Jocke Posted August 16, 2008 Report Share Posted August 16, 2008 För några månader sedan så nylanserade vi våran ljudavdelning. Vi kommer snart även att lägga till flera ljud från DS9. Vi vill nu gärna att ni som besöker sidan ger förslag på citat, konversationer, effekter och musik som ni tycker vi ska lägga till. Om du har ett förslag på något du tycker ska läggas till, så behöver vi veta i vilken serie och avsnitt det spelas och såklart även vad som ska spelas in. Om du även ungefär vet var någonstans det spelas upp i avsnittet, så är det ännu bättre. Skriv ner den informationen i ett inlägg i detta ämne, så ska vi se om vi inte kan få med det i nästa uppdatering. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke Posted October 12, 2008 Author Report Share Posted October 12, 2008 Ingen som har något förslag på något ni tycker ska läggas till? Det var tråkigt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander ricochet Posted October 12, 2008 Report Share Posted October 12, 2008 Jo det finns en massa ljud från dom spelen där man kan lätt kan hitta och spela upp ljuden men jag undrar hur det är med lagligheten/copyright? Finns en massa små och stora ljud att tillgå. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted October 13, 2008 Report Share Posted October 13, 2008 Jag vet för lite om vad som finns i avdelningen för att våga ge förslag. Men det är väl bara att beta av alla klassiska star trek ljuden, antar jag? Det borde ju finnas hundratals... <_< J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Borgmi Posted October 13, 2008 Report Share Posted October 13, 2008 Jag tycker att flera lite längre klipp borde vara med. Eller varför inte Picard som säger "there are FOUR lights", det är ju en klassiker! När det gäller DS9 så skulle jag gärna höra något från the prophets, antingen från dom eller när Sisko pratar med någon. Garak har också ett schysst citat i något avsnitt (vet inte vilket) när han säger någonting i stil med "lying is a skill like any other, you have to practise to maintain a certain level of expertise." Det är också en klassiker, enligt mig. Ljudavdelningen är i övrigt jättebra att ha Lycka till! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted October 13, 2008 Report Share Posted October 13, 2008 Garek ja. Hans blick när quark kommer och säger "I want you to kill me" är obetalbar. Det kanske är ett ljud att ha med? Sedan har vi ju alla rules of aqusations (jag kan tydligen inte stava idag). J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander ricochet Posted October 13, 2008 Report Share Posted October 13, 2008 (edited) Och jag har pilllat ut alla goa effekter ur Star fleet commander-spelet. Om man letar efter tunga lasers, explosioner eller olika datorblipljud så finns det en massa! Edited October 13, 2008 by michael ricochet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke Posted October 13, 2008 Author Report Share Posted October 13, 2008 Vad jag hade tänkt mig få förslag på var citat/konversationer som ni gillar och även kortare ljud som man tex kan ha till mobilen eller datorn. Om jag ska kunna spela in era förslag så måste jag åtminstone veta i vilket avsnitt det är med. Detta gäller inte spel utan enbart serierna och filmerna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander ricochet Posted October 13, 2008 Report Share Posted October 13, 2008 Sorry. Ville bara föreslå och hjälpa till. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke Posted October 13, 2008 Author Report Share Posted October 13, 2008 Sorry. Ville bara föreslå och hjälpa till. Jag förstår det och det var inget illa menat med mitt svar, ville bara informera om att detta inte gäller ljud från spel Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted October 13, 2008 Report Share Posted October 13, 2008 Jag skulle gärna vilja ha några ljud ifrån TOS där Kirk säger sin klassiska replik "Kirk here". Vilket han alltid säger när han ska svara. Vet dock inte något specifikt avsnitt där han säger det. Vidare vore det trevlig om konversationen i Trouble whit tribbles, där Spock, Kirk och befälet på rymdstationen talar om säden. Quanti trinki quatrium....eller vad det nu vad det hette... :lol: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vorik Posted October 14, 2008 Report Share Posted October 14, 2008 B'Elanna Torres i avsnittet Tsunkatse 06x15: The Borg wouldn't know fun if they assimilated an amusement park. Finns ju hur många bra citat som helst att fylla en ljudavdelning med. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bebbe Posted October 15, 2008 Report Share Posted October 15, 2008 Skulle vilja ha mer citat från datan. Många har en dålig ljudkvalitet och funkar inge bra om man vill tex bygga om datorn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke Posted October 16, 2008 Author Report Share Posted October 16, 2008 Jag skulle gärna vilja ha några ljud ifrån TOS där Kirk säger sin klassiska replik "Kirk here". Vilket han alltid säger när han ska svara. Vet dock inte något specifikt avsnitt där han säger det. Vidare vore det trevlig om konversationen i Trouble whit tribbles, där Spock, Kirk och befälet på rymdstationen talar om säden. Quanti trinki quatrium....eller vad det nu vad det hette... :lol: Ljud från TOS kommer jag att lägga in, men som jag har skrivit tidigare så vet jag inte när det sker. Men du får gärna fortsätta med att ge förslag på sådant du vill ha med. Finns ju hur många bra citat som helst att fylla en ljudavdelning med. Det är just därför jag vill ha förslag från er. Det är helt omöjligt att spela in allt, så om jag inte får förslag från er så väljer jag själv ut sådant som jag tycker är bra. Skulle vilja ha mer citat från datan. Många har en dålig ljudkvalitet och funkar inge bra om man vill tex bygga om datorn. Något specifikt du saknar? Kan dock inte helt hålla med om att dom nuvarande har dålig kvalité. Alla har kanske inte bästa kvalitén, men jag är noga med att inte lägga in ljud som är för dåliga. Jag noterar dom förslag ni redan har gett. Kommer framöver spela in nya ljud och får då se vilka jag kan ta med. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vorik Posted October 16, 2008 Report Share Posted October 16, 2008 (edited) Finns ju hur många bra citat som helst att fylla en ljudavdelning med. Det är just därför jag vill ha förslag från er. Det är helt omöjligt att spela in allt, så om jag inte får förslag från er så väljer jag själv ut sådant som jag tycker är bra. Ska fundera lite och se om jag kan komma på några bra och passande förslag. Edited October 16, 2008 by Tuvok Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted October 16, 2008 Report Share Posted October 16, 2008 Om de inte är med redan så är ju alla I am a doctor not a.... ett givet inslag. J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted October 16, 2008 Report Share Posted October 16, 2008 (edited) Om de inte är med redan så är ju alla I am a doctor not a.... ett givet inslag. J. Vilken av dem? Det fins många att välja på, från flera av ST-serierna. Ur TOS-avsnittet 2.5 "The Apple", skulle jag gärna ha Chekovs förföriska ord till den vackra blonda tösen, precis efter att de strålas ner. Han är en riktig charmör den där ryssen. Om minnet känar så var det ett av de första avsnitt som Chekov är med i. Kanske till och med det första. Det fins några Citat som jag gärna skulle villja ha till min mobil, men jag mins inte från vilka avsnitt de kommer, så ni får hjälpa mig och ni känner igen något. Samtliga är från TOS. Capt. Kirk: This is a mystery, and I don't like mysteries. They give me a bellyache, and I've got a beauty right now. Spock: Congratulations on a dazzling display of logic. Kirk: Didn't think I had it in me, did you? Spock: No. Den eviga klassikern: Dr. McCoy: "He's dead, Jim." Slutligen skulle jag villja föreslå några underbara repliker från Bones ur "The Motion Picture": Captain James T. Kirk: Well, for a man who swore he'd never return to the Starfleet... Commander Leonard 'Bones' McCoy, M.D.: Just a moment, Captain sir! Your revered Admiral Nogura invoked a little-known, seldom-used "reserve activation clause." In simpler language, Captain, they DRAFTED me! Captain James T. Kirk: [in mock horror] They didn't! Commander Leonard 'Bones' McCoy, M.D.: This was your idea! This was your idea, wasn't it?! Captain James T. Kirk: Bones, there's a... thing... out there. Commander Leonard 'Bones' McCoy, M.D.: Why is any object we don't understand always called "a thing"? Commander Leonard 'Bones' McCoy, M.D.: Well Jim... I hear Chapel's an M.D. now. Well I'm gonna need a top nurse... not a doctor who'll argue every little diagnosis with me. And they probably redesigned the whole sickbay, too! I know engineers, they LOVE to change things. Captain Kirk: Well, Bones. Do the new medical facilities meet with your approval? Commander Leonard 'Bones' McCoy, M.D.: They do not. It's like working in a damn computer center. Chief DiFalco: Heading sir? Captain James T. Kirk: Out there... thataway. Edited October 16, 2008 by Unkas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted October 17, 2008 Report Share Posted October 17, 2008 Läs mitt inlägg igen, unkas! Där står klart och tydligt ALLA I am a... <_< Alltså behöver jag eller någon annan inte välja ut en. Man tar bara alla rakt av. Sevens sångnummer från the killing game kanske inte är helt fel att ha med. J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Commander Michels Posted October 18, 2008 Report Share Posted October 18, 2008 Jag skulle vilja ha med Quark när han citerar rules of aquisition speciellt "When morn leaves it's all over" :lol: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Borgmi Posted October 18, 2008 Report Share Posted October 18, 2008 Ja! Massa förvärningsregler. Och när Brunt presenterar sig "Brunt, FHR". Det där jag snackade om förut, med Garak och "Lying is a skill like any other..osv" har jag klurat lite mer på. Jag tror att det kommer från ett avsnitt där Garak och Worf åker till Deltakvadranten för att leta efter några som hade blivit tillfångatagna av grundarna. Konversationen i fråga sker i roundabouten (stavning?) när Garak försöker övertyga Worf att han vill gå med i Starfleet. Sen hittar dom Enabran Tain och Bashir i ett fångläger. Bla bla. Någon som vet vad avsnittet heter? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Solange Posted October 18, 2008 Report Share Posted October 18, 2008 (edited) Jag skulle vilja ha Data när han gör en "Search for life forms" och sjunger medan han knappar på konsollen. Och Picard när han sjunger, finns på youtube, fantastiskt bra. Har dock ingen aning om var dessa grejer kan finnas i serierna... Picard i någon Shakespear monolog vore intressant, jag vet att det var något/några sådana avsnitt. Personlig favorit, Picard: Fire at Will... :P Janeway: Dismissed, när hon är som isigast... EMH, en liten samling av... I'm a doctor, not a....., I'm a doctor, not a mechanic, I'm a doctor, not a flying saucer... eller vad det nu är han säger, men det är en himla massa saker han inte är! Några av Neelix repliker om Mr Vulcan... Finns en massa kul. Både Janeway och Picard har nog sagt "Make it so" några gånger, har sett de andra serierna för lite för att veta om det är något alla kaptener sagt. Men om det finns någon sådan fras som flera/alla sagt, så vore det kul! Ledsen att jag inte har med vilket avsnitt, my memory buffers are overloaded with too many faulty subroutines... och jag har aldrig varit bra på namn och att placera grejer rätt... Edited October 18, 2008 by Solange Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted October 19, 2008 Report Share Posted October 19, 2008 Hm mycket på en gång... Picards sång på youtoube är nog inte med i en serie, om det är den jag tänker på utan är en hyllning till Roddenberry (om jag inte minns fel). Life forms sången som Data gör är från en av filmerna, Generations skulle jag tro, han har i varje fall fått känslocippet just då. J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted October 19, 2008 Report Share Posted October 19, 2008 Läs mitt inlägg igen, unkas! Där står klart och tydligt ALLA I am a... <_< Alltså behöver jag eller någon annan inte välja ut en. Man tar bara alla rakt av. Sorry!! Men du kunde precisera lite vad ALLA "I'm a doctor, not a.." fins att finna. Alltså serier och avsnitt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted October 19, 2008 Report Share Posted October 19, 2008 Tror du att jag är Data, eller? <_< J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Borgmi Posted October 29, 2008 Report Share Posted October 29, 2008 Det där jag snackade om med garak och worf i skytteln är i säsong fem, avnsitt fjorton. Det gick idag på tv4 sci-fi Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts