Nyhet Posted November 25, 2008 Report Share Posted November 25, 2008 AintItCool.com (AICN) har fått en exklusiv variant av Star Trek-trailern, en variant där Spock (den "riktiga", alltså, den som är spelad av Leonard Nimoy) finns med i en mycket snabb bild på 3 sekunder. Vill ni se hela trailern, så bege er till AICN för en titt, eller se den på Youtube. Bilden av den äldre Spock kan ni nu se i vår bilddatabas (klicka på bilden). Källa [ Till originalnyheten ] Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander ricochet Posted November 25, 2008 Report Share Posted November 25, 2008 Nämen var dom tvugna att göra honom ännu äldre!? Men det är väl så det ska vara enligt deras story. Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted November 26, 2008 Report Share Posted November 26, 2008 OH. MY. GOD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Precis vad jag längtat efter, nu skulle jag kunna dö lycklig, vilken PERFEKT julklapp. Och han sa den mest ikoniska sci-fi-linen någonsin. Snacka om att man fick gåshud! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted November 26, 2008 Report Share Posted November 26, 2008 Kul! Jag trodde annars att den mest klassiska sci fi linern var "Beam me up, Scotty!" Undrar om Kirk får tillfälle att säga den i denna film? Buckle up! J. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vorik Posted November 26, 2008 Report Share Posted November 26, 2008 (edited) Intressant bild. Lite löjligt att släppa samma trailer med ett par bildrutor mer på den äldre Spock dock. Hade ju räckt med att bara släppa en bild. en variant där Spock (den "riktiga", alltså, den som är spelad av Leonard Nimoy) Den "riktiga" Spock? Jag förstår vad som avses men hade inte Spock den äldre varit en bättre formulering? Edited November 26, 2008 by Tuvok Link to comment Share on other sites More sharing options...
Expendable Ensign Posted November 26, 2008 Report Share Posted November 26, 2008 Kul! Jag trodde annars att den mest klassiska sci fi linern var "Beam me up, Scotty!" Undrar om Kirk får tillfälle att säga den i denna film? Buckle up! J. Det intressanta är att den kommentaren aldrig har yttrats i något avsnitt så vitt jag vet. I alla fall inte av Kirk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted November 26, 2008 Report Share Posted November 26, 2008 Den "riktiga" Spock? Jag förstår vad som avses men hade inte Spock den äldre varit en bättre formulering? Inte enligt mig... Det finns (än så länge) bara en Spock för mig! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vorik Posted November 26, 2008 Report Share Posted November 26, 2008 Jaså? Så Zachary Quinto som spelar Spock som ung är alltså inte på riktigt enligt dig utan bara en halvmesyr? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted November 26, 2008 Report Share Posted November 26, 2008 (edited) Leonard Nimoy är Spock för många trekkers. Jag ser honom som den riktiga Spock, för det är han som har skapat och format gestalten genom sinna tolkningar. Zachary Quinto kan göra ett bra jobb som Spock eller inte. Men för mig är och förblir Nimoy THE ORIGINAL. He Is Spock! Det är en åsikt som jag vet att jag inte är ensam om. Men det betyder inte att jag på något sätt ser ner på Zachary Quinto. Det var väldigt välbekant att höra Spock...jag menar Mimoy som Spock, i trailern. Undrar just hur de ska knyta ihop det hela. Gammal Spock, ung Spock?? Och framförallt! Hur mycket är Gammla Spock med i filmen??? Edited November 26, 2008 by Unkas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted November 26, 2008 Report Share Posted November 26, 2008 Det är väl samme spock vi pratar om hoppas jag. Det ni pratar om är väl snarare den som spelar rollfiguren. J. Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted November 26, 2008 Report Share Posted November 26, 2008 Kul! Jag trodde annars att den mest klassiska sci fi linern var "Beam me up, Scotty!" Undrar om Kirk får tillfälle att säga den i denna film? Buckle up! J. Nja, jag skulle vilja säga att Live Long & Prosper är mer vida känd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted November 26, 2008 Report Share Posted November 26, 2008 Jag ställer mig bakom Unkas uttalande ovan. Sedan kan det ju självklart visa sig att Sylar, förlåt Quinto, kommer passa som hand i handsken i rollen som Spock, men det vet jag ju inget om än. Spock är än så länge lika med Nimoy, den "riktiga" Nimoy alltså... *ler* Link to comment Share on other sites More sharing options...
