Jump to content

Bild på den äldre Spock

Nyhet

Recommended Posts

star_trek_xi_superliten.jpgAintItCool.com (AICN) har fått en exklusiv variant av Star Trek-trailern, en variant där Spock (den "riktiga", alltså, den som är spelad av Leonard Nimoy) finns med i en mycket snabb bild på 3 sekunder. Vill ni se hela trailern, så bege er till AICN för en titt, eller se den på Youtube. Bilden av den äldre Spock kan ni nu se i vår bilddatabas (klicka på bilden).

tumme_stxi_spock_aldre.jpg

Källa

[ Till originalnyheten ]

Intressant bild. Lite löjligt att släppa samma trailer med ett par bildrutor mer på den äldre Spock dock. Hade ju räckt med att bara släppa en bild. :rolleyes:

en variant där Spock (den "riktiga", alltså, den som är spelad av Leonard Nimoy)

Den "riktiga" Spock? Jag förstår vad som avses men hade inte Spock den äldre varit en bättre formulering? :)

Edited by Tuvok

Leonard Nimoy är Spock för många trekkers. Jag ser honom som den riktiga Spock, för det är han som har skapat och format gestalten genom sinna tolkningar. Zachary Quinto kan göra ett bra jobb som Spock eller inte. Men för mig är och förblir Nimoy THE ORIGINAL. He Is Spock! Det är en åsikt som jag vet att jag inte är ensam om. Men det betyder inte att jag på något sätt ser ner på Zachary Quinto.

Det var väldigt välbekant att höra Spock...jag menar Mimoy som Spock, i trailern. Undrar just hur de ska knyta ihop det hela. Gammal Spock, ung Spock?? Och framförallt! Hur mycket är Gammla Spock med i filmen???

Edited by Unkas

Jag ställer mig bakom Unkas uttalande ovan. Sedan kan det ju självklart visa sig att Sylar, förlåt Quinto, kommer passa som hand i handsken i rollen som Spock, men det vet jag ju inget om än. Spock är än så länge lika med Nimoy, den "riktiga" Nimoy alltså... *ler*

Jag kände igen Spock direkt första gången jag såg trailern. Nimoys nuna var också det enda med trailern som fick mig att koppla den till Star Trek.

Instämmer! Visste jag inte att det var en Star Trek-film skulle jag inte förstått det fören jag såg Spock.

Intressant bild. Lite löjligt att släppa samma trailer med ett par bildrutor mer på den äldre Spock dock. Hade ju räckt med att bara släppa en bild. :rolleyes:

Nej det hade det verkligen inte, tycker jag. Nimoy saknades verkligen i den första trailern, och att endast se en bild av honom hade inte gjort i varje fall mig lika glad som att se och höra honom igen som Spock efter alla dessa år, och yttra den legendariska repliken Live long & prosper.

Då kunde man lika gärna inkluderat honom i den första versionen istället för att krysta fram en identisk trailer med ett par extra bildrutor. Billigare än så kan det knappast bli i mina ögon i alla fall. För övrigt står jag fast vid att det hade räckt med en bild tillsvidare.

Då kunde man lika gärna inkluderat honom i den första versionen istället för att krysta fram en identisk trailer med ett par extra bildrutor. Billigare än så kan det knappast bli i mina ögon i alla fall. För övrigt står jag fast vid att det hade räckt med en bild tillsvidare.

Detta håller jag definitivt med, förstår inte varför dom inte gjorde så från början. Men om en bild hade betytt lika mycket för dig som det där klippet kanske det beror på hur stort fan du är av Nimoy/Spock/TOS.

Ser mig som ett stort fan av TOS. Bästa serien efter DS9 i min bok. Det jag menade var att antingen kunde man ha tagit med scenen med Nimoy/Spock första gången trailern släpptes (som både du och jag är inne på) eller helt enkelt valt någon högupplöst bild istället för att släppa en till identisk trailer. Just att släppa två identiska trailers med så kort intervall känns billigt och smått onödigt. Annars ser jag inget som helst fel med att man vill visa upp Nimoy/Spock. Bara trevligt. :)

• Create New...