blir så får ju filmen visa men visst är det kul att bolagsfolket tror på filmen, hoppas bara att det visar sig stämma även för oss som ska se den.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

intressant men som dom ovan säger låt oss se film xi innan vi vet om vi vill se mer jag tror inte parnamount skulle spika att göra en uppföljare innan dom vet om den nya filmen blir succes

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Säkerligen så spikar det inte någon ST-XII film, innan ST-XI har fått gå på biograferna. Det kan vara så att Paramount har infon om en eventuelt tolfte film, sippra ut bara för att höja intresset för den kommande filmen. Det skulle jag tro i alla fall.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Sedan är det en smart idé att knyta till sig rätt folk innan det blir en succé med XI - då hinner inte folket begära höjning av gager, etc...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det är säkert en stor del i det hela, som du säger Pjotr'k. På så sätt har man försäkrat sig om att om filmen blir en succe, så vet man att det går att göra en uppföljare med samma lyckade rollbesättning.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Men kan dom inte ta och göra en film som då tar vid EFTER Nemesis för håklingen? Jag tror att det blir tjatigt med en uppföljare med denna besättning...då känns det verkligen som om man har tagit ett steg tillbaka men också har fastnat där..hm!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Att fotsätta med skådespelare och kronologiskt (ST:X) innebär oundviklingen en soft reboot om man inte drar ut två prequels. Och dra ut prequels till tre filmer... låter inget bra.

Det behövs något nytt, fräscht koncept. Efter Nemesis, eller på något sätt lite vid sidan av de gamla serierna och filmerna, vad som helst, bara inte prequels på rad, eller en slags soft reboot.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg