Gå till innehåll
McTwiggy

vad heter filmen?

Rekommenderade inlägg

Jag blev inspirerad av ett tidigare inlägg om att finna titeln på en "bortglömd" film :rolleyes: .

Filmen jag undrar över gick på tv nån gång på 80-talet.

Det handlade om ett kvinnostyrt samhälle, det var faktiskt så att män inte fanns längre.

De blev gravida på konstgjord väg och manliga foster blev aborterade men det var en kvinna som fullföljde sin graviditet med ett pojkfoster.

- Detta är vad jag minns (eller tror att jag minns :rodna: ), kommer ihåg att jag tyckte att det var en mycket konstig film men intressant.

Någon här som kommer ihåg? (långsökt- jag vet ;) )

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Den kommer jag ihåg men jag kommer inte ihåg namnet. Det var någon astronat eller liknande som lät sig frysas ned i ett antal år och vaknade efter det tredje världskriget. Kvinnorna levde i paradiset och männen var förvisade till gruvorna (visade det sig sedan). Kul film men vad hette fanskapet? Det var något äpple inblandat också och en transvestit som drottning.... J.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Det var någon astronat eller liknande som lät sig frysas ned i ett antal år och vaknade efter det tredje världskriget. Kvinnorna levde i paradiset och männen var förvisade till gruvorna (visade det sig sedan).

Det där låter lite som Planet Earth från 1974, en TV-film som tydligen var tänkt som pilot till en ny serie. Intressant att notera är att den är skriven av självaste Gene Roddenberry! :w00t:

http://www.imdb.com/title/tt0072000/

"A man awakens from suspended animation and finds himself in the 22nd century, where he finds that women rule the world and that men are slaves called Dinks. He is captured and sold as a slave, but escapes and hooks up with a male rebel movement."

Jag vet dock inte om det är den filmen som efterfrågas då den inte riktigt passar in på McTwiggys beskrivning.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag minns en östeuropeisk film, som jag tror var från Tjeckoslovakien. Den sändes på SVT på 80-talet, och handlade om samhälle med bara kvinnor. Hit kom två män. Jag tror att männen kom från nutid och filmen utspelade sig någon gång på 2000-talet. Samhället var till stora delar under jord och så vitt jag minns föddes barnen i provrör.

På slutet fanns det en twist när det visade sig att ledaren för kvinnorna var en manlig transvestit :rolleyes:

Redigerad av Aike

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vad kul att det är fler som kommer ihåg den filmen. Jag spelade in den på video när den sändes men av någon underlig anledning så spelade jag över den för ett antal år sedan och det ångrar jag. Har försökt att få tag i den men har inte lyckats. Så kan nån komma på vad den heter så blir jag väldigt glad. Vore skoj att få se den igen. :rolleyes:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu