Jump to content
Sign in to follow this  
Aike

Aktiviteten på forumet

Recommended Posts

Många (mig själv inkliderat) vill inte läsa någonting om XI då det kan spoliera filmen. Jag vill inte veta ett dyft och i stället bli överraskad när jag ser den :) . Vist kan man dölja spoilers men man kan aldrig vara nog försiktig...

Så har du inte ens sett trailers för den?

En trailer har jag sett (kunde inte låta bli), men annars läser jag så lite jag kan om filmen, vill veta så lite som möjligt.

Att ïnte ha några spoilers överhuvudtaget brukar vara lite dumt, man kan få svårt att förstå saker om man inte vet någonting.

Man kan väl skaffa sig en uppfattning om en film utan spoilers? Och jag förstår inte hur spoilers innan man ser en film kan hjälpa en förstå filmen när man väl ser den, men vi kanske missförstår varann?

För övrigt har jag blivit lagom "spoilad" på ett annat forum där en mycket ignorant person valde att prata fritt om filmen utan någon som helst varning, försvaret blev "Vilken sten har du bott under?", som om alla är ute och letar spoilers. Aja, som tur är var det inte något som förstörde alltför mycket, men jag blev redigt sur ändå, kan jag säga.

Att ïnte ha några spoilers överhuvudtaget brukar vara lite dumt, man kan få svårt att förstå saker om man inte vet någonting.

Man kan väl skaffa sig en uppfattning om en film utan spoilers? Och jag förstår inte hur spoilers innan man ser en film kan hjälpa en förstå filmen när man väl ser den, men vi kanske missförstår varann?

Ja vi har nog missförstått varandra, vad jag menar är att om du tillexempel inte vet att Enterprise serien utspelar sig ca år 2150 så kanske du förväntar dig en serie år 2400 sen blir du negativt överraskad och kan inte fokusera på handlingen(som faktiskt oftast är bra) eller så förstår du ingenting och tror att du har hamnat i år 2400 och tycker att tekniken är jätteprimitiv mm

Kanske var en dålig förklaring men jag tror att du förstår. Jag kanske skulle skrivit förutsättningar istället för spoilers.

Det är lugna puckar! Det går i vågor. Snart brakar det gång igen när någon kommer på en ny fråga eller påståenden. Dessutom så lär det komma igång igen ju närmare filmpremiären det är! Och efter filmpremiären kan man ju tänka sej att det kommer att dryftas mycket! :)

Jag håller med ovanstående talare! Det är alltid ups and downs i ett forum som detta och ibland händer det jättemycket och ibland händer det jättelite. Men i värsta fall får man väl ta till konstgjord andning och kasta in ett par brandfacklor som man vet att det kommer att diskuteras kring (dock utan att bryta mot forumreglerna så klart!). J.

Jag i alla fall en del att skriva om, eftersom jag nu har sett filmen :D

Att det är färre som är aktiva just nu beror väl mest på att det är vår och fina soliga kvällar. Och kanske lite på en del avhopp, även om man inte ska överdriva det, eftersom de inte skrev särskilt mycket.

Hur var filmen då? Hur många Insignias får den?

Jag ska skriva en längre recension, men orkar inte idag, då jag knappat sovit på 24h. Du får vänta tills jag kommer med ett omdöme.

Jag i alla fall en del att skriva om, eftersom jag nu har sett filmen :D

Att det är färre som är aktiva just nu beror väl mest på att det är vår och fina soliga kvällar. Och kanske lite på en del avhopp, även om man inte ska överdriva det, eftersom de inte skrev särskilt mycket.

DEN filmen? Superspännande men glöm inte bort att göra eventuella omdömmen i en spoilebox! J.

Vänligen återgå till ämnet. Den nya filmen ska diskuteras här.

Aktiviteten verkar nu vara lägre, men den har även varit högre under början av året om man jämför med 2008.

Sen angående aktivitet så verkar vi vara många som främst läser här och inte så ofta postar, framförallt om man tittar vilka som läser ett visst ämne just nu så verkar många främst vara här för att läsa andras inlägg. Själv kollar jag forumet vanligtvis varje dag (och om jag är ledig mer än så), men för den sakensskull postar jag ju inte dagligen. Jag är mycket glad att databasen och forumet finns. En stor eloge till alla som hjälper till att hålla det uppe och i ordning!

Alla forum har nog fler lurkers och inaktiva medlemmar än aktiva. Jag tror få forum har mer än några procent som är aktiva av alla sina medlemmar.

Kort information ur den omfattande statistik som finns för forat:

Forat har haft 1085 unika besökare (med sammanlagt 4223 besök) under den senaste månaden (15 april-15 maj) visar statistiken för forat, med en tydlig uppgång mellan 5 och 12 maj. 22,73 % av dessa var helt nya. Flest besökare kommer från Göteborg och städerna som kommer därefter är Bromma, Stockholm, Kungsbacka, Huskvarna, Norrköping och Linköping. Alingsås (som jag surfar via) kom först på 10:e plats.

Östgötarna verkar i statistiken titta på flest sidor per besök (intressant...).

Det finns även besökare från andra delar världen, men de stannar av förklarlig anledning inte så länge. Det är länder som USA, Storbritannien, Frankrike, Norge, Tyskland, Danmark, Finland, Kanada, Österrike och Nederländerna för att nämna de 10 främsta i ordning.

Det handlar väll om personer som söker på Star Trek på nätet, och då är det troligt att flest amerikanare hittar Forumet. Sedan förmodar jag att de inte stannar så länge, när det ser att det är på annat språk. De från våra nordiska grannländer som hittar hitt, stannar säker och läser lite, men det gällde väll besökare nu, och inte hur länge de varit på sidan.

Edited by Unkas

Kort information ur den omfattande statistik som finns för forat:

Forat har haft 1085 unika besökare (med sammanlagt 4223 besök) under den senaste månaden (15 april-15 maj) visar statistiken för forat, med en tydlig uppgång mellan 5 och 12 maj. 22,73 % av dessa var helt nya. Flest besökare kommer från Göteborg och städerna som kommer därefter är Bromma, Stockholm, Kungsbacka, Huskvarna, Norrköping och Linköping. Alingsås (som jag surfar via) kom först på 10:e plats.

Östgötarna verkar i statistiken titta på flest sidor per besök (intressant...).

Det finns även besökare från andra delar världen, men de stannar av förklarlig anledning inte så länge. Det är länder som USA, Storbritannien, Frankrike, Norge, Tyskland, Danmark, Finland, Kanada, Österrike och Nederländerna för att nämna de 10 främsta i ordning.

Vi Öschöttar är hängivna Trekkies, ska du veta ;)

Som vad menar du? :)

Det går alltid lite upp och ner och det är nog svårt att sätta fingret på varför alltid. Men rätt vad det är så kommer någon eller några, på något nytt som denne någon funderar på eller vill visa/påpeka och då är vi igång igen. Och så kommer det ju inte nya medlemmar också med nya funderingar.