startrek92 Posted November 27, 2008 Report Share Posted November 27, 2008 Juu roligt att gamla spock är med.. men va har han för roll i filmen, far man till framtiden i slutet eller? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted November 27, 2008 Report Share Posted November 27, 2008 *spoilervarning* som jag har fattat det far han av någon anledning tillbaka i tiden. Men fråga mig inte varför. J. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted November 28, 2008 Report Share Posted November 28, 2008 Om man inte hade sagt att det var Nimoy när jag såg trailern hade jag inte känt igen honom. De har verkligen fått honom att likna Quinto mer än Spock från TOS-filmerna. I alla fall i den korta sekvensen här. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted November 28, 2008 Report Share Posted November 28, 2008 Jag tycker det var Spock upp i dagen. Väldigt välkännt ansikte. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Expendable Ensign Posted November 28, 2008 Report Share Posted November 28, 2008 Jag kände igen Spock direkt första gången jag såg trailern. Nimoys nuna var också det enda med trailern som fick mig att koppla den till Star Trek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted November 28, 2008 Report Share Posted November 28, 2008 Jag kände igen Spock direkt första gången jag såg trailern. Nimoys nuna var också det enda med trailern som fick mig att koppla den till Star Trek. Instämmer! Visste jag inte att det var en Star Trek-film skulle jag inte förstått det fören jag såg Spock. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted November 29, 2008 Report Share Posted November 29, 2008 Och ni tänkte inte på att Kirk tittade på ett tämligen välbekant rymdskepp? J. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted November 29, 2008 Report Share Posted November 29, 2008 Visste, en trekkers skulle givetvis reagera lite, och se likheten med Enterprise. Men det är inte mycket man ser av skeppet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted November 29, 2008 Report Share Posted November 29, 2008 Det kanske är tanken? Att ge en liten teaser? J. Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted December 1, 2008 Report Share Posted December 1, 2008 Intressant bild. Lite löjligt att släppa samma trailer med ett par bildrutor mer på den äldre Spock dock. Hade ju räckt med att bara släppa en bild. Nej det hade det verkligen inte, tycker jag. Nimoy saknades verkligen i den första trailern, och att endast se en bild av honom hade inte gjort i varje fall mig lika glad som att se och höra honom igen som Spock efter alla dessa år, och yttra den legendariska repliken Live long & prosper. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vorik Posted December 2, 2008 Report Share Posted December 2, 2008 Då kunde man lika gärna inkluderat honom i den första versionen istället för att krysta fram en identisk trailer med ett par extra bildrutor. Billigare än så kan det knappast bli i mina ögon i alla fall. För övrigt står jag fast vid att det hade räckt med en bild tillsvidare. Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted December 2, 2008 Report Share Posted December 2, 2008 Då kunde man lika gärna inkluderat honom i den första versionen istället för att krysta fram en identisk trailer med ett par extra bildrutor. Billigare än så kan det knappast bli i mina ögon i alla fall. För övrigt står jag fast vid att det hade räckt med en bild tillsvidare. Detta håller jag definitivt med, förstår inte varför dom inte gjorde så från början. Men om en bild hade betytt lika mycket för dig som det där klippet kanske det beror på hur stort fan du är av Nimoy/Spock/TOS. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vorik Posted December 2, 2008 Report Share Posted December 2, 2008 Ser mig som ett stort fan av TOS. Bästa serien efter DS9 i min bok. Det jag menade var att antingen kunde man ha tagit med scenen med Nimoy/Spock första gången trailern släpptes (som både du och jag är inne på) eller helt enkelt valt någon högupplöst bild istället för att släppa en till identisk trailer. Just att släppa två identiska trailers med så kort intervall känns billigt och smått onödigt. Annars ser jag inget som helst fel med att man vill visa upp Nimoy/Spock. Bara trevligt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts