Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

• Svar 138
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Postad

Det är säkert tvärtom också, jag tror att fler folk skulle gå till forumet om det uppmärksammades lite på förstasidan, för mig tog det tillexempel över ett år som jag var en regelbunden besökare på Star Trek Databas innan jag hittade hit :P

Postad (redigerade)

Jag är rätt säker på att det finns ett linjärt samband mellan aktivitet och trådstarter som skapar debatt och tyckande. Dessa trådarna är kul för dagen eller några dagar och dör sedan ut. Dessvärre (eller kanske det är tur?) så är det få som skapar sådana trådar, så utan dem tror jag inte att det blir överdrivet mycket aktivitet.

Det är ju överhuvudtaget få som startar trådar. De flesta som postar skriver i egna gamla trådar eller i nyheterna. Mrtrek och övriga som vill se mer aktivitet får väl helt enkelt skapa fler trådar.

Redigerad av Aike
Postad (redigerade)

Topp skulle jag inte kalla det (om du inte menade stopp vilket jag läste först, ett bindesträck skulle förenkla :) )^ Aktiviteten har gått ner hela tiden sen jag började använda forumet tycker jag...

Redigerad av Mr Trek
Postad

Jo jag skulle tro att aktiviteten är "normal" nu i forat. Det blev en "hype" nu innan filmen och det får man väl förstå. Visst man kan absolut ha små tävlingar för att locka till sej folk och marknadsföring är inte fel. Dock så tror jag att på det hela taget så är det som det är och det måste komma av sej självt att folk börjar diskutera och göra inlägg. Därmed inte sagt att det inte skulle vara roligt med mer inlägg på forat men det måste nog till syvende och sist komma av sej själv.

Postad

Databasen har ca 300 besökare per dag har jag för mig, forumet har ca 100 per dag. Antagligen finns de personer som inte ens har upptäckt forumet bland de vanliga databasbesökarna, om vi får fler medlemmar betyder det ju att det är fler som kan starta diskussioner. Jag tycker i alla fall att forumet skulle uppmärksammas mer på databasen.

Postad

Borde det inte finnas fler medlemmar från alla olika Trekker-föreningar här på forumet? Vad jag märkt så är det inte jättemånga utav er här, iaf inte sett till hur många som är medlemmar i dessa föreningar.

Är man så stort fan att man går med i en förening känns det som en självklarhet att deltagande i forum inte är så långt bort.

Postad

WCT har ett eget underforum till detta forum. Aktiviteten där är inte särskilt stor - de flesta medlemmar väljer att e-posta i föreningens mer lättillgängliga e-postlista istället).

Stocholm Trekkers har en egen e-postlista de med - det finns en del medlemmar därifrån här på forat.

Trekkers i södra Sverige har ett eget forum, så deras behov av forum är ju redan täckt - flera medlemmar därifrån finns med här också.

Postad

WCT har ett eget underforum till detta forum. Aktiviteten där är inte särskilt stor - de flesta medlemmar väljer att e-posta i föreningens mer lättillgängliga e-postlista istället).

Stocholm Trekkers har en egen e-postlista de med - det finns en del medlemmar därifrån här på forat.

Trekkers i södra Sverige har ett eget forum, så deras behov av forum är ju redan täckt - flera medlemmar därifrån finns med här också.

Exakt vad är det de (WCT) kan diskutera i deras underforum som vi andra inte kan?

Hur ser forumet i Trekkers i Södra Sverige ut, är det lika omfattande som detta? Tycker det är tråkigt med en massa uppdelning när vi har ett generellt forum för alla sorters Star Trek fans här som inte baseras på var man bor i landet.

Postad

Om ni har idéer eller förslag på hur vi kan öka aktiviteten så tar jag gärna emot dom.

I slutändan så tror jag dock också att det till står del hänger på medlemmarna att skriva inlägg och skapa nya intressanta ämnen för att öka aktiviteten.

Ta gärna en titt i arkivet och se om ni inte där kan få någon idé över något ämne som kan vara intressant att diskutera igen.

Vi har tidigare haft tävlingar, men då på själva sidan och inte här i forumet. Tävlingar är något som vi har funderat på att anordna igen, men då återigen på sidan och inte här i forumet, men om någon har en bra idé på en tävling så kan vi kolla på det och se om det är genomförbart.

Att sidan har fler besökare än forumet tycker jag är naturligt. Skulle personligen bli väldigt besviken om det var tvärtom. Har ni förslag på hur vi kan locka besökare från framsidan till forumet så tar jag även gärna emot det.

• 8 månader senare...
Postad

Hur är det med aktiviteten just nu och i år?

Det har varit väldigt dött senaste tiden. Klart att det är lägre när det inte kommer en ny film som ifjol och att det är sommar, men som sagt det är dött <_<

Postad

En del av aktiviteten har nog förflyttats till Star Trek: Online där vi diskuterar allt möjligt i chatten.

Det är nog bara att starta en tråd om religion så är aktiviteten uppe igen, lol :)

Postad

Ja, tyvärr så har aktiviteten sjunkit en del det senaste. Antalet inlägg ungefär halverades i mitten på maj. Om det beror på att det är sommar eller om intresset för Star Trek sjunker är nog svårt att säga.

I den nya versionen av forumet så har jag aktiverat användarvänliga URL:er vilket förhoppningsvis gör forumet lite attraktivare för sökmotorerna. Det finns även en del andra förbättringar i denna version som ska göra forumet mer sökmotorvänligt. Om vi ligger bättre till hos sökmotorerna så lockar det förhoppningsvis hit fler aktiva medlemmar.

Nyligen lade jag även in en "Senast i forumet" på sidans framsida.

Jag hade även hoppats på att West Coast Trekkers egna forum som vi skapade åt dom för ca 1 år sedan skulle ha drivit lite fler aktiva medlemmar hit, men tyvärr så har det inte blivit så. Är faktiskt förvånad över att dom använder forumet så lite som dom gör.

• 1 månad senare...
Postad

Personligen skulle jag tycka att det var lite roligt (och dessutom se bättre ut) om Jocke och Pjotr'k kunde hoppa in i diskussioner lite oftare än ni för tillfället gör. Känns mest som att ni är här för att hålla ordning på stället, vilket ni alltid varit bra på att göra. Men utöver dom skyldigheterna ni har så kan självklart även ni diskutera lite oftare.

Bara en observation.

Postad

Jo, jag tycker nog själv att jag har försummat forumet lite väl mycket det senaste när det gäller att vara med i diskussioner. Tyvärr så är det så att jag lägger en stor del av min tid på att både sköta sidan och forumet. Då jag själv sköter all programmering, design etc så tar det upp en hel del tid. Sen försöker jag även vara med så mycket jag kan och bidra med innehåll till sidan vilket också tar upp en del tid. Ska dock ändå försöka bli mer aktiv i forumet framöver... :)

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa nytt...